"אני אוהב לברוא דברים חדשים": ברק ביטון. צילום: יח"צ

"אני אוהב לברוא דברים חדשים": ברק ביטון

בשלוש וחצי השנים האחרונות ברק ביטון עבד קשה מאוד על המוזיקה שלו ולפני כשבועיים יצא הסינגל הראשון מתוך האלבום הראשון שלו שהולך לצאת בזמן הקרוב. רגע לפני שאתם מתמכרים ומתאהבים בשיר שלו, תפסנו אותו לשיחה קצרה. הכירו את ברק ביטון

 את ברק ביטון הכרנו לראשונה לפני ארבע שנים בעונה הראשונה של דה וויס, לפני כשבועיים חזר לחיינו עם סינגל ראשון, "שוב מאמינה", מתוך אלבומו הראשון שיצא בעתיד הקרוב, ונראה שהוא הולך להיות אחד השמות הבאים בעולם המוזיקה. בואו להכיר אותו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה ולמה?
"התחלתי בגיל 13. הייתי בלהקת נוער בבאר שבע ואחרי שהבנתי שאני מאוד אוהב את זה וזה חלק ממני התחלתי ללמוד פיתוח קול ברמה מקצועית . היו שיעורים אופראים לפי הכשרה קלאסית ועשיתי בגרות במוזיקה שמונה יחידות, וזה משהו שפתח לי לגמרי את הראש, הבנתי מאיפה המוזיקה הגיעה , והתחלתי מאוד מאוד להתחבר לג'אז ולתקופה של שנות ה50 - ריי צ'ארלס ,ג'ורג גרשווין, ממש הושפעתי מהם. אחר כך הייתי בלהקה צבאית ,בלהקת משמר הגבול. בעיקרון התחלתי לכתוב נורא מוקדם. קניתי גיטרה כבר בגיל 13 או 14 והתחלתי להלחין שירים. היה לי הרבה אינפורמציה בראש שרציתי להעביר וככה עד היום אני כותב את המוזיקה הזאת".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?
"אצלי ספציפית זה מתנה, אני לא יודע להסביר מה מושך אותי. זה פשוט חלק בלתי נפרד ממני. שאני שומע שיר אני פשוט מתרגש ממנו. אני חי את הביט, אני חי את ההרגשה ,אני חי שם הרבה יותר טוב ממה שאני מדבר".

מה אתה יכול לספר לנו על הסינגל הראשון שלך, "שוב מאמינה"?

"כל האלבום הזה הוא בעצם סיפורים על החיים. זה לא מקרה ספציפי של משהו. אני רואה כל מיני דברים מאנשים שאני מכיר ואני פוגש, ואני פוגש הרבה אנשים מאוד מעניינים . הבנתי פשוט שאני רוצה להגיד משהו, אז השיר הזה ספציפית הוא על הרבה אנשים שחוזרים למקום המוכר שלהם ולא פורצים דרך , ובזה מתבטאת הזוגיות הספציפית בשיר הזה שאנשים חוזרים למקום המוכר הזה והם לא רוצים,ובגלל זה בשיר הזה נגיד הבחור בוגד בה. הוא בוגד בה והיא עדיין חוזרת והיא שוב מאמינה לו כי הוא אומר מילים יפות וקונה לה ועושה לה ואז היא שוב חוזרת למבט התמים שלה. והיא חוזרת אליו. זה השיר ועל זה הוא מדבר".

 


איפה הכי היית רוצה להופיע?

"הכי הייתי רוצה להופיע בפסטיבלים שיש בעולם, המשוגעים האלה, כמו הפסטיבלים שאיימי ווינהאוס הופיעה בהם. הפסטיבלים שאנשים באים לאיזה שבוע ויש הופעות שם".

מי המודל לחיקוי שלך?
"אני יכול להגיד שבארץ אני מאוד מחובר לעברי לידר ואמיר דדון. אני מאוד מחובר לעברי לידר, בכתיבה שלו, במה שהוא אומר. נגיד השיר "בתי קפה" זה שיר שלו שאני מאוד אוהב. זה שיר שתמיד הופך אותי . אז זה בין עברי לידר לאמיר דדון. הם אנשים שאני מאוד מושפע מהם בארץ".

איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?
"פופ, אר אנד בי , אלטרנטיבי, אינדי".

© יח"צ

עם איזה אמן היית מבצע דואט?
"עם אדי ודר. אני מאוד אוהב את הקול שלו, יש לו גוון אלוהי כזה".

זכית לחמם זמרים רבים כמו שרית חדד, מוקי, מירי מסיקה, עידן עמדי, הדג נחש, דודו טסה ועוד. אתה מרגיש שהופעות האלה נתנו לך מקפצה? 
"זה קרה בכל מיני פסטיבלים, הייתי בלהקה וכולם היו ארגנטינאים ברזילאים וזכינו בפסטיבל שהיה פעם. היינו מחממים זמרים בארץ. אז זכיתי להיות על הרבה במות שהייתי ילד. זה נתן לי לראות איך האמנים הגדולים בארץ, אנשים שכבר קבעו וטו ויש להם כבר חומרים שכולם מכירים פה, איך הם עומדים על הבמה וחוזרים על המוזיקה שלהם. זה שינה אותי בתפיסה של איך לגשת להופיע מול הרבה קהל, זה לא משהו שנבנה ביום, זה משהו שנבנה בהרבה שנים. יש הרבה פדיחות שקורות, הרבה הרגשות. יש לי הרבה חברים אמנים ויש לנו הרבה עיסוקים בראש והרבה דברים שאנחנו רוצים להגיד ולא תמיד זה קורה עם סאונד טוב. אז הנסיון שקיבלתי מגיל צעיר עזר לי לא לפחד ולהופיע ולהיות נורא אני בדברים שאהבתי".

עד כמה באמת השפיעה עלייך חווית דה וויס? אתה מרגיש שהחוויה הזו קידמה אותך?
"הייתי נורא צעיר וזה השפיע עליי ולקחתי את הדברים החיובים שצריך לקחת משם. לדוגמה הכרתי הרבה אנשים בתוך התעשייה והם הכירו אותי . היה לי כלי , כמו ההופעות האלה שהופעתי שם, להראות לאנשים מקצועיים מי אני וככה גם הגעתי לדברים. ניצלתי את המומנט הזה לדבר הנכון. לא התאכזבתי שהיה לי איזה משהו לא טוב שם. לקחתי את זה למקום חיובי. כל דבר שעשיתי קידם אותי. אני רואה את זה כפרויקט. זה נתן לי ביטחון. גם פעם ראשונה שראיתי את עצמי בטלוויזיה איך אני נראה, איך אני מגיש , מה אני רוצה לשפר, זה היה תהליך כדי להגיע למשהו. אבל זה לא היה התהליך שהכי השפיע עלי".

שירה זה אחד העיסוקים שלך, אבל אתה גם יוצר- מלחין וכותב. איזה מקום זה תופס בחייך?
"הלחנה זה משהו שתופס אותי כל הזמן. לדוגמה אתמול היה לי יום שיצא שהייתי בכמה ראיונות ברדיו, ופתאום הדברים שהם קורים הם קורים נורא מהר. ועכשיו השיר יצא ואנשים פתאום מגיבים, ורדיו , ועיתון ופתאום מכירים אותי יותר ודי נבהלתי מזה אז פשוט ישבתי עם הגיטרה והזכרתי לעצמי למה אני עושה את מה שאני עושה. אני פשוט אוהב את זה ואני מלחין כל הזמן. אני אוהב לשיר , אני אוהב להמציא ואני אוהב לברוא דברים חדשים. זה פשוט חלק ממני".

איפה אתה מאחל לראות את עצמך בעוד עשר שנים?
"אני מאחל לעצמי להיות עם שני אלבומים בערך שלפחות את חלקם האוכלוסייה הישראלית מכירה. אני מקווה שאצליח לגעת באנשים במקומות פרטיים שלהם בעזרת המוזיקה, ושאצליח לחלק ולשתף את מה שיש לי עם אנשים. שיעשה להם טוב. וכמובן להתפרנס מזה".

תגיות
תגובות