לא שגרתיים: הסיפורים הכי מיוחדים שקשורים לבעלי החיים. צילום: הוטלס קומביינד

לא שגרתיים: הסיפורים הכי מיוחדים שקשורים לבעלי החיים

שמעתם פעם על דוב גריזלי שיש לו מיומנות מיוחדת לפרוץ לרכבים, או על מלון שמשתף את ארוחות הבוקר שלו יחד עם ג'ירפות? סביר להניח שעדיין לא. אבל תמיד יש פעם ראשונה

דמיינו לכם את הסיטואציה הבאה: אתם נמצאים אי שם בחופשה חלומית ואוכלים את ארוחת הבוקר שמוגשת במלון. פתאום, ללא שום אזהרה, ג'ירפה משחילה את ראשה דרך החלון הקרוב אליכם. נשמע לכם כמו מקרה שרחוק מהמציאות? אז זהו, שלא.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

דוב גריזלי או פורץ רכבים מומחה?

אם חבר היה מספר לכם שפרץ לו דוב לרכב, סביר להניח שהייתם מציעים לו כדור נגד הזיות. אבל מסתבר שיש דוב גריזלי חמוד שהסיפור נשמע לו הכי טבעי שיש. סמוך ליער בקנדה, תועד בסרטון דוב גריזלי חמוד שנעמד על שתי רגליו ופותח טנדר בצורה הכי אנושית שיש. הדוב נכנס לרכב, התיישב על כיסא הנהג בטבעיות ובהמשך גם צפר, ונראה היה כאילו הוא רוצה להתניע ולברוח עם הטנדר. מאט פטרסון, בעל הרכב ומי שתיעד את המקרה, מספר כי הדוב ישב בכיסא הנהג במשך 12 דקות ולאחר מכן עבר למושבים האחוריים, כנראה כדי לחפש מזון. לאחר מספר דקות, החליט פטרסון להבריח את הדוב על ידי דפיקה בצד הטנדר. הדוב שנבהל מהדפיקות יצא למספר שניות מהרכב, על מנת לבדוק מי מעז להפריע לו בזמן עבודתו ולאחר שראה שהשטח הנקי הפורץ על ארבע חזר לרכב. תוך זמן קצר, הבין שאין לו מה למצוא בטנדר ועבר לחפש אוכל ברכב הבא.

 

ראש העיר הכי פרוותי בעולם

בעיירה קטנה בשם "קורמורן" שבמינסוטה, מכהן כבר קדנציה רביעית ברציפות ראש עיר בן 11 שנים. הפעם הראשונה בה זכה בבחירות הייתה בשנת 2014, כשעוד היה בסך הכל כבן שבע. מפתיע, נכון? מסתבר שפה זה רק מתחיל. מה שהכי מעניין באותו ראש עיר צעיר הוא ממש לא הגיל, אלא העובדה שהוא בעצם כלב. שמו של ראש העיר הפרוותי הוא דיוק והוא כלב הרים פיראני חמוד. זכייתו בפעם הראשונה היתה ממש במקרה כשהוחלט לפני הבחירות שכל תושב שרוצה להצביע בבחירות צריך לשלם דולר ומתוך קצת יותר מאלף תושבים רק 12 תושבים שילמו ועל ידם זכה הכלב ברוב מוחלט של קולות תוך שהוא מביס את המתחרה האנושי, ריצ'ארד שרבוק- בעל חנות בעיירה. מסתבר שהתושבים היו מרוצים מהתפקוד של דיוק כראש עיר ומאז ועד נכון לשנת 2018 הוא נבחר בכל שנה ושנה לראשות העיר. אז אנחנו מישראל, שולחים לו ברכות לשנה החדשה והמשך הצלחה בתפקיד. בטח שאלתם את עצמכם איזו משכורת נותנים לראש עיר- כלב. אז בעניין הזה, הופתעו או לא, במקום משכורת התושבים דואגים לו למזון כלבים לשנה.

 

קוף מכור לג'אנק פוד

בכל גן חיות אפשר לראות על הכלובים שלטים המזהירים שלא לזרוק לחיות אוכל. אבל במציאות, ברוב המקרים, אנחנו המבקרים לא בדיוק נשמעים להוראות נאלו. בזמן שאנחנו לא מעלים בדעתנו כמה נזק אפשר לעשות לחיות רק מזריקת אוכל, קוף מתאילנד מסוג מאקוק מוכיח שהנזק יכול להיות מאוד גדול. אותו הקוף שהפך מזמן לאטרקציה של התיירים זכה לכינוי ה"מחמיא" "uncel fatty"(הדוד השמן), עקב התמכרותו לג'אנק פוד שזורקים אליו התיירים בתדירות גבוהה. הדוד השמן שוקל פי שניים מהמשקל הנורמטיבי לקופים מסוגו. בשלב מסוים התושבים באזור הבינו שהקוף סובל מהשמנת יתר ושהוא זקוק לטיפול מידי, הם דווחו על כך לאנשי רשות חיות הבר האזורית שפינתה אותו לטיפול באחת משמורות הטבע האזוריות, שם החל בדיאטה קפדנית ובתוכנית ספורט הכוללת לא מעט ריצות וקפיצות. אז בפעם הבאה שאתם רוצים לזרוק לחיה אוכל, חשבו כמה מסכנה היא תהיה כשתצטרך לעשות דיאטה רצחנית בגללכם.

 

 

 

ארוחת בוקר לצד ג'ירפה

בטח הרבה מכם חולמים להעביר סוף שבוע במלון יוקרתי שמציע ארוחות גורמה עשירות, נוף משכר, חוויות ייחודיות אבל חוויה כמו זו שמציע מלון Giraffe Manor או בעברית "אחוזת הג'ירפות", כנראה לא עלתה בדעתכם. למלון הבוטיק "Giraffe Manor הממוקם בקניה, סמוך לניירובי, צריך להגיע בידיעה מראש שכמעט כל מה שמציע המלון, כולל ארוחת הבוקר, חולקים יחד עם ג'ירפות. חדרי המלון נמצאים בגובה המאפשר לג'ירפות להשחיל את ראשן מבעד לחלונות בכל זמן שמתחשק, כך שבבקרים סביר להניח שאת ארוחת הבוקר תעבירו עם ג'ירפה ולקראת השינה בלילה תלטפו את ראשה. אז אם בא לכם לגור בחופשה הקרובה לצד ג'ירפות מוזמנים לבקר במלון. כל מה שצריך בשביל להגיע למלון הוא רק אהבה לא רגילה לבעלי חיים, ראש משוגע וגם קצת כסף. בכל זאת מלון בוטיק.

 



 

תגובות