עולים מחו"ל – כדי ללמוד בדרום . צילום: דוברות משרד החינוך

עולים מחו"ל – כדי ללמוד בדרום

שנת הלימודים נפתחה השבוע, אבל בנוסף לכל התלמידים ה"רגילים" במערכת החינוך, החלו ללמוד השבוע בארץ יהודים מכל העולם, הרחק מהחברים והמשפחה שלהם. "אני רואה כאן את העתיד שלי", אמרה אחת הנערות

דמיינו לכם שהיו מציעים לכם לעבור ללמוד ארבע שנים בארץ רחוקה, מסוכנת הרבה יותר שרק עכשיו מבצע רחב הסתיים בה. מקום רחוק מהמשפחה, מהחברים, מהבית ומכל הסביבה המוכרת ואהובה. קשה להאמין שהיינו מסכימים לעזוב הכל ולטוס למקום שמרוחק כמה שעות טיסה מהבית. אולם ביום שני האחרון, התחילו את שנת הלימודים יחד עם מאות אלפי תלמידי ישראל את הלימודים בארץ, גם מספר לא קטן של תלמידים שעלו לארץ לבדם.

כאלף שמונה מאות תלמידים יהודים שהולכים ללמוד בישראל הגיעו לארץ, ורובם אף הולכים להיבחן בבחינות הבגרות ולקבל תעודת בגרות ישראלית. כמאתיים חמישים מבני הנוער נקלטים במוסדות חינוך בדרום בטווח 0-40 ק"מ מרצועת עזה, בינהם "כפר סילבר" במ.א. חוף אשקלון, "מבואות נגב" בקיבוץ שובל, אולפנת "גבעת וושינגטון" במ.א. חבל יבנה וישיבה תיכונית "בית יהודה" במ.א. שדות נגב.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

התלמידים מגיעים מארבעים ושלוש מדינות, ובינהן ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, דרום אמריקה, רוסיה, אוקראינה מולדובה, ולראשונה השנה גם מרומניה ומפינלנד. עבור שבע מאות חמישים תלמידים זאת היא השנה הראשונה בארץ, השאר חוזרים לשנה נוספת, לאחר שבילו את חופשת הקיץ יחד עם משפחותיהם. התלמידים עוברים בחו"ל תהליכי הרשמה, מיון ושיבוץ במוסד החינוך שבחרו, לפי זרם החינוך שבו בחרו.

© דוברות משרד החינוך

"אני מגיעה ללמוד בישראל כי אני ציונית ורואה כאן את העתיד שלי", אומרת שאנה סקנאזי, בת 15, שעלתה מצרפת והתחילה ללמוד בכיתה ט' בארץ. "אני רוצה ולהתגייס לצה"ל ולהיות קצינה. אני שואפת לעבוד במוסד. יש לי אח שעשה עליה לפני שלוש שנים וגר בנתניה, קרוב לכפר הנוער הדסים בו אלמד. התכנון הוא שהמשפחה תעלה בעקבותינו. אני מקווה שזה יקרה בקרוב מאד". לגבי המצב, אומרת שאנה כי "למרות המצב הביטחוני, אני לא חוששת להגיע לישראל זו ארץ יפה שאני מאד אוהבת".

לנה טקצ'נקו, שעלתה מרוסיה והולכת ללמוד בכיתה י"א, בשנה השלישית בכפר הנוער סילבר, מספרת ש"למרות מבצע צוק איתן היה ברור לי שאני חוזרת להמשיך את הלימודים בארץ. זה המקום שלי. אני מרגישה שייכת לעם ולמדינה. בשנה שעברה יצאנו לטיול בירושלים ושם הרגשתי בעצמה שאני חלק מההיסטוריה של עם ישראל. לא קל להיות לבד בארץ ויש געגועים אבל הצוות החינוכי עוטף אותי ועוזר לי. יש לי חבר בצבא ורכשתי כאן הרבה חברים חדשים מכל קשת החברה הישראלית. גם במהלך הקיץ, כששהיתי ברוסיה, שמרנו על קשר חם. אני מתכננת לעשות עליה, להתגייס ולתרום למדינה".

© דוברות משרד החינוך

התלמידים נקלטים בבתי ספר, פנימיות וכפרי נוער ברחבי הארץ. המוסד בו הם נקלטים משמש להם בית בזמן השהייה בארץ, והם מספקים להם מעטפת חינוכית מלאה: מגורים, כלכלה, מצוינות לימודית, טיולים וחיי חברה תוססים.

ד"ר בני פישר, ראש המינהל לחינוך התיישבותי פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, אשר מפעילים וממנים את התוכנית, אמר לתלמידים החדשים כשנחתו בנתב"ג כי "אנו מקבלים אתכם בזרועות פתוחות. קיבלתם החלטה ציונית אמיצה בבחירתכם להגיע ללמוד בארץ. הצוותים החינוכיים בבתי ספר ובפנימיות יעשו הכל כדי לספק לכם עורף משפחתי חם ותומך בעת שהותכם בארץ. נכונה לכם חוויה יוצאת דופן של לימודים ברמה גבוהה לצד פעילות חברתית והווי ישראלי. זו תקופה שוודאי תזכרו לטובה עוד שנים רבות".

תגובות