מזל טוב: קרנפונת ראשונה נולדה בספארי אחרי 20 שנה. צילום: טיבור יגר

מזל טוב: קרנפונת ראשונה נולדה בספארי אחרי 20 שנה

במשך עשרים שנים חיכו בספארי שתיוולד קרנפה שתוכל להישאר איתם, וכעת זה קרה סוף סוף. הגורה תצטרף בקרוב לשאר הקרנפים ובעלי החיים, אך בניגוד לזכרים שנולדו בשנים האחרונות, תישאר בספארי גם לאחר שתתבגר

עשרים שנה חיכו והמתינו לזה, וסוף סוף זה קרה: קרנפה רחבת שפה נולדה בספארי שברמת גן. בנוסף, בשנים האחרונות, נולדו בספארי שני זכרי קרנפים. כל המלטה של קרנף מרגשת את אנשי הספארי אך מכיוון שאלו זכרים, בעתיד הם לא יוכלו להישאר בספארי ויעברו לגני חיות אחרים כדי לקחת חלק בפרויקט ריבוי הקרנפים רחבי השפה וכך יסייעו בהגדלת אוכלוסיית הקרנפים בגני החיות.

כעת, לאחר שנים של ציפייה, הקרנפית טנדה, שהיא נקבה בת עשרים ואחת, המליטה נקבה שתתרום בעתיד גם היא לריבוי הקרנפים בספארי.

©טיבור יגר

עוד במדור החדשות של פרוגי:

קרנפים רחבי שפה נקראים גם קרנפים לבנים, והם בעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה חמורה. 98.8% מהקרנפים הללו נמצאים בארבע ארצות: דרום אפריקה, נמיביה, זימבבווה וקניה. נותרו מהם רק כ-20,000, והם נמצאים בקטגוריית- "עתידו בסכנה" (NT). צייד בלתי חוקי של קרנפים עלה בדרום אפריקה בלבד מ-83 קרנפים בשנת 2008 ל-1004 קרנפים בשנת 2013, כאשר רוב הצייד מתרחש בתוך שמורות טבע. בשנה האחרונה ניצודו כבר 658 קרנפים. 

© טיבור יגר
כתבה
צפו: אדם ללא פחד - עם הכרישים היפים שלי
עדן פרץ
מייקל מולר הוא צלם ששוחה עם כרישים ומנסה להשיג את התמונות הכי מיוחדות ואינטימיות שלהם. ואם אתם חושבים שזה מפחיד, הוא מודאג יותר מדברים אחרים: "הצלילה, האתגר הטכני והאור הם הקשיים האמיתיים"

המטפלים ציפו להמלטה הזו יותר מאי פעם. הם ראו שטנדה משמינה והבחינו בעטיניה המתמלאים, אבל לא ידעו אם מדובר בזכר או בנקבה. טנדה שסובלת מדלקת כרונית בעינה, נמצאת בחודשים האחרונים באזור מגודר בשטח הפתוח, כדי שניתן יהיה להעניק לה טיפול רפואי קבוע.

עד כה שהתה בחצר המגודרת עם טרקל הגור הצעיר שלה, אך כשימיי ההמלטה קרבו, היא ניסתה להרחיק את טרקל מהאזור והמטפלים סייעו לה והוציאו אותו משם. לבסוף, המליטה טנדה באחד מהלילות האחרונים והמטפלים גילו את הגור בבוקר שלמחרת. תוך כמה דקות הצליחו להבחין כי מדובר בנקבה והשמחה הייתה גדולה מאוד.

"20 שנים עברו מאז נולדה כאן קרנפה נקבה, המשמעות של המלטת נקבה היא שהגורה תוכל להישאר אצלנו בספארי גם לאחר שתתבגר וזו שמחה גדולה מאוד", אמר רמי תם ראש מחלקת השטח האפריקני הפתוח.

© טיבור יגר

כעת הקרנפה ואמה טנדה נמצאות עדיין באזור המגודר, אך בקרוב הן ייצאו אל השטח הפתוח וייחברו לכל הקרנפים ובעלי החיים האחרים. שיהיה במזל!

תגובות