חיות המחמד הכי מוזרות שאתם יכולים לגדל. צילום מסך מהאינסטגרם

חיות המחמד הכי מוזרות שאתם יכולים לגדל

מאיגואנה ועד לעכביש טרנטולה - קבלו את חיות המחמד הכי מוזרות שתוכלו לגדל בעצמכם. רק לפני שאתם מנדנדים לאמא ולאבא, כדאי שתקראו את הכתבה הזו היטב וקחו את כל השיקולים בחשבון

מי מאיתנו לא אוהב חיות מחמד? הן פרוותיות ונעימות, מקשקשות בזנבן, מלקקות בלי סוף ומשמיעות קולות חמודים. בעוד שרוב בני הנוער יעדיפו לאמץ כלב, לגדל חתול או לקנות דג זהב החי בצנצנת זכוכית, ישנן לא מעט חיות מחמד קצת יותר ייחודיות, אפילו מעט מוזרות, שמעולם לא חשבתם לגדל!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נחש

הוא חלקלק, מחוספס ובעל צבעים מרהיבים ביופיים. הנחש שייך למחלקת הזוחלים ותאמינו או לא - הוא יכול להיות אחלה חיית מחמד בתנאי שהוא לא ארסי, כמובן. נחש ביתי מסוגל להאריך חיים עד ל- 8 שנים. אומנם מדובר בחיה קצת מורכבת לגידול. תצטרכו לדאוג להאכיל אותו באוכל מתאים כמו עכברים או חולדות, ובנוסף תצטרכו לדאוג לסביבת גידול נכונה שתתאים כמה שיותר לסביבה בה הוא גדל בטבע, אך עדיין מדובר בחיית מחמד ייחודית לחלוטין, שתגרום לחבריכם לצרוח מפחד ולסרב לבוא לביקור בביתכם.
עצה שלנו: שקלו היטב אם זו החיה שבא לכם לגדל.

איגואנה

גם האיגואנה יכולה להוות אלטרנטיבה מצוינת לחיית מחמד. האיגואנה מסוגלת להאריך חיים עד ל- 15 שנה. מדובר בחיה פעלתנית ונמרצת, שאומנם בהתחלה נראית קטנה וחמודה, אך תוך שלוש שנים הופכת לחיה גדולה, חזקה ולעיתים אף פראית. גם האיגואנה, כמו הנחש, היא חיה מורכבת לגידול ודורשת השקעת מאמץ נוסף בקניית אקווריום מאוורר/טרריום, תאורה מחממת ועוד. חשוב לזכור גם כי מדובר בחיה צמחונית מובהקת, הזקוקה לתזונה מרובת ירקות ופירות, אספסת טרייה, שעועית ירוקה ואפונה, ובשום פנים ואופן אסור להאכילה בחלבון מן החי הכולל בשר, או מזון כלבים וחתולים.
עצה שלנו: גם על אימוץ החיה הזו רצוי לחשוב פעם, פעמיים, או שלוש!

צב

אם אתם פחות בקטע של חיית מחמד פעלתנית, אבל לא רוצים עוד דג זהב בנאלי באקווריום - צב הוא החיה המושלמת עבורכם. אומנם רבים טועים וחושבים שגם הוא שייך למחלקת הזוחלים, אך הוא בעצם שייך למחלקת הזאורופסידה. הוא אינו דורש הרבה טיפול או השקעה מיוחדת, אך ישנם דברים מעטים שיש לשים עליהם דגש, כמו לוודא שהוא מקבל מי שתייה בכמות מספקת, ולברר לגבי תזונתו.

עכביש טרנטולה

אם אתם לא מפחדים מעכבישים בעלי שמונה רגליים ושמונה עיניים, טרנטולה היא החיה עבורכם. הטרנטולה יכולה להאריך חיים עד ל- 25 שנה. על אף מה שרבים חושבים, גידול טרנטולה הינו תהליך פשוט, שאינו מצריך ידע מקדים רב. הטרנטולות זקוקות ללחות, על מנת להקטין את כמות הנוזלים המתנדפת מגופם ולשם הקלה על תהליך הנשימה. גם הן, בעלות "דם קר". חשוב לזכור כי בסופו של דבר מדובר בבעל חיים טורף, ולכן התפריט שלהן בטבע מורכב מזחלי קמח, צרצרים, תיקנים, חגבים, עכברים, לטאות ואף נחשים קטנים. עם זאת, רוב המגדלים בוחרים עם הזמן את המזון החי המועדף עליהם ואותו הם מגדלים.

צ'ינצ'ילה

אם אתם לא בעניין של זוחלים מחוספסים מטילי ביצים, אתם עדיין יכולים לגדל חיה פרוותית, שלשם שינוי היא לא גור כלבים או חתול - צ'ינצ'ילה! כן, כן, מדובר בחיה המתוקה שעודד פז מהפיג'מות אהב כל כך. הצ'ינצ'ילה יכולה להאריך חיים עד ל- 10 שנים. מדובר בחיה מתוקה שלא דורשת טיפול שונה כל כך מארנב או אוגר. דבר אחד שחובה לזכור הוא ששצ'ינצ'ילות אינן מזיעות ולכן רגישות מאד למכת חום. על כן, חום החדר צריך להיות נמוך מ- 25 מעלות צלזיוס ואסור לחשוף אותן לרוח קרה בחורף, או לא לשמש ישירה בקיץ. תפריט תזונתה הוא צמחוני ומורכב בעיקר משורשים ופירות, ועליו להיות ללא הגבלה.

חמוס

החמוס שייך למחלקת היונקים והוא סוג של סמור שבוית במשך השנים. בעבר היו משתמשים בו כחיית צייד ללכידת חרקים או מכרסמים, אך הוא יכול לשמש כחיית מחמד מתוקה ביותר. גם החמוס, כמו הצ'ינצ'ילה יכול להאריך חיים עד ל- 10 שנים. אומנם הוא ישן חלק ניכר משעות היממה, אך בשעות הערנות הוא פעיל מאוד ומגלה סקרנות רבה תוך התרוצצות ומשחק. כדי לגדלו תצטרכו להצטייד במזון חתולים, בדג סלמון או בפיסות חזה עוף. עצה שלנו: השתדלו לא להפחיד אותו. חמוסים מפיצים ריח לא נעים כשהם מרגישים מאוימים ורוצים להרתיע מישהו.

 

 

תגובות