במיוחד בגיל ההתבגרות: למה חשוב לאכול סידן וחלבון?. צילום: fotolia

במיוחד בגיל ההתבגרות: למה חשוב לאכול סידן וחלבון?

לא מעט פעמים אנו שומעים וקוראים על המלצות שונות על אכילת סידן וחלבון, אך מהי בעצם הסיבה ולמה זה חשוב במיוחד בגילאי ההתבגרות? קבלו את כל מה שצריך לדעת

בשיתוף עם תנובה

לאכול בריא זה חשוב, אבל לאכול בריא בגיל ההתבגרות - זה ממש חשוב. אכילה נכונה עוזרת לגוף שלנו לגדול, להתפתח ולהיבנות בצורה הטובה ביותר. תזונה לקויה ובמיוחד כזו הדלה בסידן וחלבון - יכולה להשפיע לרעה על הבריאות שלנו - גם עכשיו וגם בעתיד.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

במהלך גיל ההתבגרות הגוף נמצא כל הזמן בתהליך של בנייה עצמית ולכן הוא מוציא יותר אנרגיה. לכן,  חשוב להקפיד על תפריט מגוון ובריא. זה ממש לא הזמן להתנסות בדיאטות שונות או ללכת אחר טרנדים תזונתיים. הגוף צריך לקבל מספיק פחמימות, שומנים, וויטמינים וחלבון כדי לתפקד. בנוסף, מכיוון שזה בדיוק הזמן בו הגוף צומח ובונה את העצמות, חשוב לאכול כמות מספקת של סידן.  תפריט מסודר ומאוזן אמור לספק לכם את הכל.  

ללל
הגוף צריך לקבל מספיק פחמימות, שומנים, וויטמינים וחלבון כדי לתפקד © fotolia

אבל דווקא בשלב הקריטי ביותר, בגיל ההתבגרות, אנחנו לרוב לא מקפידים על תזונה נכונה ומחקרים מראים כי מרבית בני הנוער לא מגיעים לכמות היומית המומלצת של סידן וחלבון. אבל, לא רק הכמות חשובה, אלא גם האיכות - חשוב שתאכלו חלבון וסידן בכמות הרצויה אבל גם באיכות הרצויה.

סידן אפשר לקבל ממוצרים מהחי וגם מהצומח. מוצרי חלב כמו גבינה צהובה או קוטג' העשירים מאוד בסידן. בנוסף, אפשר לקבל סידן גם מסרדינים, סויה, שקדים וטחינה גולמית. ההמלצה היא לאכול שלושה מוצרי חחלב מעושרים בסידן ביום. 

מומלץ לאכול שלושה מוצרי חלב עדירים בסידון ביום © fotolia

באשר לחלבון, ניתן לקבל אותו מהחי מבשר טרי כמו עוף, הודו, בשר בקר או דגים או ממוצרי חלב. במוצרי חלב יש מי גבינה שמכילים אחוז מאוד גבוה של חלבון איכותי. דרך נוספת לקבלת חלבון היא דרך מוצרים מהצומח ובעיקר מקטניות כמו עדשים, אפונה, חומוס גרגרים ושעועית, אך הם מכילים פחות חלבון מאשר במוצרים מהחי. יש לשלב בתפריט מוצרים עשירים בחלבון לאורך כל היום בצורה מאוזנת. רצוי לשלב חלבונים מהחי בשלוש הארוחות הגדולות ביום - ארוחות בוקר וערב חלביות וארוחת צהריים בשרית. 

לאלו מכם שעוסקים בפעילות גופנית, חשוב שתאכלו חלבון גם אחרי האימון. פעילות ספורטיבית גורמת לפירוק של השריר ולכן חשוב שתעזרו לגוף לבנות את השריר מחדש. חלבון חלבי מכיל מי גבינה וקזאיין - חלבון שנמצא קשור לגדילה בלילה. לכן חשוב להקפיד לאכול חלבון גם אחרי אימון. 

עדשים, אפונה וחומוס - עוד דרך לאכול חלבון© fotolia

 

תגובות