מאחורי הקלעים: כך מצילים את חייהם של בעלי החיים. צילום: חברת ביופט

מאחורי הקלעים: כך מצילים את חייהם של בעלי החיים

איך מטפלים בכלב בעל מום? מה עושים כשיש חשד לגידול בעצם? וכיצד מתמודדים עם קרע? סדרה דוקומנטרית ייחודית וראשונה מסוגה שצילמה חברת "ביופט" נותנת הצצה לניתוחים מצילים חיים בחיות מחמד. "המתמחים" - גרסת בעלי החיים

אי פעם שאלתם את עצמכם איך נראה יום סטנדרטי בבית החולים הוטרינרי? אין צורך שתמשיכו לתהות. סדרה דוקומנטרית מיוחדת שהשיקה חברת "ביופט" מאפשרת לכם לצפות בטיפולים הנעשים בבעלי החיים במחלקות השונות ולפגוש מקרוב את הצוות האמון עליהם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הפורמט נולד לאחר שבבדיקה שנערכה על ידי חברת "ביופט", התברר כי גולשים רבים מחפשים ברשת ייעוץ וטרינרי, אך אין להם מספיק מידע והיכרות עם התחום שיכול לשפר את איכות החיים של חיית המחמד ובעליה. בעקבות כך, החליטה החברה לחבור לבית החולים הווטרינרי "חוות דעת" בבית ברל, במטרה לקדם את המודעות בכל הקשור לבריאות ולאיכות בחיים של חיית המחמד. "רצינו לאפשר הצצה אל יום מרתק בבית חולים ווטרינרי דרך פריצות שידור לייב, בפורמט חדשני וללא עריכה, לחשוף בפני גולשינו את העבודה המדהימה שנעשית בשגרה בבית החולים ואת האפשרות לקבל ייעוץ ווטרינרי בזמן אמת או חלילה טיפול דחוף במקרה הצורך", מסבירה שני יוגב, מנהלת תחום הדיגיטל של "ביופט".

חושפים את הגולשים לעבודה השוטפת © חברת ביופט

הצצה ליום בחיי הוטרינרים

היום של ד"ר לירון אורון, מומחית לרפואת חירום ושל ד"ר זאב גאנז, מומחה לרפואה פנימית, נראה שונה מכפי שבוודאי ראיתם בסרטים. היום נפתח בישיבת רופאים, שבה הם משוחחים על כל המקרים במחלקה, ומחליטים האם יש צורך בביצוע אבחון נוסף, או בשינוי בטיפולים שמקבלים בעלי החיים. במקרים פנימיים או חירומיים, בכל שעות היום, מתייעצים עמם הרופאים בבית החולים. לאחר שתמה הישיבה, השניים ניגשים על מנת לבדוק את כל המאושפזים, עוברים על דף הטיפולים שלהם, מעדכנים אותו וכן את בעליו במצב יקירהם כבר באותו הבוקר.

אם זה לא מספיק, על פני היום אורון וגאנז אף מקבלים אליהם למחלקה באהבה את המטופלים השונים שעברו ניתוחים ופרוצדורות בהרדמה בבית החולים, לצורך טיפול ולהשגחה, עד שהם מאוששים ומוכנים לשוב הביתה לבעליהם. למקרה שהטלתם לרגע ספק, גם בסדרה כמו במציאות - השגרה היא אותה השגרה. בלי עריכה, ללא אפקטים ועם הרבה רגעים מרגשים.

אילו תגובות קיבלתם על הסדרה?

ד"ר אורון: "תגובות חיוביות. אנשים התרגשו יחד איתנו כשראו את טייני מתאושש והשתאו יחד איתנו 'להיות' בחדר הניתוחים בזמן ניתוח מוח מורכב. אני מקווה שקיבלו מושג טוב יותר אודות הטיפולים שניתן להציע לבעלי החיים שלהם, אם חלילה יזדקקו לכך".

במסגרתה, ערכתם ניתוחים והליכים רפואיים לא פשוטים. עד כמה נכון לחשוף את הציבור למראות האלו?

ד"ר גאנז: ״לא חושב שהיו קטעים שלא היה צריך לצלם. לצילומים היה ערך מוסף גבוה ב'חינוך' ציבור אוהבי החיות ביכולות הוטרינריה הגבוהות בישראל".

יש רגע שהיה עבורכם קשה לעיכול?

 ד"ר אורון: "הקושי הכי גדול שלי הוא במקרים בהן חיית מחמד הנמצאת בסבל מגיעה לטיפול עם בעלים שמוכנים לעשות עבורה הכל ורפואית אין לנו דרך לעזור. לדוגמה, בעלי חיים שעוברים תאונות קטסטרופליות או שחולים במחלות סופניות. זה קשה במיוחד כשמדובר בבעלי חיים צעירים".

מה באשר ליצירת סדרת טלוויזיה ממשית? גאנז מציין כי "בעולם יש מספר סדרות מצליחות על בתי חולים וטרינרים, גם בארה"ב וגם באנגליה. אם תגיע הצעה מתאימה, נשקול את האפשרות".

מתוך יום הצילומים בבית החולים הווטרינרי "חוות דעת" © חברת ביופט

מה תרצו להעביר לבני הנוער?

ד"ר גאנז: "מקצוע הוטרינריה הוא מקצוע מרגש ומספק. וטרינרים כיום מתמחים בכל התחומים בדיוק כמו ברפואת אנשים. הדבר חשוב גם לאנשים שחושבים על עיסוקם העתידי וגם למי שחיית המחמד שלו סובלת מבעיה רפואית מורכבת".

ד"ר אורון: "חיות המחמד שאנו בוחרים להכניס לביתנו הן בעיניי בני משפחה לכל דבר. בעלי החיים שלנו שותפים לחוויות המשמחות והעצובות בחיינו, והאחריות שלנו לדאוג להם גם כשהם מכשכשים בזנבם וגם כשהוא מכונס בין הרגליים, כי הם לא מרגישים טוב".

 

תגובות