תלמידה בארצות הברית נחטפה על ידי המורה שלה. צילום: shutterstock. אילוסטרציה

תלמידה בארצות הברית נחטפה על ידי המורה שלה

למי מאיתנו אין מורה שאנחנו סומכים עליו? לרוב קשר תומך שכזה הוא נהדר, אך במקרה של אליזבת' תומאס מטקסס, הוא הרס את גיל הנעורים. סיפורה הקשה של הנערה האמריקאית שבגיל 15 נוצלה מינית על ידי המורה שלה ונחטפה על ידו למשך 28 ימים

לפני כשנה וחצי, חיפשה המשטרה בארצות הברית אחר שני נעדרים מהעיירה הקטנה קולאוקה שבטקסס: המורה טאד קומינס בן ה-50 ותלמידתו אליזבת' תומאס בת ה-15. לאחר כ-28 יום, נמצאו השניים בבקתה באזור אחר של ארצות הברית. הסיפור עורר סערה בתקשורת שדנה רבות בטיב מערכת היחסים בין התלמידה למורה. היום, שנה וחצי לאחר מכן, מספרת תומאס את מה שבזמנו אמרה למשטרה. לטענתה, המורה שלה חטף אותה באיומים ואף ניצל אותה מינית.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הסיפור הקשה החל מתוך קשר עמוק ובוטח של תומאס עם המורה שלה. תומאס מספרת כי בילדותה עברה התעללות קשה מצד אמה, עד שמשרדי הרווחה הוציאו את האם מהבית והשאירו את תומאס ואת אחותה באחריות האב. האם עדיין עומדת כיום למשפט באשמות הזנחה והתעללות בילדים ובינתיים הילדות, שעד אז למדו בבית, נשלחו לבית ספר ציבורי. בבית הספר פגשה תומאס את קומינס לראשונה. בין התלמידה למורה נוצר קשר חם והוא תמך בקשייה שנבעו מילדותה הקשה. אשתו של קומינס סיפרה שתומאס נהפכה לבת בית אצלם, הלכה עם המשפחה לכנסייה ונחשבה בעינייה כמעט לבת נוספת.

תומאס
תומאס © צילום מסך מיוטיוב

אך מערכת היחסים הטובה והמחזקת הזו החלה להשתבש כאשר, לכאורה, קומינס החל להטריד מינית את תומאס הצעירה. הוא היה שולח לה הודעות מיניות באינסטגרם ומדבר אליה באופן מיני בבית הספר. במקביל, היה מספר לה שקרים רבים על עברו ושכנע אותה לא לחפש עזרה פסיכולוגית כשהרגישה במצוקה. כך נוצר מצב שבו תומאס הייתה תלויה במורה שלה רגשית לאורך גיל ההתבגרות הקשה שלה. כשתלמידה אחרת טענה שראתה את קומינס מנשק את תומאס בבית הספר, נפתחה חקירה במשטרה בנושא. 

מרגע שנפתחה החקירה במשטרה, מספרת תומאס כי היא החלה לסבול מבריונות בבית הספר. תלמידים ומורים היו לועגים לה וטוענים שניהלה רומן עם המורה שלה. לאורך כל התקופה קשה הזו, היא ציינה כי מערכת בית הספר לא התערבה לטובתה ולא הגנה עליה מפני ההצקות של חבריה לשכבה ושל מוריה. 

בשלב זה, דרש קומינס מתומאס לנסוע עמו אל מחוץ לעיירה, היא הסכימה כאשר איים שיתאבד אם לא תבוא. לפני שיצאה להיפגש איתו, אמרה לאחותה הקטנה לקרוא למשטרה אם לא תחזור הביתה עד שש בערב. כשנכנסה למכונית עם קומינס, הוא שלף אקדח והכריח אותה לזרוק את הטלפון הנייד שלה מעל לגשר, כדי שהמשטרה לא תוכל לאתר אותה. הוא השליך גם את הטלפון שלו והחל לנהוג. 

המורה והתלמידה
המורה והתלמידה © צילום מסך מיוטיוב

לפי תומאס, בשלב זה החל מסע בלהות שבו במשך 28 ימים, היא נחטפה למסע ברחבי ארצות הברית. היא מספרת שהיה נועל אותה במכונית כשהיה יוצא ושהיה אסור לה להיות לבד באף שלב, אפילו כשהלכה לשירותים. היא ספגה ממנו התעללות מילולית, וכששהו במלונות הוכרחה לישון איתו באותה מיטה ונוצלה מינית על ידו. 

לאחר 28 יום, התארחו בבקתה של אדם בשם גריפין בארי. כשבארי זיהה כי מדובר בשני מבוקשים על ידי המשטרה, הוא הזעיק את כוחות הביטחון שכיתרו את הבקתה ולקחו את תומאס הביתה. לטענת תומאס, כשהגיעו השוטרים, אמר לה קומינס לא לספר לאיש את אשר אירע ולהגיד כי עשתה הכל מרצון.

תומאס מסרה את סיפורה הכואב למשטרה וקומינס כעת עומד בפני גזר דין של 30 שנה בכלא. משפחתה של תומאס תובעת את בית הספר בטענה שלא הגן על תומאס מהבריונות שעברה וממערכת היחסים המסוכנת שנוצרה בינה לבין המורה שלה, שאותו ראתה כדמות אב מגוננת וסמכותית. כיום, תומאס בת ה-17 אומרת כי היא מנסה להמשיך הלאה בחייה. היא אימצה כלב, החלה לעבוד בבית קפה ויש לה חבר חדש. היא מנסה להתמקד במבחני הבגרות ולא בסיפור הקשה שעברה בשנים האחרונות. "אני אדם חזק יותר משהייתי בעבר ואני לא מפחדת" אמרה ל-abc NEWS

 

תגובות