אמ;לק: מרוץ האופניים הגדול הגיע לישראל. צילום פרטי

אמ;לק: מרוץ האופניים הגדול הגיע לישראל

נאום הגרעין של ראש הממשלה, ליברפול בגמר ליגת האלופות והאלוף הגאה הראשון בצה"ל. קבלו את סיכום האירועים החשובים והמרכזיים של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

התאוששתם מהלימודים ולא היה לכם זמן להתעדכן בחדשות? רציתם לדעת יותר, אך שוב הייתם עסוקים? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

אירוע הדקירה בירושלים

באירוע הדקירה שאירע בירושלים בתחילת השבוע, נפצע גבר כבן 30 באורח קשה, לאחר שנדקר בפלג גופו העליון. הגבר פונה לבית החולים שערי צדק. השוטר שהיה בזירת האירוע ירה בדוקר שנפצע בינוני. מהחקירה עלה כי מאחורי האירוע עומד ניסיון חיסול פלילי.

שני

התקיפה בסוריה

בתקיפה שהייתה בפרברי העיר הסורית חמה השוכנת במערב סוריה, הושמדו 200 טילים ארוכי טווח ונהרגו 16 בני אדם, אשר 11 מהם איראנים. בעיתון לבנוני בשם אלאח'באר, הנחשב למקורב למשטר אסד ולחיזבאללה, יוחסה התקיפה בסוריה לישראל. 

התיקים הסודיים שהציג ראש הממשלה

בנאום שנשא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקריה בתל אביב, הוא הציג את ממצאי פעולת המוסד, אשר השיג חצי טון חומר מודיעני. במהלך הנאום, הציג נתניהו סימולציות, מפות ואף ארון שכלל עשרות קלסרות ודיסקים. עוד הוא חשף חשף כי בידי המודיעין הישראלי ישנם 55 אלף מסמכים על גבי 183 תקליטורים המפרטים את תכנית הגרעין ופעולותיה של איראן, וזאת בנוסף ל-55 אלף המסמכים המצויים בקלסרים. "100 אלף קבצים מוכיחים שהם שיקרו. הנה המסקנה: איראן ממשיכה לשקר", אמר בין היתר ראש הממשלה.

שלישי

מייסד וואטסאפ נפרד מפייסבוק 

מייסד יישומון, המסרים וואטסאפ, יאן קום, הודיע על החלטתו לעזוב את פייסבוק. העזיבה מגיעה עקב חילוקי דעות על רקע שמירת פרטיות משתמשי האפליקציה והחשש להחלשת הצפנת ההודעות. כזכור, וואטסאפ נרכשה על ידי פייסבוק בשנת 2014 בסכום שעמד על כ-19 מיליארד דולר.

© gettyimages

הנאום שעורר סערה

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נשא נאום בעל אופי אנטישמי בישיבה של המועצה הלאומית הפלסטינית, שנערכה ברמאללה. בנאומו, התיימר להפחית את הזיקה בין הציונות להתיישבות היהודית, התבטא רבות באופן גזעני ואף אמר בנאומו: "מה הייתה מטרתו של היטלר? הוא רצה שהמדינה היהודית תהיה כפופה לו". התגובות לנאומו של אבו מאזן היו קשות בישראל, אך גם בעולם. ארצות הברית בחרה לגנות את נאומו. אתמול (ו') החליט אבו מאזן להתנצל הנאום שנשא ואמר כי "מתנצל אם יהודים נפגעו מהנאום".

רביעי

ליברפול בגמר ליגת האלופות

לאחר 11 שנים, תתחרה ליברפול בגמר ליגת האלופות וזאת על אף שהפסידה 4:2 לרומא. הקבוצה מגיעה לאחר 6:7 בסיכום הכללי. האם היא תהיה הפעם אלופה אמיתית? את זה נוכל לדעת רק בגמר, שייערך ב-26 במאי בקייב מול ריאל מדריד. 

חמישי

האלוף הגאה הראשון בצה"ל

הפרקליט הצבאי הראשי תת אלוף שרון אפק, יועלה לדרגת אלוף ויהפוך להיות האלוף הגאה הראשון בצה"ל. אפק יכהן בתפקידו חמש שנים עם אופציה להארכה. יש לציין כי הוא היה הראשון מפורם מטכ"ל, שיצא מהארון ב-2017. אפק אף הוביל את תיקי אלאור אזריה ואופק בוכריס.

תת אלוף שרון אפק
תת אלוף שרון אפק © מוטי קמחי

סוף השבוע

מרוץ הג'ירו ד'איטליה בישראל 

הג'ירו ד'איטליה, מרוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם, לאחר הטור דה פראנס, נערך בישראל ונחשב לאירוע הספורט הגדול שהתקיים בישראל. אתמול (שישי) נערך המרוץ ברחבי ירושלים, היום (שבת) בין חיפה לתל אביב ומחר (א'), יוזנק החלק האחרון של המירוץ מבאר שבע ועד לאילת. אלפי צופים מישראל ומהעולם כולו הגיעו, על מנת לצפות במרוץ הבינלאומי ברחבי הערים בהם עבר. כמו כן, זו הפעם הראשונה שבמרוץ משתתפים שני רוכבים ישראלים.

הג'ירו בתל אביב
הג'ירו בתל אביב © צילום פרטי

 

 

 

 

 

תגובות