שומרות הכלבים: בנות ה-16 שהפכו את ביתן לכלביה. צילום פרטי

שומרות הכלבים: בנות ה-16 שהפכו את ביתן לכלביה

עד כמה קשה לשכנע את ההורים לאמץ כלב? כדאי שתשאלו את יובל ואלמוג הורביץ, בנות ה-16, שמתנדבות בעמותת אס.או.אס ומארחות בביתן גורים קטנים, עד שניתן יהיה למסור אותם לאימוץ • איך הן הגיעו לעמותה וכיצד הכלבים משפיעים על חייהן?

שגרת היום של אלמוג ויובל הורביץ אינה נראית כמו של מרבית תלמידי כיתה י'. לאחר שעות הלימודים, השתיים מתנדבות בעמותת אס.או.אס כמשפחת אומנה ואף בכל שבוע לוקחות גורי כלבים לביתן, ומספקות להם בית חם ואוהב. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"אנחנו מספקות מקום מגורים זמני לכלבים עד לימי האימוץ. ביום האימוץ עצמו אנחנו ואמא שלנו מגיעות בבוקר עם הגורים שהיו אצלנו במהלך השבוע. אנחנו נמצאות עם הגורים, מטפלות בהם ומציגות אותם לאנשים שבעוניינים לאמץ. בסוף יום האימוץ, אנחנו מקבלות גורים חדשים הביתה ואם לא אימצו את הגורים שהיו אצלנו - הם חוזרים אלינו הביתה לעוד שבוע", מסבירה יובל לפרוגי.

הכל התחיל משיחת טלפון

 אם תהיתן איך נולד הרומן של השתיים עם הכלבים, נספר לכם שהוא נולד במקרה. אמא שלהן מאז ומעולם אהבה כלבים והייתה רשומה בעמותת אס.או.אס, כאשר לפני שלוש שנים בערך, היא קיבלה מהעמותה שיחת טלפון, בה ביקשו ממנה לאמץ גור כלבים בוני ומשם כמובן שהכל היסטוריה. 

"זה הדבר הכי מתוק שראיתי" © צילום פרטי

עם כל כך הרבה כלבים בבית, יש לכן בטח הרבה סיפורים מרגשים ומצחיקים. יש אחד שזכור לכן במיוחד?

אלמוג: "חברה שלי הייתה אצלי כשהגורים היו בתוך המיטה שלהם, והיא הייתה בטוחה שהם בובות. פתאום הם התעוררו והתחילו לנבוח, והיא ממש נבהלה".

יובל: "היה לנו גור בשם טומי שהיה אצלנו במשך שבועים ואימצו אותו בערך שלושה חודשים מאוחר יותר. מי שאימץ אותו הביא אותו ליום האימוץ והוא זיהה אותנו, וקפץ עלינו. אלמוג התחילה לבכות וחשבה שמחזירים אותו ואז הבעלים שלו אמר: 'תרגעי, רק באנו לעשות לו חיסון'. זה היה מצחיק כשאלמוג נכנסה ללחץ מטורף, אבל היה גם מרגש לראות את טומי לאחר הרבה זמן".

מה אתן הכי אוהבות במה שאתן עושות?

אלמוג: "החלק האהוב עליי הוא ללא ספק מסירת הגורים למשפחות טובות שיהנו מהם, ויאפשרו להם להמשיך להתפתח ולגדול. זה הסיפוק הכי טוב שיש במה שאנחנו עושות".

יובל: "אני דווקא הכי אוהבת לשחק עם הגורים, לחבק אותם ולהרדים אותם, זה הדבר הכי מתוק שראיתי בחיי" .

"החיות צריכות אותנו" © צילום פרטי

 ולסיכום, מהו המסר שלכן לבני הנוער?

אלמוג: "החיות לא יודעות לדבר ולכן הן צריכות אותנו, כדי שנשמור עליהן ונשמיע את קולן. העמותה צריכה מתנדבים בכל תחום שהוא וזה הדבר הכי מספק שיכול להיות. הכלבים שלנו מחכים לכם וגם אנחנו".

יובל: "חשוב לעזור ולתרום. אנחנו תמיד רוצים רק לקבל ואנחנו שוכחים שיש כאלו שאין מי שייתן להם והם צריכים את העזרה שלנו, אז תמיד תנסו לתת מעצמכם".

 

תגובות