בני נוער שואלים: "אמא שלי מדברת איתי על אבא שלי". צילום: Fotolia. אילוסטרציה

בני נוער שואלים: "אמא שלי מדברת איתי על אבא שלי"

גם לכם קשה להתמודד עם הגירושין של ההורים ואתם מרגישים לבד? גם השבוע אנשי המקצוע של "ילדים לפני הכל" בעמותת טופז כאן, בכדי לענות על כל השאלות שמטרידות אתכם

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חוששת מאז שההורים התגרשו

נערה שואלת: "ההורים שלי התגרשו אחרי פסח האחרון ואני מפחדת מכך שהם יכירו בני זוג אחרים ויתחילו לצאת איתם.  איך אני יכולה להגיד להם שאני לא מעוניינת?"

תשובה: "כניסה של דמות חדשה אל החיים שלך עם כל אחד מההורים שלך הוא עוד שינוי שלא בחרת ולכן דורש הסתגלות והבנה - איך השינוי הזה ישפיע על חייך. יש לך זכות מלאה לבקש מכל אחד מההורים שלך להבין איך הדברים בבית עומדים להשתנות ואיך זה עומד להשפיע על מערכת היחסים שלך עם כל אחד מההורים, אם בכלל. מה הולך להיות התפקיד של הדמות החדשה בבית ובחייך, ותוך כדי להביע בכנות את מה שאת מרגישה. לא תמיד ילדים ובני נוער יודעים להביע את ההתנגדות שלהם לזוגיות החדשה של הורים, כי היא בעיקר רגשית. יכול להיות שהיא נובעת מחשש וכעס על כניסה של מישהו חדש שהוא לא אבא או אמא ביולוגיים אל החיים, שאולי הוא או היא ינסו עכשיו להתנהג כמו הורים ולהגיד להם מה לעשות. את יכולה להגיד להורייך שאת לא רוצה אבל זה לא משהו שנתון להחלטתך וסביר להניח שזה יקרה. זה בטח ירגיש לך מוזר, בעיקר בהתחלה לראות אותם  יוצאים ל"דייט". אבל חשוב שתזכרי - ההורים שלך כבר לא נשואים יותר, אז הם לא 'לא נאמנים' זה לזו ולכן אין סיבה שהם לא יכירו אנשים אחרים. אני משערת שגם את וגם חברייך יוצאים ל'דייטים', או לפחות מתרגשים מהרעיון של להכיר מישהו או מישהי. מאותה הסיבה גם ההורים שלך עושים זאת. וכמו שאתם נהנים מחברת בני המין השני, מקצת רומנטיקה, התרגשות והנאה בלחזר ולהיות מחוזרים, ללכת יחד להופעות, לחלוק חוויות  משותפות וחולמים למצוא את האחד או האחת שתיהנו להיות בחברתם - מאותה הסיבה בדיוק גם הם".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: sutterstock

בן או חבר?

נער שואל: "מאז שאבא שלי עזב, אמא שלי מדברת איתי על אבא שלי ומספרת לי דברים כאילו אני חבר שלה ולא הבן שלה. לפעמים היא אומרת לי דברים שממש לא נעים לי לשמוע, מה אני יכול לעשות כדי להפסיק את זה?"

תשובה: "אתה צודק לגמרי וזו סיטואציה שאתה יכול וחשוב שתפסיק אותה. עליך להגיד לאמא שלך שלא נוח לך עם כך שהיא מדברת לא יפה על אבא שלך. יש הרבה הורים שעושים את הטעות הזאת ומנסים להפוך את הילדים שלהם לשותפי סוד, או חברים בענייני הגירושין, אבל זה לא התפקיד של ילדים. בפעם הבאה שאמא שלך תגיד לך משהו שגורם לך להרגיש לא נוח, באותו הרגע הגד לה שאתה לא מרגיש נוח לשמוע את הבעיות הלא פתורות בינה ובין אבא שלך, כי היא אמא שלך ולמרות שאתה אוהב אותה, אתה עדיין הבן שלה ולא חבר שאפשר לשתף אותו בדברים האלה. אחרי שתאמר לה זאת, אתה יכול להבטיח שזה יפסיק על ידי זה שבכל פעם שהיא חוזרת לזה ואומרת לך משהו שלא נעים לך לשמוע, תציב גבול ברור ותגיד לה שאתה לא מעוניין לשמוע. אתה יכול להגיד בכל פעם שזה קורה 'עד כאן - לא רוצה לשמוע'. אחרי כמה זמן היא תקלוט את המסר ותבין איזה דברים היא יכולה לשתף אותך ובאיזה לא. זכור, הורים הם בני אדם ועושים טעויות בדיוק כמו ילדים - ולכן חשוב להעמיד להם את הגבול הזה, כדי למנוע את המתחים שהסיטואציות הללו מציפות".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Fotolia

השאלות והתשובות המובאות במדור באדיבות "ילדים לפני הכל - עמותת טופז". הנכם מוזמנים לפנות אליהם לקבלת עזרה

 

תגובות