הכירו את אריאל: "לא אוותר על החלום לעסוק במוזיקה". צילום: שי הנסב

הכירו את אריאל: "לא אוותר על החלום לעסוק במוזיקה"

בכל שבוע אנחנו מציגים לכם זמר חדש בתעשיית המוזיקה המקומית. היום הכירו את אריאל עובדיה ותגלו למה הוא התחיל להתעסק במוזיקה ומי המודל לחיקוי שלו

כבר בגיל שבע החל אריאל עובדיה להתעניין במוזיקה ולמד לנגן על פסנתר. אחרי הצבא הוא חיפש מקום בו הוא יוכל להשתחרר מהשגרה היום יומית והבין שהוא רוצה לשיר. מאז לאחר כל יום קשה ועמוס בלימודים ובעבודה הוא מנגן, שר ובעיקר עובד הכי קשה שיש כדי לסמן את מקומו בתעשיית המוזיקה. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלת להתעסק במוזיקה ומדוע? 

"התחלתי לנגן בפסנתר בגיל שבע, וניגנתי עד הצבא. בשנים האחרונות, אחרי שהשתחררתי מהצבא והתחלתי את הלימודים, חזרתי להתעסק במוזיקה, גם לנגן, אבל יותר בכיוון של שירה ופיתוח קול. זה קרה אחרי שהרגשתי שחסר לי משהו בחיים, והמוסיקה היא בשבילי בריחה מהשגרה היומיומית (שלסטודנט להנדסה יכולה להיות מאוד משעממת), שנותנת לי השראה ועוזרת לי למלא כוחות למטלות שיש לי בחיים בלימודים ובעבודה".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"מגיל צעיר התחברתי מאוד למוסיקה והקדשתי לאימונים בנגינה שעות כל יום. כשאני מנגן, המוזיקה שואבת אותי ואני בכלל לא מרגיש שהזמן עובר. זה המקום שבו אני מרגיש הכי בנוח להתבטא, להראות את עצמי, את מה שאני מרגיש ואת מה שאני חושב".

 

לאחרונה הוצאת את הסינגל "מחוץ לתבנית", איך הייתה העבודה עליו?

"הכרתי דרך הפייסבוק את ליאב רז, שכתב והלחין את השיר. עבדנו על השיר כמה חודשים, היינו נפגשים, מנסים ביצועים, סולמות. לקחתי את השיר למקום ולהגשה שמתאימה לי ובדרך שלדעתי השיר יוכל לגרום לאנשים להתחבר למסר שהשיר מעביר. חלק משמעותי מהחיבור שלי לשיר הוא שבאמת השיר מתאר בצורה מאוד פשוטה וקולעת את איך שאני תופס את המוזיקה בחיים שלי. מהעבודה אחד על אחד המשכנו לעבודה באולפן, שהייתה מאוד מקצועית בעיניי, וריגש אותי לעבוד בפעם הראשונה על סינגל עם חבורה של אנשים מקצוענים, כמו ראובן חיון שהפיק לנו את השיר, וניר סגל המתופף, שיכולתי ללמוד מהם ולראות איך עושים מוזיקה טובה".

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"אני מסתכל על מוזיקה כעל דרך ארוכה, שאולי התחלתי בגיל 7, אבל נראה לי שעוד רובה לפניי. מבחינתי התשוקה שלי היא לחוות ולראות כמה שיותר מהעולם הזה, כמובן שהייתי רוצה להגיע לבמות הגדולות בארץ בעתיד, אבל כרגע אני בעיקר מחפש הזדמנויות לשיר, אם זה במסגרות יותר מצומצמות, בהופעות אינטימיות בבאר שבע, ולהגיע לכמה שיותר חשיפה".

מי המודל לחיקוי שלך?

"אני לוקח השראה משני זמרים. משה פרץ והראל סקעת, שניהם בעלי יכולת מוסיקלית וקולית מהטובות במדינה. הראל סקעת, שיש לו גוון קול מאוד יפה והמון צניעות הצליח לבצע קאברים לשירים ישנים יותר ולהחיות אותם מחדש, שירים שמזוהים כיום איתו ולא עם הזמר המקורי כמו הנני כאן, או בדידות; ומשה פרץ, שמביא מגוון רחב של סגנונות שירה ולא מקובע על סטריאוטיפ מסוים, ובזכות זה הוא יודע לגעת בקהלים מאוד רחבים". 

איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?

"פופ רוק ישראלי. אני מאוד אוהב לבצע בלדות שגם מתאימות יותר לאופי שלי, ושאני מרגיש שאני יכול לתת בהם יותר מעצמי".

האם הטעם המוזיקלי שלך תואם לסגנון אותו אתה שר?

"כן, אני אוהב גם לשמוע מוזיקת פופ רוק, בזכות זה שאני אוהב את הסגנונות היותר בלדיים ואני מרגיש אתם בנוח אני חושב שאני גם מבצע אותם טוב. הסינגל שהוצאנו הוא שיר פופ קצבי עם נגיעות של בלדה בפזמון". 

אם לא היית עוסק בתחום המוזיקה, באיזה תחום היית עוסק, ולמה?

"יחד עם העיסוק במוסיקה אני סטודנט להנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. אני לא מתקבע על מקצוע אחד, והמוסיקה מבחינתי משלימה אותי ואת הלימודים, שכן דורשים ממני לא מעט. אבל למרות הלימודים והחשיבות שאני רואה בהם, אני לא מוכן לוותר על מה שאני באמת אוהב לעשות, ועל החלומות שלי לעסוק במוזיקה".

 
תגובות