עמית מורשת: "לא הייתה לי מספיק אמונה בעצמי". צילום יובל סלבודה/אינסטגרם

עמית מורשת: "לא הייתה לי מספיק אמונה בעצמי"

רגע לפני שיכבוש את הבמה ב"בר גיורא" בשישי הקרוב, תפסנו את עמית מורשת לשיחה עמוקה על המוזיקה, החלומות, מה הוא לומד (או אולי לא) מדניאל אחיו הגדול והאם יש סיכוי לראות אותו בתכנית ראליטי?

עמית מורשת הוא ללא ספק אחד השמות היותר מסקרנים בתעשייה הישראלית. מורשת הצעיר, עוד לא בן 20 (חוגג ממש בסופ"ש הקרוב) וכבר הספיק לשחק בסדרות שונות ובינהן: "אחותי קפצה כיתה", "מריו" ואף בסרט "דץ הבלץ". בנוסף לכישרון המשחק, מורשת הוא גם זמר שכותב ומלחין את כל שיריו. תפסנו אותו לריאיון מיוחד לקראת גיל 20.

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

 

איך הגעת לעולם המוזיקה?

"האמת שלא למדתי אף פעם מוזיקה, רק עשיתי שיעורי אורגנית בכיתה א'. ומאז לא זכרתי כלום! כשהייתי בכיתה ז' התחלתי לשמוע קצת מוזיקה ורציתי לנגן שרים. אז החלטתי להביא את האורגנית מהמרתף ולמדתי לנגן ועם השנים. בנוסף, התחלתי גם לכתוב ולהלחין ונהיו לי המון שירים. כשהגעתי לצבא הכרתי חבר שמשרת בלהקה צבאית, בשם יובל, הוא גיטריסט. ודרך החיבור איתו ועם חברים שלו מהלהקה עבדנו על השירים שלי".

מה מושך אותך לעולם הזה?

"זו פלטפורמה ליצירה שאני מאוד מאוד אוהב, אני אוהב להביא מעצמי ואת הלב שלי וזה מרגש וכיף לעמוד על במה ולהיות אתה ולשיר דברים שהם גם על עצמך וגם לדעת שאתה יצרת אותם". 

 

עמית מורשת
"אוהב להביא מעצמי ואת הלב שלי" © אינסטגרם

 איפה אתה מרגיש יותר אתה? בעולם המוזיקה או בעולם המשחק?

"אלו שני דברים מאוד שונים, במוזיקה אתה יוצר ומדבר על דברים שאתה עובר. ולעומת זאת, במשחק אתה מתחזה למישהו אחר. אז אין כל כך מקום להשוואה חוץ מזה ששני העולמות האלו ממלאים בי צרכים שאני מאוד אוהב. מצד אחד במוזיקה זה לבטא את עצמי ואת הנפש והמחשבות שלי- והמשחק את השטויות שלי ואת האהבה למשחק ולבמה".

איך היה לשחק לצד אחיך? אתה לומד ממנו?

"היה סבבה לגמרי, אפילו שלא באמת שיחקנו יחד זה היה חצי סצנה ב'מריו'. וכן, הוא אחי הגדול, אני חושב ששנינו מעדיפים לעשות את הדרכים בקריירה בנפרד, כי שנינו בפני עצמנו. אבל תמיד אני שואל ותמיד מקבל תשובה שעוזרת לי".

משווים אותך לא מעט לדניאל, לגיטימי בעינייך?

"אני לא מקשיב לזה, זה לא רלוונטי אלי ואני הולך בדרך שלי שהיא מספיק טובה ונכונה וזה לא פוגש אותי באף צורה במהלך היום יום".

 

עמית מורשת
"מעדיפים לעשות את הדרכים בקריירה בנפרד" © אביב חופי

 קיימות בימים אלו לא מעט תכניות ראליטי שירה, חושב שתגיע לראליטי?

"בשום פנים ואופן לא, האמת שבתקופה האחרונה הציעו לי לבוא לאודישנים לשתי תכניות ראליטי שירה ולא הסכמתי. זה יכול להיות נכון לאנשים מסוימים אבל אני חושבת שלזמרים יוצרים במיוחד בתחילת הדרך זה פחות נכון, זה יותר תוויות".

עתיד להוציא אלבום בקרוב?

"לא בקרוב, אחרי ההופעה הקרובה אני אקח פסק זמן קצר מהמוזיקה בשביל לעבוד מאוד קשה על האלבום, לכתוב שירים, ליצור, לבנות את עצמי מאפס ולגבש משהו הרבה יותר שלם. ובשביל זה צריך הרבה מחשבה ואיזון. אני בעיקר עובד קשה כדי שזה ישתלם בעתיד, אני מאוד מאמין בעבודה הקשה הזו".

בבימת הנוער שילבת את שני הכשרונות שלך- משחק ושירה. תרצה בהמשך לשלב אותם גם על המסך?

"הלוואי, אני ממש מחכה שתגיע דמות שתוכל לאפשר לי את זה. אני מת לכתוב כבר איזה שיר נושא לסדרה שאני משחק בה. עד עכשיו זה לא ממש יצא, האמת שתי הדמויות שעשיתי השנה הם בני סיטקומים שאני משחק בהן דמויות שלא כל כך מתאים להם לשיר יפה, בעיקר דברים קלמזים שמן הסתם לא איפשרו לי את זה. אבל הלוואי שתגיע הזדמנות כזו, אני מאוד אשמח".

 

עמית מורשת
"רוצה שתגיע דמות שאוכל גם לשיר בה" © אינסטגרם

 אם היית יכול לבחור כל אמן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר? למה?

"הזמר האהוב עלי הוא חנן בן ארי והוא לגמרי התשובה המתבקשת. אבל אם כבר דואט עם זמר כלשהו אז דווקא הייתי בוחר באניה בוקשטיין. אני מאוד אוהב ומעריך את המוזיקה שלה, אני שומע אותה המון להנאתי. זו לא סתם שאלה שאני עונה עליה, זה משהו שהייתי מאוד שמח בעתיד לדאוג שיקרה. אני מאוד מזדהה איתה גם כשחקנית זמרת שבורחת המתוויות ועושה מה שבא לה".

אתה עתיד להופיע בבר גיורא, מדובר במקום לא קטן. מתרגש?

"אני מאוד מתרגש, מאוד שמח שזה קורה. עבדתי מאוד קשה עליו ביחד עם החברים ללהקה, זה בעיקר כיף, כיף שאני חווה את הדברים האלה. לא מזמן זמרת יחסית מוכרת שאיתי בלהקה אמרה לי שזה מטורף שאני עושה מופע משלי ושזה לא בא ברגל ופתאום הבנתי שאני עושה משהו שהוא לא בסדר גודל הגיוני של מישהו שלא למד בחיים מוזיקה. ובטח שלא עוסק בזה ולא קרא לעצמו זמר עד השנה. קשה לי לקרוא לעצמי זמר, פעם לא חשבתי שאני שר יפה. לא הייתה לי מספיק אמונה בעצמי ואני באמת חושב שלא הייתי שר מספיק יפה, זה משהו שעבדתי עליו עם השנים. זמר זה מקצוע- וזה עדיין לא המקצוע שלי. אני יכול להגיד על עצמי שאני שחקן אבל כשאני אעבוד במוזיקה אני אקרא לעצמי זמר". 

<">

בהופעה אתה תשיר עם שי המבר, שהיא זמרת מעולה בפני עצמה. מה אתם מכינים לנו?

"האמת שאני אחרי חזרה מדהימה איתה. אני מאוד מתרגש, שי היא לב ענק ויש לנו חיבור כל כך יפה. אנחנו נשיר שלושה שירים יחד, גם שלה וגם שלי".

יש סיכוי לסינגל משותף שלכם?

"אני לא יודע אם נוציא ביחד סינגל, אבל שיר שלי שאנחנו עומדים לשיר יחד בהופעה זה שיר שכתוב באמת בלשון גבר ובהופעה שי תשיר אותו בלשון גבר". מוסיף, "בנסיעה אחרי החזרה התלוצצנו על זה שהיא יכולה לקחת את השיר הזה לעצמה מרוב שהוא היה יפה עליה".

עמית מורשת
מתרגש לקראת ההופעה! © פרטי

את השירים שלך אתה כותב ומלחין, מאיפה ההשראה לכתיבה?

"מהדברים הכי פשוטים או לא פשוטים מהיום יום, בדברים הכי כואבים, הכי מרגשים, כל דבר שנוגע בי בכל דרך שהיא. מדובר בשירי אהבה ושירים קומיים, על מחשבות ועל תקופות קשות. זה לוקח הכל, כל מה שמרכיב אותי, את עמית האמיתי בלי המסכות, זו ההשראה שלי".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"אני לא יודע, באמת. דווקא כשדברים יותר מצליחים לך אתה יותר אוכל סרטים ויותר מוכה הלם ומנסה להבין מה זה הדבר הזה שאתה נכנס אליו, אם זה במשחק ואם במוזיקה. כשאני אסיים להתבגר ולהבין באמת מי אני ומה אני, אדע לאן אני הולך. כרגע אני פשוט זורם ועושה את מה שעושה לי טוב".

 

תגיות
תגובות