הכירו את: היוצרת הצעירה שהגיעה עד המפיקים של אדל. צילום: דור מיכה

הכירו את: היוצרת הצעירה שהגיעה עד המפיקים של אדל

נטע ברקמן מלחינה וכותבת שירים מגיל צעיר מאוד. היא נחושה להראות ולהשמיע את כשרונה המוזיקלי. ברקמן יוצרת וכותבת במטרה להגיע אל כולם ואפילו עד המפיקים של אדל. עכשיו היא מוציאה את הסיגנל הראשון שלה שנכתב בכלל במקסיקו

נטע ברקמן בת ה-23 מכירה את תחום המוזיקה מקרוב כבר כמה שנים. היא התחילה בגיל צעיר לכתוב ולהלחין שירים ובימים אלו היא לומדת בבית הספר למוזיקה "רימון". ברקמן החלה לעבוד על אלבום עוד כשהייתה בתיכון, והכישרון שלה הגיע עד לפיקים של אדל. עכשיו היא בראיון מיוחד אצלנו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה?

התחלתי להתעסק במוזיקה בבית הספר היסודי. הייתי הולכת לחוגים של שירה וריקוד והופעות והקלטות. בחטיבה התחלתי ללמוד גיטרה ולכתוב שירים, כבר אז ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים. הייתי במגמת תיאטרון, מוזיקה בחרתי לעשות בזמן הפנוי כמו ללמוד לעבוד על הקול.

רצית להיות שחקנית?

הייתה לי מחשבה לשלב את הדברים, אבל משחק זה משהו שלמדתי יותר במגמות בבית ספר ומוזיקה זה יותר משהו באופן פרטי בבית ובדרך שלי.

© דור מיכה

התחלת לכתוב שירים בגיל 11, איך היה לכתוב בגיל כזה?

כשאת כותבת שירים, את משחררת משהו שיושב על הלב או משהו שרוצים להגיד. זה עזר לי להתחבר לאנשים. שאת כותבת ושרה לאנשים משהו ממך, זה פותח את הלב שלך בפניהם.הייתי מתביישת להשמיע שירים שלי לחברים והייתי משמיעה רק לחברים קרובים. עם השנים למדתי שאני לא צריכה להתבייש. זה המקצוע שאני רוצה לעבוד בו.

מה מושך אותך לעולם הזה?

הרצון שיתחברו למילים שלי, למוזיקה שלי, לעזור לאנשים אחרים. כשאני שומעת מוזיקה זה עוזר לי מאוד לתקופה מסיימת ומלווה אותי בחיים ואני רוצה שהמוזיקה שלי תלווה גם אנשים אחרים. אני רוצה לכתוב שירים שאנשים יכולים להתחבר אליהם, שיעזרו להם, שישמחו או ירגשו אותם.

כמו כל הסיפורים הגדולים, פגשת מפיק שהיית בתיכון והתחלתם לעבוד יחד, איך זה היה?

האמת שאני זאת שרדפתי אחריו יותר מאשר הוא אחריי. ראיתי סרט על הראל סקעת ושם ראיתי מפיק שעובד איתו ואמרתי מעניין מי זה המפיק הזה ובמשך כמה חודשים חיפשתי עליו פרטים ובסוף התברר שהוא גר בעיר שלי. התקשרתי אליו כשמצאתי את טלפון שלו, הוא שמע ילדה בת 16 להוטה אהב את זה שאני רוצה מאוד ומאז אנחנו שש שנים ביחד. בהתחלה מאוד רציתי להתחיל ועבדנו על אלבום שלם שבסוף נגנז.

למה הוא נגנז?

הוצאתי שיר ראשון כשהייתי בכיתה י"ב עמדתי לסיים את התיכון והרגשתי שאני לא בשלה לזה. רציתי לסיים בגרויות, להתגייס צבא ולעשות תפקיד משמעותי. החלטתי לחכות עם זה.

את ממליצה לזמרים צעירים להתחיל בגיל צעיר או לחכות?

רוב האנשים שרוצים להצליח בקרירה ולא משנה איזה תחום הם עוסקים צריכים הרבה זמן של עבודה והתבשלות כדי להחליט מי הם ומה הם כדי שהדברים שלהם היו מוצלחים וברמה טובה. אני מציע לעשות הרבה ולא לחפש רק את ההצלחה.

איך הייתה העבודה על הסינגל הראשון שלך, "אם יצאתי"?

העבודה עליו הייתה מאוד כיפית כי חיכיתי כמה חודשים, כתבתי את הסיגנל הראשון שהייתי בטיול במרכז אמריקה. כתבתי אותו ביום שטסתי ושלושה חודשים השיר היה לי בראש. רק חיכיתי לחזור לארץ ולעבוד עליו. כל הנסיעה שרתי אותו בחו"ל ואמרתי שאני חייבת לחזור לארץ, היה לי את הדחף הזה. 

 

כתבת שני שירים באנגלית ואחד מהם אפילו זכה להיות מושמע למפיקים של אדל, איך הרגשת?

התרגשתי מאוד ולא חשבתי שהשיר הזה יזכה במקום ראשון בקטגוריה של אדל. המנהלים של אדל שמעו את השיר שלי מתוך כל השירים שנשלחו אליהם וחלקם אף מחברות גדולות. בשבילי זה היה סוג של אישור - יש לי שירים מוצלחים ויש מישהו שמאמין בי. הייתי מאוד שמחה ונרגשת.

את רואה את עצמך עובדת עם זמרים גדולים?

אני עוסקת גם בהפקה וכשאני חושבת על חו"ל אני חושבת על הפקת מוזיקה בחו"ל. אני רוצה להוציא שירים, לעשות מה שאני אוהבת וגם לכתוב שירים.

© דור מיכה

מי המודל לחיקוי שלך?

מבחינת ההופעה, שירים וההצלחה הייתי שמחה להיות במקום של נתן גושן פה בארץ. אני מאוד אוהבת את הסטייל שלו. אבל מבחינתי אמן גדול מחו"ל זאת איימי ווינהאוס היא הייתה מדהימה, כתבה בצורה גדול,ה היו לה דברים מאוד ייחודיים ועמוקים. 

איך את מגדירה את הסגנון שלך?

פופ, בעבר הייתי יותר פופ-רוק, אבל עכשיו גם אם אני כותבת שירים שהם קצת שונים הם עדיין סוג של פופ. אני מעדיפה שירים רגועים ושלווים אבל אני רוצה להתפתח לשנות ולהשתנות.

עם איזה אמן את חולמת לשיר דואט?

נתן גושן עם שיר פופ מגניב.

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

קודם כל מקווה מאוד שכבר נשואה, אחרי שחייתי ולמדתי בארצות הברית. אחרי שבארץ הוצאתי לפחות שני אלבומים, עם הופעות וסינגלים. אני לגמרי עדיין מדמיינת את עצמי עוסקת בכל הכוח במוזיקה.




 



תגיות
תגובות