"הייתי רוצה לראות את עצמי הרבה יותר בטוח בעצמי": אלון פוגל. צילום: יח"צ

"הייתי רוצה לראות את עצמי הרבה יותר בטוח בעצמי": אלון פוגל

מה קורה כששלושה נערים מתבגרים מוציאים סינגל משותף? תפסנו את פלג ואלון יחד עם אלעד תבורי לשיחה צפופה על קריירה, משפחה, חלומות והגיוס לצה"ל

את הצמד פלג ואלון – שני נערים בני 18 מכפר יונה אנחנו מכירים לא מעט זמן, הם החלו את דרכם בעשיית מוזיקה שקטה והופעות אינטימיות עד שהגיעו לשיתופי פעולה עם סטטיק, דורון ביטון וקטריקס בשלושה סינגלים מצליחים במיוחד. אז למי שלא מכיר הנה היכרות קטנה עם הצמד הכי מעניין במוזיקה הישראלית כיום: אביחי פלג ואלון פוגל נערים בני 17 שלקחו את החלום והאהבה שלהם למוזיקה צעד אחד קדימה, בסינגל החדש הם מארחים את הזמר הצעיר אלעד תבורי (כן כן, הבן של שימי ואח של בן אל)

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלתם להתעסק במוזיקה ומדוע?

פלג: "התחלתי בגיל 12, הייתי יושב שנים עם דוד שלי שהוא המפיק המוזיקלי ג'ורדי, הייתי יושב איתו שנים באולפנים ואז בגיל 12 החלטתי שזה בוער בי ושבזה אני רוצה לעסוק. בהתחלה עשיתי יצירות מוזרות כאלו עד שבגיל 15 התקדמתי יותר ולמדתי המון גם מג'ורדי בחופשים מבית הספר ואז בגיל 17 כבר התחלתי ליצור את הפופ וליצור שירים עם אלון".

אלון: "תמיד זה בער בי, אחותי ואמא שלי היו מנגנות, עד שאני בתור ילד קטן הלכתי לאחותי והתעניינתי במוזיקה ובגיטרה, בגיל 11 קיבלתי מחשב והתחלתי ללמוד מה זה די'ג'י ומה זה לתקלט, זה עניין אותי מאוד. בסביבות גיל 15 ביקשתי מההורים ללמוד מוזיקה בעצם, והלכתי ללמוד תקלוט ולדעת איך הכל עובד, תמיד עניין אותי איך ליצור שירים ומפה לשם פגשתי את אביחי שלמד איתי בשכבה והחלטנו שאנחנו רוצים לעשות מוזיקה יחד והתחלנו להופיע והשאר היסטוריה".

אלעד: "כל המשפחה שלי מוזיקאים, כל החיים שלהם עושים מוזיקה החל מאבא שלי ועד לכל אח, זה לא משהו שאפשר להתעלם ממנו ולא להתחיל גם, זה אפילו לא קשור לזה שזה בגנים שלי, אני שר מאז שאני זוכר את עצמי ואני מאוד אוהב לשיר".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

פלג: "מה לא מושך אותי למוזיקה? האומנות הזו, זה שאני יכול להביע את מה שיש לי בפנים בתוך הגוף בצורה הכי לא מציאותית שיש, מוזיקה זה משהו מאוד על חושי למי שמרגיש את זה, זה כל ההרגשות האלו, הצמרמורות שאני מרגיש כשאני עושה מוזיקה".

אלון: "אני חושב שפלג ענה בשמי, כל העניין הזה של ההתרגשות שאתה שומע את מה שאתה יצרת ושאנשים מגיבים על משהו שאתה עשית, שבאים להופעה וכל הסיטואציה הזו שאני נמצא על במה, הבמה מאוד מושכת אותי כל האנרגיה שיש על הבמה בזמן הופעה, אמא שלי היא שחקנית ומשחק זה משהו שתמיד עניין אותי אבל זה לא משך אותי כמו מוזיקה, הבמה היא חלק מאוד גדול במשיכה שלי למוזיקה".

אלעד: "פשוט לדעת שאתה עושה משהו שאתה אוהב ושאנשים אוהבים אותה זה הדבר הכי כיף בעולם".

פלג ואלון, התגייסתם לאחרונה, איך אתם

אלון: "יש הרבה דברים חיוביים בטירונות, אנחנו לומדים הרבה שם, את הטירונות החלטנו לעשות במלואה, ממש לקחת את הפסק זמן הזה ולקחת את הטירונות בשתי ידיים, אנחנו יודעים ששום דבר לא בורח. את השירות נעשה קרוב לבית, אנחנו בתהליך של אומן פעיל ויש הכרה של הצבא בקריירה שלנו וההחלטה שלנו היא לקחת את הטירונות עד הסוף".

פלג: "חשוב לי לקחת את הטירונות כחוויה, גם אם טובה וגם אם רעה, מאוד קשה לנו כרגע בלי המוזיקה".

לאחרונה הוצאתם את הסינגל "סיפור שעבר", איך הייתה העבודה עליו?

אלון: "העבודה עליו הייתה מדהימה, העבודה זרמה והייתה אווירה טובה, ידענו מה אנחנו רוצים ואיך אנחנו רוצים שזה יראה, היו המון הסכמות בנינו"

פלג: "אני חושב שזה השיר שקרה הכי מהר, השיר יצא תוך שלושה שבועות"

 

אלעד, אנחנו רואים שאחיך עובד במרץ בשנה האחרונה מבחינה מוזיקלית, אתה גם עובד על אלבום/שירים? יש סיכוי לדואט איתו או עם אחד האחים שלך?

אלעד: "אני עובד על אלבום ראשון עכשיו, בקרוב יצא סינגל ראשון מתוכו, אני מאמין שהוא יהיה הפתעה מאוד גדולה גם מבחינת הפקה וגם מבחינת הקליפ שצילמנו. אחים שלי ואני כותבים ושרים המון יחד, אנחנו משפחה מאוד מאוחדת אפילו עם כל הבעיות שיש לאחרונה עם אבא וכל העניינים בתקשורת, אנחנו עדיין מאוד מאוחדים, שני אחים שלי שהיו גרים באמריקה חזרו לארץ ממש לאחרונה כי שכנענו אותם לחזור, עכשיו אנחנו כולם יחד וזה כיף מאוד".

יש לכם מודל לחיקוי? מי?

"אני בן אדם ששומע המון שירים, אז אני לוקח המון השראות, בעיקר מארצות הברית, ואז מביא את זה למוזיקה שלנו"

איך אתם מגדירים את הסגנון שלכם?

אלון ופלג: "פופ, אין לזה סגנון ספציפי, אנחנו מביאים המון אלמנטים וככה יוצרים שיר, אנחנו מאוד פתוחים בראש".

אלעד: "באלבום שלי יהיה גם מזרחי, היפ הופ, ראפ, אני מאוד פתוח אין לי סגנון אחד אני לא מקובע, יש המון דברים חדשים שאתה עושה שאין לך עדיין איך להגדיר אותם"

אם הייתם יכולים לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי הייתם בוחרים?

אלעד: "פרנק אושן, קניה ווסט, ברונו מארס, יש הרבה"

פלג: "אני מאוד אוהב את ג'סטין ביבר וברונו מארס, מאוד הייתי רוצה לשבת איתם באולפן"

אלון: "אני אוהב המון סוגים של אומנים, אולי דווקא הייתי בוחר מפיקים או להקות כמו קולדפליי שזו להקה שגדלתי עליה"

 איפה נראה אתכם עוד 10 שנים?

אלעד: "אני לא יודע איך לענות על זה, החיים הם מאוד דינמיים, הייתי רוצה להגיע להמון אוזניים של אנשים".

פלג: "השאיפה שלי היא להמשיך לעשות את מה שאני אוהב, להגיע לכמה שיותר אנשים, לפתח את האומנות ובסופו של דבר גם להתפרנס מזה ושאמשיך להתרגש מזה עמו עכשיו".

אלון: "הייתי רוצה לראות את עצמי הרבה יותר בטוח בעצמי ואיפה שאני נמצא, כמובן שגם משפחה וילדים וגם להגיע לכמה שיותר אוזניים, לגרום לכמה שיותר אנשים להרגיש טוב ולשמוח בעזרת המוזיקה שלי".

 

תגובות