מתוך המצולות: הדברים שלא ידעתם על דולפינים. צילום: fotolia

מתוך המצולות: הדברים שלא ידעתם על דולפינים

מי מאיתנו לא אוהב דולפינים? הם היונק הכי מיוחד, יפה וחברותי שקיים. במיוחד בשביל כל אוהבי הדולפינים, צללנו למעמקי הים על מנת למצוא לכם את העובדות הכי מיוחדות ומעניינות שיש על דולפינים

הדולפינים נחשבים לחיה הידידותית ביותר בטבע, רואים, צוללים, שוחים איתם בריף הדולפינים באילת וחווים את עולמם. אבל עד כמה אנחנו באמת מכירים את הדולפין הממוצע? כיצד הוא מתקשר עם שאר הדולפינים האחרים? האם הוא מסתובב בקבוצה או לבד?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בא לעזרת אדם

במקרים רבים שתועדו ברחבי העולם, נראו הדולפינים כשהם באים לעזרתם של בני האדם ומגנים עליהם מפני מתקפת כרישים. האם כבר אמרנו שאין חיה נחמדה יותר מדולפין?

התשמע שריקתי?

הידעתם? לכל דולפין שריקה מיוחדת משלו. כיצד חברי הקבוצה של הדולפין מזהים אותו אתם שואלים? הוא משמיע צליל ומשחרר שביל של בועות בשביל לסייע לקבוצתו לזהות וללמוד את קולו.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Israel Tourism (@visit_israel) on

חיי החברה

בטבע, כמעט בלתי אפשרי למצוא דולפינים שחיים בבדידות, רובם חיים בקבוצות שמכילות מספר שמעל עשרה דולפינים. תכלס? אנחנו יכולים לגמרי להבין את זה, כי "לא טוב להיות הדולפין לבדו".

שפת הגוף

הדולפינים משתמשים בשפת גוף על מנת ליצור קשר זה עם זה, למשל: קפיצות באוויר וחבטות סנפירים במים. אם גם אנחנו היינו מספיק אתלטים בשביל זה, אין ספק שהיינו משתמשים אפילו יותר בשפת גוף.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Neil Holroyd (@neilholroyd) on

''על ריח אין להתכווח''

לדולפינים אין כמעט את היכולת להפעיל את חוש הריח, אין להם חוש ריח בגלל חור ה''blowhole'' שזהו חור הנמצא בקודקוד הראש. במהלך האבולוציה שנמשכה מיליוני שנים, חור זה הועבר מהאף אל קודקוד הראש, אנו חייבים לציין שיש לזה הרבה יתרונות, כי הרי גם אנחנו היינו רוצים לאבד את חוש הריח שלנו כאשר יש ריח מסריח ברחוב.

 

 

 

 

תגובות