פיוצ'ר גאנג: "כשרק התחלנו חשבנו שאנחנו עושים מוזיקה מוזרה לאנשים מוזרים". צילום: תמיר מוש

פיוצ'ר גאנג: "כשרק התחלנו חשבנו שאנחנו עושים מוזיקה מוזרה לאנשים מוזרים"

"מחזירים את הראפ לרחובות", והפעם – ראיון מיוחד עם חברי פיוצ'ר גאנג, הדיג'יים הכי מוכרים, מוכשרים ואפלים בסצינת ההיפ הופ והטראפ בדרך להופעת ענק בבארבי

תכירו את פיוצ'ר גאנג, חבורה של שלושה דיג'יים ומפיק שהולכים לגרום לכולנו להתבלבל ולשכוח שאנחנו עדיין נמצאים בארץ ישראל. ההרכב כולל את מושיק בן זוהר, עדי אפל ואייל דוידי, אבל אתם יכולים לקרוא להם מושיק, אפל ושקל. זה אפילו חרוז. מושיק הוא הדיג'יי של קפה שחור חזק, מנגן גם באופן עצמאי מעבר להרכב הפיוצ'ר, ומשתמש בפטיפונים ככלי הנגינה שלו. את אפל אתם מכירים בתור דיג'יי ומפיק מסיבות, הדיג'יי לשעבר של פישי הגדול וגם חלק מהרכב הסנסי/סאונד כבר 13 שנה שמנגנים ומביאים עשרות אומנים מחו"ל. אחרון חביב הוא שקל – מפיק דאבסטפ, יוצר, מנגן ומופיע עם נצ'י נצ' באופן קבוע, ועובד על אלבום סולו ראשון בשנה וחצי האחרונות שייצא בחודש הקרוב.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מאחורי שלושת הדיג'יים המוצלחים עומד גרג גולדנברג, שמתפקד בתור המפיק, המנהל והיחצן שלהם. גרג מארגן מסיבות כבר לא מעט שנים, ניהל ברים ברחבי תל אביב, מפיק טור הופעות עכשווי ללוקאץ' ועובד בBPM – שם הוא מחפש כשרונות מוזיקליים חדשים ועוזר לקדם ולפתח אותם. ישבנו עם החבורה המוכשרת לריאיון הראשון שלהם - ריאיון לקראת ההופעה הקרובה במועדון הבארבי, בה הם הולכים לארח את השמות הכי גדולים בתעשיית ההיפ הופ וביניהם קפה שחור חזק, פלד, מיכאל סוויסה ולאבה דום, כהן, שגב ורבים אחרים.

© צילום: שני רייך

מי אילו בעצם פיוצ'ר גאנג ומה מייחד אותם משאר הדיג'יים בארץ?
מושיק: המסיבות שלנו הן לא מסיבות רק של מוזיקה. הצורה שבה אנחנו מגישים את המוזיקה היא שונה, צורה שנקראת 'סאונד סיסטם'. אנחנו עובדים הרבה על המיקרופון, פונים אל הקהל ויוצרים את המוזיקה ביחד איתו.
אפל: שלושתנו דיג'יים המון זמן וכל אחד מאיתנו מגיע מסגנון מוזיקה שונה. אני מגיע מרגאיי ודראם אנד בייס, שקל מגיע מדאבסטפ ומושיק היה ילד היפ-הופ כל חייו. אם תשמעו כל אחד מאיתנו מנגן לבד, זה לא יהיה כמו מוזיקה של פיוצ'ר. 

ומה ההבדל בין היפ הופ לטראפ?
שקל:
אני חושב שזה מתחיל בתופים, הקיקים הם יותר באסיים. האווירה שנוצרת היא יותר אווירה של מועדון, מתמקדים בלהנות ולא בלדבר על החיים הקשים.
אפל: הטראפ הגיע מהדרום, מקום שהחיים בו מאוד קשים. האנשים החליטו להתרכז ביותר לעשות כיף. תמיד איפיינו את המוזיקה הזאת כמוזיקה שנועדה לגרום לאנשים לרקוד ולא לחשוב על הדברים הרעים, לקחת אותם למציאות אחרת. טראפ זה ז'אנר בתוך ההיפ-הופ, אנחנו לא מפרידים ביניהם.
מושיק: חשוב לי לציין שמי שלא מתעסק בהיפ-הופ חושב שזאת מוזיקה שמגיעה מקושי, אבל אם באמת הולכים אחורה להיסטוריה גם היפ-הופ נוצר בשביל פאן, הפורמט הראשוני של ההיפ הופ היה במסיבות רחוב בברוקלין, אנשים הוציאו שני פטיפונים לרחוב ועשו כיף. מעבר לזה, הטראפ היום נהיה מיינסטרים, הגבול בין המוזיקה המקובלת היום למוזיקה המקובלת פעם מאוד הטשטש. פעם הייתי מנגן במסיבות והיו לי שתי תיקיות, תיקייה של היפ הופ מיינסטרים ותייקיה של היפ הופ אנדרגראונד, היום אנחנו יכול לנגן במסיבות את שתי התיקיות וכולם יכירו הכל.

איך התחלתם ליצור מוזיקה ביחד?

שקל: היינו באירוע שנקרא "רגאיי במדבר", ישבנו אחרי האירוע מאחורי הקלעים ומושיק זרק לאוויר בחצי צחוק 'ואי, חייבים לפתוח ליין שהוא רק למוזיקה הזאת'. אנחנו הסכמנו איתו. זה היה באוגוסט 2014 ובאוקטובר כבר עשינו את המסיבה הראשונה. בהתחלה קראנו לעצמנו פיוצ'ר, ואז נהיינו פיוצ'ר גאנג.
אפל: כשרק התחלנו את כל זה חשבנו שאנחנו עושים מוזיקה מוזרה לאנשים מוזרים, שנצליח לעבוד רק במרתפים הכי חשוכים של תל אביב. אמרנו לעצמנו שאם יבואו 70 אנשים, זה יהיה טוב. עברו ארבעה חודשים ופתאום הדברים השתנו, הז'אנר השתלט על העולם.

© צילום: שני רייך

חשבתם אי פעם שתגיעו לעשות דברים ענקיים כמו לחמם את וויז קאליפה?
אפל ושקל: לא.
מושיק: כן!
שקל: למה אתה משקר?
מושיק: באמת האמנתי!
שקל: אבל זה לא המסע של מושיק פה, זה המסע של פיוצ'ר!
מושיק: ברגע שראינו שוויז קאליפה מגיע לארץ ישר אמרתי שאם יש סיכוי שנחמם אותו אני מתאבד על זה, וזה קרה. לפני שנה וחצי ניגנתי בבר עלוב בפלורנטין, אפל בא אליי ואמר לי: "בוא נעשה מסיבות בסגנון וויז קאליפה", ולא הרבה אחרי זה מצאנו את עצמנו על אותה הבמה ביחד איתו.

איך באמת הגעתם למשהו כל כך גדול?

גרג: כמו כל דבר טוב בפיוצ'ר, זה קרה בטעות. אנחנו מכירים אנשים, שמכירים אנשים, שמכירים את וויז קאליפה. האנשים שהביאו את וויז לארץ הם מפיקים תל אביבים שאנחנו מכירים.
אפל: בוא נגיד ככה, יש לנו הרבה יותר מזל משכל.

יש לכם שירים משלכם? לא חשבתם על לעשות שירים משלכם ולשלב אנשים מסצינת ההיפ הופ?
שקל: לא, אין לנו. זה לגמרי השלב הבא!
אפל: היינו עסוקים בלעשות מסיבות ולשנות את הנוף הישראלי, אחרי שעשינו את זה אנחנו יכולים להפסיק קצת ולהתחיל להכנס עם חומרים משלנו. היינו עמוק בתוך מערבולת ענקית של מוזיקה ועבודה אז לא היה לנו זמן לדברים שלנו.
גרג: שקל עבד על אלבום, מושיק ואפל הופיעו בכל חור וכל מסיבה ברחבי הארץ. אם נשרוד את הבארבי בחיים, זה הדבר הכי גדול שאנחנו הולכים לעבוד עליו. מוזיקה חדשה, ושלנו.

היום המון צעירים קוראים לעצמם דיג'יים, אתם חושבים שזה דבר טוב או רע?
גרג: זה נכון שהיום צצים בכל רגע ילדים שעושים קליפים, שירים ובכללי מוזיקה ברמה גבוהה. כבר לא צריך הרבה בשביל להיות חלק מהקטע.
אפל: לדעתי זה טוב מאוד שזה נגיש לכולם, אני בעד שילדים יעשו את זה אם זה מה שהם רוצים. חוץ מזה, זה רק נותן לדיג'יים מבוססים להתבלט על פני השטח. היום לשלוט על מוזיקה בתוכנה במחשב זה יותר קל מלקנות גיטרה.
שקל: אני חושב שזאת התפתחות שאנחנו יכולים לראות היום בכל דבר טכנולוגי, לכל אחד מאיתנו יש מצלמה בפלאפון וכל אחד יכול לעשות תמונות אדירות לאינסטגרם ולקרוא לעצמו צלם, זה קורה כמעט בכל מקצוע. ככל שהטכנולוגיה יותר נגישה לאנשים גם תוכנות מוזיקליות נהיות קלות יותר וילדים קטנים יכולים להבין ולעבוד, יש ילדים שהם מאוד מוכשרים וראוי לתת להם את הכבוד שלהם. גם אני התחלתי בגיל 14 והייתי פשוט ילד שאוהב את מה שהוא עושה ומצליח להבין את זה.
מושיק: אני דווקא לא מסכים. יש איזשהו סטטוס כדי להיות דיג'יי, לא מספיק ללכת הביתה ולקנות קונטרולר. יש בעייתיות מסויימת בילד שהולך לחנות ולמחרת בבוקר הוא מחליט שהוא דיג'יי, האצבע נהייתה מאוד קלה על ההדק. העצה שלי לנוער היא לשבת קצת בבית, לחקור, ללמוד על הטכנולוגיה מעבר ולהבין איך להשתמש בה לא כדי לקצר לעצמי את התהליך אלא כדי להפוך אותה ליתרון שלי, איך להשתמש בה ככלי עזר.

ספרו לנו מה הולך לקרות בהופעה בבארבי ב28.10 ולמה שווה לנו להיות שם!
גרג: זה הולך להיות האירוע הכי גדול שהיה אי פעם בישראל לראפ חדש, זאת לא מסיבה ולא הופעה, זה משהו בסגנון משולב שייתן לכולם אווירה של חו"ל וטראפ. כל הראפרים שאתם הכי אוהבים בישראל, שמות שכולם מכירים וגם שמות שאנחנו חושבים שכולם צריכים להכיר.
שקל: אנחנו הולכים לתת את הכבוד הראוי לז'אנר הזה, אנחנו מביאים את כל השנתיים האחרונות של הז'אנר לבמה. זה פעם ראשונה שמשהו כזה הולך לקרות וזה הולך לשבור את כל המוסכמות.
מושיק: מי שלא בא, שלא ידבר איתי אף פעם.

תגובות