שיר זוארץ: "מצאתי את המקום שלי, אך עדיין לא פרצתי מוזיקלית". ירדן בייקר, באדיבות יחסי ציבור

שיר זוארץ: "מצאתי את המקום שלי, אך עדיין לא פרצתי מוזיקלית"

היא החלה כזמרת ואז הפכה לשחקנית ולכוכבת נוער המככבת בסדרה פופולרית במיוחד, כעת, לכבוד יציאת השיר החדש שלה, שיר זוארץ עונה בכנות על הכל בראיון מיוחד

בחודש שעבר, הזמרת והשחקנית שיר זוארץ שחררה את השיר החדש "בלי נדר, זאת לצד כיכובה בקליפ של אביב גפן ("מקיאה את היופי"). תפסנו אותה לריאיון מיוחד בו היא מספרת על ההפסקה הממושכת במוזיקה, על השילוב שלה בין העולמות ועל איך נראת הקריירה של אבא שלה מהצד שלה?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איך היה להוציא את "בלי נדר" אחרי הרבה זמן שלא שחררת מוזיקה חדשה?

"מאוד התרגשתי סביב היציאה של השיר באותו היום", משתפת זוארץ. "אני מאוד גאה לעמוד מאחוריו, משום שאני עובדת על המון חומרים חדשים שיצאו בקרוב והשיר הזה הוא בעצם הסיפתח שלהם".

 

מהו הסיפור מאחוריו?

"כל אחד יכול לקחת לעצמו, אבל הוא בעיקר מספר על ההפכפכות הקיימת במערכת יחסים, גם ביני לבין האדם שאני איתו וגם ביני לבין עצמי. הרי לפעמים, יש מערכות יחסים שהן לא מוגדרות ולכן, אומרים בסיטואציות כאלו 'בלי נדר'".

לא מעט מהשירים שלך עוסקים בהעצמה נשית כמו ״אני מלכה״. איך את תופסת את מעמד האישה כיום, מנקודת המבט שלך?

"לדעתי, מעמד האישה מאוד השתפר ויחד עם זאת, אני חושבת שאין מספיק ייצוג נשי בכנסת. נכון שהמצב שם רגיש היום, אך אני מקווה שהוא ישתנה ונשים ייחשבו זהות ושוות, מפני שבעיניי זה עדיין לא הגיע לרמה האופטימלית בהשוואה לגברים". 

© ירדן בייקר, באדיבות יחסי ציבור

כאמור, כיכבת לאחרונה בקליפ של אביב גפן - יש סיכוי לאיזה שיתוף פעולה? בין אם שיר איתו ובין אם שיכתוב או ילחין לך להיט?

"קודם כל, מאוד התרגשתי להשתתף בקליפ של אביב, בטח כשיש לו מסר חשוב. המסר אומנם מופנה לנשים וגברים כאחד, אבל הוא בעיקר בשביל הנשים שחוות ביום-יום לצערי התמודדות עם הפרעות אכילה. אספר שקיבלתי המון תגובות מבנות שסיפרו שהתרגשו ממנו עד דמעות ובנוסף, הן אמרו תודה שההשתתפתי בקליפ ששם דגש על הנושא שאיתו נשים נאלצות להתמודד. היה לי מדהים לשתף כאן פעולה עם אביב, אני מאוד מעריכה אותו כאדם ובנוגע לשיתופי פעולה איתו - הכל פתוח".

 

אחרי ארבע וחצי שנים בתחום, את מרגישה שפרצת מוזיקלית?

"אני לא מרגישה שפרצתי מוזיקלית", משיבה שיר בכנות ומסבירה - "יש לפניי עוד דרך ארוכה שאני הולכת בה, מגלה במהלכה דברים על עצמי ולאט לאט הכל יגיע. נכון להיום, אני מרגישה שמצאתי את המקום שלי, את הקו שלי ובסופו של דבר, הכל עניין של חריצות ועבודה קשה".

איך מצליחים לשמור על רמת עניין בעולם הבידור ועד כמה את מרגישה שאת לוקחת חלק במשחק הפעיל הזה של לייצר באזז סביבך?

"אני חושבת שרוב העניין הוא בעצם העשייה שלי, בין אם זה במוזיקה ובין אם זה במשחק. חשוב לי שאנשים יקשיבו למה שאני עושה והדבר העיקרי כאן הוא לא לייצר עניין סביב הפרסונה, אלא סביב המוזיקה והאומנות. נכון שברגע שאנשים מסתכלים עליך הם בוחנים הכל וכמובן שדבר ראשון צריך להיות בן אדם טוב עם כבוד, אבל חשוב שהעניין יתמקד במקצוע שלי".

© ירדן בייקר, באדיבות יחסי ציבור

לפני כמה חודשים סיימתם לצלם את העונה החדשה של "זיגי", איך זה לתחזק קריירה גם בתחום המשחק ואילו פידבקים את מקבלת ברחוב?

"תקופת הצילומים הייתה חוויה מטורפת!", משתפת שיר. "כיף שיש עוד עונה ויש המון שחקנים ופרצופים חדשים ששמחתי להכיר ולעבוד איתם. אני מקבלת לא מעט תגובות מילדים ששואלים אותי 'מתי יוצאת העונה?' ואני בעצמי לא יודעת, אבל היא תצא בקרוב. התגובות מגיעות גם מהורים שמספרים שהצפייה בסדרה היא חלק מזמן האיכות עם הילדים שלהם ושמחכים לעונה החדשה אפילו יותר מהם! אותי אישית התגובות הללו מרגשות, כי אני יודעת שאני עושה משהו שמחבר בין שניהם. לדעתי זו זכות לשלב בין מוזיקה למשחק והרבה פעמים זה פוגש אחד את השני, כי ב-'זיגי' אני גם שרה".

את חושבת לקחת את קריירת המשחק שלך יותר צעדים קדימה?

"תשמע, אני כל הזמן לומדת את התחום למשל דרך סדנאות, קורסים למשחק, אני גם הולכת לאודישנים ובעזרת השם אקח חלק בפרויקטים נוספים בעולם הזה. חשוב לי מאוד לפתח גם את הצד של המשחק, כפי שאני עושה פיתוח קול בשביל לפתח את השירה שלי".

 

כבת ליושב ראש ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, עד כמה הוא מעורב בקריירה שלך ועד כמה את מתעניינת בשלו?

"מן הסתם אני מאוד מתעניינת באבא שלי, אך אני לא מבינה גדולה בכדורגל וגם לא מתערבת לו מקצועית בשום צורה. מה שכן, בקריירה שלי שני ההורים מאוד מעורבים, אני מתייעצת איתם המון והם נותנים לי גב נפשי מאוד חשוב. בלי התמיכה בי כבן אדם מצד אבא ואמא שלי היה לי מאוד קשה להתמודד מבחינה נפשית, מכיוון שהמקצוע שלי הוא לא קל וזו זכות שיש לי הורים שתומכים בהגשמת החלום שלי. הדעות של שניהם וגם של והאחיות שלי מאוד חשובות לי, הרי אנחנו משפחה שמעורבת אחד אצל השני ואין דבר כזה שאוציא שיר בלי שישמעו אותו. חשוב לי לדעת מה הם חושבים על שירים שלי, אך בסופו של דבר אם יש שיר שאני מאמינה בו אני אוציא אותו, כמובן בהחלטה משותפת עם המנהלים שלי, כולל המנהל המוזיקלי-גיא דאן".

איך הגבת כשהוא קיבל את התפקיד הנחשק?

"מאוד התרגשתי בשביל אבא שמאוד רצה את התפקיד ועבד קשה בכדי לקבל אותו. אני לגמרי גאה בו ואני מאושרת שהוא הצליח להגשים את החלום הזה".

איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?

"לפני הכל, הכי חשוב שאהיה בריאה ומאושרת. אני רואה את עצמי מצליחה לרגש אנשים על במות, דרך העשייה המוזיקלית שלי באופן כללי, דרך העשייה המשחקית ואולי אפילו אעשה את כל אלה גם בחו"ל". 

© ירדן בייקר, באדיבות יחסי ציבור

 

תגיות
תגובות