הכירו את Daniel: "רוצה לפרוץ את גבולות הארץ". צילום: יוסף אלן

הכירו את Daniel: "רוצה לפרוץ את גבולות הארץ"

כמו בכל שבוע, גם השבוע אנחנו מכירים לך זמר חדש בתעשיית המוזיקה המקומית. והפעם, daniel מספר לנו על הדרך שעבר, עם מי היה רוצה לעמוד על הבמות? ולאיזה קהל מכוון במיוחד?

daniel התחיל את דרכו המוזיקלית בשלב הנעורים ומאז הספיק להופיע על במות גדולות. כיום הוא שר באנגלית אך האם יש סיכוי שנשמע אותו שר בעברית בקרוב? 

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק במוזיקה ומדוע?

"בגיל שבע עשרה קיבלתי את הגיטרה הראשונה שלי אחרי שראיתי חבר טוב שלי מנגן. אני חושב שבכללי, אנשים שנמשכים לאמנות, זה בגלל איזה ניצוץ שבוער בהם ולא נותן להם מנוח, ואז הם מוצאים כלי מסויים שדרכו הם מוציאים את זה החוצה, חלק מציירים, חלק כותבים, מצלמים וחלק מנגנים. תמיד היה לי קשר חזק למוזיקה, כבר מגיל קטן ולא ידעתי מה לעשות עם זה חוץ מלזמזם לי שירים שאהבתי. ברגע שגיליתי שהגיטרה זו דרך מעולה להוציא החוצה את המוזיקה שיש לי בראש, פשוט עפתי על זה בכל הכוח".

 

לאחרונה הוצאת את הסינגל "caroline", מתוך אלבום הבכורה שלך, איך הייתה העבודה עליו?

"בגלל שזה אלבום בכורה אז אספנו את כל החומרים שצברתי לאורך השנים.עוד מגיל צעיר, ממש כשרק התחלתי לכתוב ואני מקווה שבחרנו את החומרים הכי טובים והכי מתאימים. זו בעצם הייתה המשימה הכי קשה, לבחור את החומרים הכי רלוונטים ואיך להפוך אותם להכי טובים שיש בעזרת מפיקים ואנשי סאונד. כתבתי את השיר, שיניתי ותיקנתי עד שהרגשתי שלם עם התוצאה. הייתי צריך למצוא את הפסנתר הנכון, הגיטרה הנכונה, ואני חושב שבגלל שזה אלבום ראשון אני באמת אוסף הכל בקפידה".

דניאל
"מקווה שאספנו חומרים טובים" © יוסף אלן

אתה מתכוון להוציא שירים בעברית בהמשך הדרך?

"זו שאלה שאני שומע הרבה, אני לא שולל את האפשרות לשיר בעברית אבל כרגע אני מרגיש יותר בנוח לשיר באנגלית כי זו שפה אוניברסלית ויש לי קול קטן בראש שאומר שככה המוזיקה שלי יכולה לפנות לקהל יותר רחב. ברור שגם שיר בעברית יכול לתפוס תאוצה בעולם כמו 'טודו בום' של סטטיק ובן אל שהפך להיות מאוד מצליח בברזיל ובארץ (ובצדק) אבל יש משהו בשפה שהיא בין לאומית שמקנה איזשהו שקט זה גם יותר מתגלגל על הלשון ומרגיש יותר בנוח. קרה כבר ששרתי בעברית אבל אני לא רואה את עצמי שר חומרים מקוריים בזמן הקרוב אבל אם תהיה לי הזדמנות אני לא שולל אף פעם".

 איפה הכי היית רוצה להופיע?

"יצא לי להופיע בליברפול שבאנגליה. שזה איפה שהביטלס הופיעו אז אם היית שואלת אותי לפני שנה הייתי אומר לך ששם, אני חושב שהמקום פחות חשוב אלא יותר מי יושב בקהל אבל שהיעד הבא זה בלונדון ברויאל הארדר שכל האגדות הופיעו בו".

דניאל
"המקום פחות חשוב אלא יותר מי יושב בקהל" © יוסף אלן

מי המודל לחיקוי שלך?

"ברוס ספרינגסטין, אבל האמת שזה השתנה כשהייתי יותר צעיר המוזיקה שלי נשענה יותר על סאונד, חיפשתי תמיד את האומנים עם הסאונד היותר מיוחד והיום אני יותר מתבסס על אומנים שכותבים חכם ומגניב והיום זה המודל לחיקוי שלי פשוט כי הכתיבה שלו היא ישר ללב וזה משהו שגם אני מנסה לעשות, אני רוצה שמישהו יקרא את השירים שלי והסיפור עצמו ידבר אליו".

איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?

בראש ובראשונה אינדי פולק, אבל זה באמת שכבות אז הבסיס הוא אינדי פולק ואנחנו תמיד אוהבים לשלב קצת מהסגנון האלקטרוני וקצת פופ ורוק. אז אפשר לומר שיש הכל מהכל".

דניאל
"רוצה שהסיפור שלי ידבר לאנשים" © יוסף אלן

אם היית יכולה לבחור כל אומן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר? למה?

בארץ אני חושב שאמיר דדון כי יש בו משהו שאני נורא אוהב ואני יכול לראות את עצמי משתלב במוזיקה שלו ואם חו"ל אז ברוס ספרינגסטין, אני אשאר עם הגיבור ילדות שלי".

איפה נראה אותך עוד 10 שנים?

"ממשיך לעשות את מה שאני אוהב רק עם קהל יותר גדול שאוהב לשמוע ולהקשיב למוזיקה שלי. מקווה שתראו אותי כובש במות בחול ובגדול שיהיה טוב, הגודל של הבמה לאו דווקא חשוב. היו במות קטנות יחסית שהופעתי בהן ונהנתי לא פחות".

תגובות