אורחים לא צפויים: מאה עטלפים השתלטו על בית באשקלון. צילום: עזרא חדד

אורחים לא צפויים: מאה עטלפים השתלטו על בית באשקלון

משפחה שנטשה את ביתה באשקלון, נדהמה לגלות שמאה עטלפים השתלטו על חדר בבית שלהם. פקח רשות הטבע פינה אותם לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים, והם שבו בשלום לטבע

לא צפוי: משפחה אחת גדולה של עטלפים מסוג אשף מצוי, שהוא עטלף בינוני הנפוץ בכמה ערים ברחבי הארץ וחובב מבנים נטושים, החליטה לנצל את העובדה שמשפחה אחרת של בני אדם, עזבה את ביתה שבאשקלון ו"להתנחל" בבית שלהם.

לאחר זמן מה, החליטה המשפחה לשוב לביתה, אך לפני החזרה, הם החליטו לערוך שיפוץ בביתם. כאשר הפועלים נכנסו לבית הם הריחו ריח מוזר ושמעו קולות משונים, הם נכנסו לאחד מהחדרים וגילו לתדהמתם יותר מ-100 עטלפים! ככל הנראה העטלפים זיהו את הבית הנטוש והחליטו להקים לעצמם מושבה. זה קורה בכל פעם בדרך כלל לאחר תקופת ההזדווגות, הנקבות לא זקוקות יותר לזכרים, מסלקות אותם או לחילופין עוזבות ומוצאות לעצמן משכן חלופי.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

בתוך חדר המשפחה היו 20 נקבות מניקות עם גורים רבים שרובם כבר היו חלשים מאוד משום שהאימהות נלכדו בבית ולא הצליחו לצאת ולהביא מזון. פקח רשות הטבע והגנים עומרי בוכניק שהוזעק למקום חילץ את העטלפים והעבירם לבית החולים לחיות בר המשותף לספארי ולרשות הטבע והגנים.

© עזרא חדד

"קיבלנו עשרות עטלפים בבת אחת בתוך ארגזים, חלקם יצאו מהארגזים וזו הייתה נראית כמו מסיבת עטלפים גדולה. בבית החולים נתנו לעטלפים נוזלים ומזון וחלקם השתקמו יפה ובמהירות. תוך כדי טיפול שמענו קולות מצוקה של גורה צעירה שבקע מאחד הארגזים כתגובה לקולות הללו נשמעו קולות חוזרים של נקבה בוגרת מארגז אחר. הבנו שמדובר באמא ובגורה שלה ואיחדנו ביניהן", סיפר שמוליק לנדאו המטפל הראשי של בית החולים לחיות בר.

24 שעות לאחר הטיפול האינטנסיבי הועברו העטלפים למערות בית גוברין, על ידי צוות בית החולים ברשותו של שמוליק לנדאו ובסיוע של פקחי הרשות והפקח עזרא חדד והושבו בהצלחה לטבע.

© עזרא חדד

בנוסף, רשות הטבע והגנים תציין ביום חמישי, ה-28 באוגוסט הקרוב את ליל העטלף ובו יתקיים לילה לבן בעקבות העטלפים הישראלים בו תוכלו לקבל הצצה אל עולמם הנסתר של עשרות מיני עטלפי החרקים בישראל, ומאות בעולם כולו, שנמצאים בסכנת הכחדה. האירוע יצויין לא רק בישראל אלא גם ברחבי אירופה ובמדינות אחרות בעולם במסגרת "לילות העטלף". במסגרת ליל העטלף הישראלי ייערכו בשעות הערב הנעימות מגוון פעילויות לכל המשפחה בגנים הלאומיים: ירקון, קומראן, ובשמורת טבע חי בר יוטבתה.

תגובות