צפו: אדם ללא פחד - עם הכרישים היפים שלי . צילום: צילום מסך אינסטגרם

צפו: אדם ללא פחד - עם הכרישים היפים שלי

מייקל מולר הוא צלם ששוחה עם כרישים ומנסה להשיג את התמונות הכי מיוחדות ואינטימיות שלהם. ואם אתם חושבים שזה מפחיד, הוא מודאג יותר מדברים אחרים: "הצלילה, האתגר הטכני והאור הם הקשיים האמיתיים"

אדם ללא פחד: מייקל מולר הוא צלם, שלא מפחד להיות פנים מול פנים עם החיה הכי מפחידה באוקיינוס - כרישים. הוא שוחה עם כרישים בלי הגנה של כלוב כדי ליצור תמונות אינטמיות של היצורים היפייפים האלו.

למרות שזה נשמע מפחיד, הטורפים נמצאים בתחתית רשימת הדאגות שלו, כפי שסיפר לאתר ה-CNN. "אני לא משתמש בכלוב - הייתי מוקף במאה חמישים או מאתיים כרישים ואפילו לא פעם אחת הייתי קרוב לנשיכה". בדרך כלל הוא דואג יותר לכל הציוד שהוא מביא למתחת המים "הכרישים לא מהווים בכלל סכנה. הצלילה, האתגר הטכני והאור הם הקשיים האמיתיים".

© צילום מסך אינסטגרם

עוד במדור החדשות של פרוגי:

בעזרת שימוש בטכניקות אולפן בטבע מולר מצליח לבלוט בתחום הצפוף של צלמי טבע. הוא משתמש בתמונות כדי להעלות את המודעות לכך שאוכלוסיית הכרישים בעולם פוחתת.

© צילום מסך אינסטגרם
© צילום מסך אינסטגרם

את התמונות מעלה מולר לאינסטגרם שלו. התמונות החדשות שלו הן ממקסיקו, שם שחה בשבוע האחרון עם כרישי לוויתין. בגלל איומים כמו יתר דיג וביקוש גבוה לסנפירים שלהם, הכרישים בסכנת הכחדה גבוהה כרגע. "אנחנו הורגים בערך מאה מיליון כרישים בשנה. אנשים לא יודעים את זה עד שהם שומעים את המספרים. הכרישים נמצאים בחלק העליון של מערכת אקולוגית מאוד שבירה באוקיינוסים כך שאם הם בתור הטורף העליון ייכחדו יהיה את אפקט דומינו".

© צילום מסך אינסטגרם
© צילום מסך אינסטגרם

מולר משתמש בכישורי הצילום שלו בעיקר כדי לעזור לארגונים אקולוגיים מסביב לגלובוס: "חשבתי לעצמי בסדר, עשיתי עשרה מיליארד סרטים, פוסטרים. אולי אני יכול לעזור לסוג של שינוי בתפיסה של אנשים על בעלי החיים ועל מה שקורה לכוכב הלכת שלנו". 

מילר לא רק צלם הוא גם סוג של יזם: הוא פיתח אפליקציה גוון תמונה והוא עסוק בלעזור להקים בית ספר לצילום באינטרנט.

תגובות