"חשבו שסרטן זה מדבק ולא רצו להתקרב אליי". צילום: צילום מסך מהסרטון

"חשבו שסרטן זה מדבק ולא רצו להתקרב אליי"

סרטון חדש של עמותת "אחת מתשע" עוסק בהתמודדות עם מחלת הסרטן מנקודת המבט של ילדי החולות. הסרטון כולו מורכב מדמויות העשויות מגזרי נייר, בלווי קולות של הילדים: "חשבו שסרטן זה מדבק ולא רצו להתקרב אליי"

"לא ידעתי מה הולך לקרות, לא יכולתי לחשוב איך החיים שלנו ייראו בלי אמא. בהתחלה פחדתי, לא ידעתי מה הולך לקרות" כך אומר עמית בן ה-16 שאמו חולה בסרטן השד, במסגרת הסרטון החדש ויוצא הדופן של עמותת "אחת מתשע", העוסק בהתמודדות עם הסרטן מנקודת מבטם של ילדי החולות. 

אל עמית הצעירה, מצטרפות גם דניאל בת ה-12, דנה בת ה-11 ולירי בת ה-16, שמספרים על התמודדותם עם הידיעה שאמם חלתה בסרטן השד. בסרטון הם משתפים את הפחדים, הלבטים, הקשיים וההתנהלות בחיי היום יום, לצד מחלתה של האם. מטרת הסרטון היא לחשוף את הקשיים אותם חווים בני המשפחה של החולה ובייחוד ילדיהן.

"עשו עליי חרם בבית הספר"

הסרטון מורכב מדמויות העשויות גזרי נייר, המופיעות במצבים שונים העוסקים בהתמודדות הילדים עם מחלת האם, כאשר ברקע נשמע קולם של הילדים, המספרים על התמודדותם. דניאל מספרת: "בכיתה ב', כששמעו שלאמא שלי יש סרטן, עשו עליי חרם בבית הספר. חשבו שסרטן זה מדבק ולא רצו להתקרב אליי. בבית ההייתי כמו אמא קטנה, עוזרת לאח שלי בשיעורי בית, מבשלת לו, הולכת איתו לחוגים, משכיבה אותו לישון ומעירה אותו, זה מאוד קשה".

 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

דנה: "אחותי הגדולה הסבירה לי שלאמא יש סרטן. חשבתי שזו מחלה כמו כאב ראש, כאב בטן, שזה עובר. אני זוכרת שהרבה פעמים, בלילות, הייתי הולכת לאבא ושואלת אותו מה יהיה אם ייקרה לאמא משהו?"

לירי: "זה לא קל, בכיתי הרבה, אבל החלטתי להיות שם בשבילה. אני פוחדת שייקרה לה משהו, כולם מציעים לי עזרה, אבל אני לא יודעת למי לפנות".

יעל שפירא, מנכ"לית העמותה אמרה: "כאשר מדברים על סרטן השד, עיקר העיסוק והשיח הינו סביב קשייה, צרכיה והתמודדותה של החולה. כך, לא פעם קולם של בני המשפחה וביניהם ילדי החולה, לא נשמע, למרות שגם הם עוברים תקופה קשה. פתאום אמא לא נמצאת שם, ולא פעם הם נדרשים לסייע במטלות הבית ולקחת על כתפיהן אחריות ומשימות שטרם הכירו קודם לכן".

לגבי הסרטון, אמרה יעל כי "הסרטון מציג, לראשונה, את הזוית של ילדי החולות, וחושף באופן מרגש ואמיתי את נקודת מבטם והקשיים עמם הם מתמודדים בתקופת מחלת האם. העמותה מציעה תמיכה גם בהיבט הזה".

תגובות