חולת סרטן לא הגיעה לבית הספר, האמא בדרך לכלא. צילום: צילום מסך מהדיילי מייל

חולת סרטן לא הגיעה לבית הספר, האמא בדרך לכלא

חשבתם להבריז בשנת הלימודים הקרובה? כנראה שלא כדאי לכם ללמוד בבית ספר בבריטניה. ליבי בת השבע נשארה בבית לזמן מצטבר של שבוע. בית הספר טוען שהאמא לא ביקשה אישור לשחרור הילדה ותובע אותה בסכום של שישים פאונד והעונש אף יכול להגיע לשלושה חודשי מאסר

להפסיד בית ספר ולא מסיבות טובות: קרי קפר בת העשרים וחמש מבריטניה קיבלה לאחרונה תביעה מבית הספר של בתה לדין ובו בית הספר תובע את האמא על סך שישים פאונד (כשלוש מאות וחמישים שקלים) ובנוסף אם התשלום לא יבוצע עלולים להיגזר על האמא שלושה חודשי מאסר בפועל.

בשנת 2010 אובחנה ליבי כחולת בסרטן באחת מכליותיה, אך התאוששה לאחר כמה טיפולי כימותרפיה החלימה. המחלה עברה ולא חזרה, אך בין החודשים ינואר למרץ בשנת 2013 ליבי לא הרגישה טוב ובמשך זמן כולל של שבעה ימים בשבוע היא נשארה בבית באישור של אמה, אך זאת לא הודיעה לבית הספר.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

אי לכך שבית הספר לא קיבל את האישור, תבע בית הספר את האמא לתשלום של שישים פאונד והוסיף שאם התשלום לא ישולם "אנחנו מתנצלים אך נצטרך לתבוע אותך לשלושה חודשי מאסר בפועל". 

ליבי ואמה בזמן המחלה
ליבי ואמה בזמן המחלה © צילום מסך מהדיילי מייל

בראיון לדיילי מייל אומרת קרי, אמא של ליבי: "ליבי התעוררה ואמרה שיש לה בטן כואבת ואני נבהלתי. אני רוצה לשים עין עליה ואני המשכתי אותה בבית ספר באותם ימים, והם שלחו אותי לבית המשפט בגלל זה. הם צריכים לתת את הדעת על מה שעבר עליי כאם וכאשר היא אומרת שהיא חולה אני קיבלתי את ההחלטה הזאת כי ממש פחדתי בגלל שכמעט לאבד אותה". הדיון יובא לבית המשפט הבריטי בחמישה בספטמבר.

התביעה באה בעקבות שינוי החוק בבריטניה בספטמבר הקודם, שנועד למנוע ממשפחות לקחת את התלמידים לחופשה ארוכת טווח במהלך החגים. מקרה דומה היה בחודש מאי האחרון שבו התמודדו זוג הורים עם קנס בסך אלף פאונד בגלל שהם לקחו את בתם להלוויה של סבה. 

תגובות