הכירו את חן עזרן: "קיבלתי מתנה ואני צריכה לטפח אותה". צילום: יח"צ

הכירו את חן עזרן: "קיבלתי מתנה ואני צריכה לטפח אותה"

הכירו את חן עזרן, זמרת ויוצרת בת 34, עובדת בימים אלה על אלבומה השני. חולמת על הופעה בקיסריה וסבורה שגם הנוער שחי על מוזיקת פופ יוכל לאהוב את הסגנון המפתיע של שיריה.

חן עזרן היא ללא ספק זמרת ויוצרת שאתם חייבים להכיר. היא גדלה והתחנכה בעיר חולון ונחשפה למוזיקה בגיל צעיר מאוד. שירתה בצה"ל ומיד החלה ללמוד לנגן על גיטרה באופן מקצועי, התנתקה קצת מהכל עם טיול גדול בחו"ל וחזרה לארץ היישר ללימודים אקדמאים, אחרי כל הדברים האלה היום, כשהיא בת 34, היא מגשימה את החלום שלה עם אלבום שני בדרך, תזכרו איפה שמעתם עליה ראשונים!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה ומדוע?

"התחלתי שהייתי ילדה קטנה בת 6, מכיתה א' אני זוכרת את עצמי בכל מיני מקהלות וסולנית של בית ספר בטקסים וכאלה. אבל הפעם הראשונה שלקחתי גיטרה זה היה בגיל  ו23-24 והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות. תמיד מוזיקה עניינה אותי אני מרגישה שקיבלתי איזושהי מתנה ואני צריכה לדבוק בה ולהמשיך לעשות אותה ולא סתם שאני יכולה לשיר ולכתוב, אז כדאי לי לטפח את זה ולהשקיע בזה."

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"זה פשוט כי שיר יכול להביא כל כך הרבה בכל כך מעט אלמנטים, הרבה ריפוי לאנשים וגם לעצמי. היכולת לשנות משהו. מוזיקה שינתה בשבילי את החיים אז אני לגמרי יכולה להתחבר לזה שמוזיקה זה משהו שמשנה אותך ומעצב אותך כבן אדם."

"Creeping" הוא סינגל ראשון מהאלבום השני שלך, איך הייתה העבודה עליו?

העבודה הייתה מקסימה עבדתי עם ראובן חיון שהוא מפיק ומעבד והעבודה הייתה מאוד כיפית אני ידעתי איך אני רוצה שהשיר יישמע אז היה לנו כיף להקליט אותו, שיר מאוד כיפי, כתבתי והלחנתי אותו לפני כשנה והוא בהשראת השעות הקטנות של הלילה בהן המוח עובד שעות נוספות, המחשבות מתרוצצות והחושך נלחם באור."

 

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"בקיסריה, יש מקומות יותר גדולים בעולם אבל לא הייתי מתנגדת  להופיע בקיסריה, זה אומר שהצלחת באמת."

במה שונה האלבום הראשון מהאלבום השני?

"האלבום הראשון היה ממש קאנטרי בסגנון שלו המון כלים שקשורים לסגנון הזה כמו בנג'ו והרבה כלי מיתר, הסגנון קצת התפתח מבחינה מוזיקלית, נוספו עוד השפעות מוזיקליות והוא גם קצת יותר אפל. הקודם היה מאוד חיבוי כזה וקליל. החדש יותר קודר ואפל."

מי המודל לחיקוי שלך?

"יש כל מיני.. אני מאוד אוהבת את ג'וני מיטשל, שריל קרואו, אמילו האריס, ג'וני קאש. בארץ את אביתר בנאי דיקלה... מאוד מגוון."

כיום זמרים חדשים פונים בעיקר לנוער שבא מין הרשתות החברתיות, לאיזה קהל יעד את מפנה את עצמך?

"אני חושבת שזה מקסים, אני סבורה שיותר בוגרים התחברו למוזיקה אפילו שגם נערים ונערות, כשאני הייתי נערה שמעתי מוזיקה של בוגרים כביכול. אני חושבת שזה חשוב שיהיה תמהיל - גם את הפופ הטוב הזה של סטטיק ובן אל שזה פופ מצוין ושגם יהיה את הדברים היותר רוקיסטים יותר פולק, כל מיני סגנונות של מוזיקה. זה לדעתי מה שחשוב."

איך את מגדירה את הסגנון שלך?

"הסגנון הוא מאוד פולק-רוק אפילו קצת קאנטרי, מאוד אמריקני.

אם היית יכולה לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחרת? למה?

"הייתי בוחרת בג'וני מיטשל, היא לגמרי מקור להשראה בעיניי היא ייחודית ומיוחדת ואין עוד אחת כמוה, עם הזמן אנשים התחילו להגיד לי שהסגנון שלנו נורא דומה, אני מאמינה שזה בעיקר בגלל שכל הילדות שלי שמעתי אותה וכנראה ממש נדבק לי הסגנון שלה."

איפה נראה אותך עוד 10 שנים? אולי בקיסריה כמו שאמרת מקודם?

"אני מאוד מקווה שזה קיסריה אולי עם אלבום רביעי או חמישי כבר, אמן ! אולי אפילו אלבום בעברית?"

 

 
תגובות