צפו: אמא מחליפה - ארנבת מאכילה גורה אחרת . צילום: טיבור יגר

צפו: אמא מחליפה - ארנבת מאכילה גורה אחרת

בבית החולים לחיות בר של הספארי לא מצליחים להחזיר הרבה ארנבות שדה לטבע, ככל הנראה בגלל הרכב המזון שנותנים להן. הפעם, מצאו המטפלים פתרון יצירתי

זו לא הפעם הראשונה שלבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים, מגיעה ארנבת שדה.
לא פעם ארנבות הבר שמגיעות לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים לא שורדות יותר מימים אחדים והמטפלים לא זוכים להשיבן לטבע.

למעשה המטפלים הבחינו כי משהו חסר בתרכובת החלב שמעניקים להן בבית החולים ולכן מספר ההשבות לטבע בקרב ארנבות השדה היה עד כה, נמוך מאוד. לרוב, הצליחו להשיב ארנבות שדה, רק כאשר הן הגיעו לבית החולים בנות כמה שבועות ולא בנות ימים אחדים.

ארנבונת השדה הקטנה © טיבור יגר

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

לפני כשבוע וחצי הגיעה לבית החולים מבית קשת, ארנבת שדה קטנטנה ושבורת רגל. המטפלים בבית החולים מיהרו לחבוש ולקבע את רגלה, אך שוב לא ידעו כיצד להאכיל אותה. בהתחלה הם האכילו אותה בפורמולה מיוחדת, אך לאחר שבוע שמו לב שהמשקל שלה לא עולה באופן מספק.

בניסיון יצירתי, החליטו המטפלים בבית החולים לבדוק אם במקרה יש ארנבונת בפינת החי שהמליטה לאחרונה.
למרבה השמחה, גיא כפיר, מנהל פינת החי שבספארי, עדכן כי בדיוק באותו בוקר, המליטה אחת הנקבות בפינת החי ותוך זמן קצר, האם וגורתה הטרייה הובהלו לבית החולים. שם קיבלו השתיים, חדר אשפוז שקט המכונה "בית יולדות" שכן, הוא מרוחק ממרכז העניינים, הוא שקט מאוד ויש בו מצע של חול המאפשר חפירת מחילות למסתור ומנוחה.

 

כדי שהמטפלים יהיו בטוחים שהגורה הקטנה יונקת, הם נכנסו שלוש פעמים ביום לבית היולדות וקרבו את הגורה לארנבונת מפינת החי.

תוך שניות הקטנטנה מהטבע החלה לינוק מהארנבונת מפינת החי וכך בכל אחת הפעמים. יתכן שגם בלילה היא מגיעה לינוק כאשר המטפלים אינם נמצאים, אך כדי להיות בטוחים בכך שהיא אוכלת באופן סדיר, המשיכו במקביל גם בהאכלות היזומות. כעת לאחר שהשתיים התרגלו זו לזו, הארנבת יונקת מהארנבונת ללא כל קושי. בנוסף, הרגל השבורה מתחילה להחלים וארנבת השדה הקטנה מתפתחת יפה, נראה כי בקרוב ניתן יהיה להשיבה לטבע.

הארנבת הבוגרת והגורה
הארנבת הבוגרת והגורה © טיבור יגר

שמחה כפולה

כמו כן, לאחר שבשבוע שעבר סיפרנו לכם על קרנפית חדשה שנולדה לאחר עשרים שנה בספארי, אנחנו שמחים לבשר שלקרנפית נבחר שם והוא טשי. את השם בחרו בספארי לאחר שקיבלו הרבה מאוד הצעות אך לבסוף, אחרי שיטוט באתרי שמות אפריקנים הם מצאו את השם טשי ׂ(Teshi) שם בשפה הסוהאילית שמשמעותו "עליזה ושמחה". השם נבחר גם משום שהוא מתחיל באות ט' כשמה של אמה, טנדה, הצליל שלו נעים והמשמעות שלו מתאימה לקרנפית בעלת המזג השובב והעליז.

© טיבור יגר

ואם אתם רוצים לראות את הימים הראשונים של הקרנפית, צפו בוידאו הבא: 

 
תגובות