עיניים אליי: כך תגרמו לכולם להקשיב לפרזנטציה שלכם. צילום: Fotolia. אילוסטרציה

עיניים אליי: כך תגרמו לכולם להקשיב לפרזנטציה שלכם

מכירים את תחושת הלחץ לפני הרצאה לכיתה ואת הפחד מכך שכולם ישתעממו ולא יקשיבו כלל? אז יש לנו חדשות בשבילכם, כולנו חווים את המתח הזה לפני כל פרזנטציה חשובה. לכן, הבאנו לכם את כל הטיפים שיגרמו לכולם להקשיב לכם, בהבטחה!

בוקר יום ראשון, בוקר של הצגת פרזנטציות בקבוצות וביחידים. יושבים בכיתה, שומעים הרצאה, עוד הרצאה ואחת נוספת. תוך מספר דקות בודדות, הקשב שלכם כבר אבד לגמרי, שלא לדבר על העייפות המצטברת מסוף השבוע. ועוד הרצאה ועכשיו הרצאה אחת לפני שלכם... והנה, הגיע תורכם. רק יש בעיה אחת קטנה: כולם כבר רדומים לחלוטין. אז איך תעוררו אותם ותגרמו להם להקשיב? פה אנחנו נכנסים לתמונה עם הטיפים המדויקים, שיעזרו לכם להתמודד עם הבעיה בהצלחה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

דברו בקול רם

אחת הסיבות המרכזיות לפחד במה ולחוסר הקשבה מצד הקהל נובעת מעוצמת הקול בה המציגים מדברים. וודאו שאתם מדברים בקול חזק מספיק, כדי שישמעו אתכם גם היושבים בשורה האחרונה. אך חשוב שהוא לא יהיה חזק מדי כמובן,  שלא תצעקו על הקהל שלכם.

להרים את הקול
להרים את הקול © צילום: Fotolia

שאלו את הקהל

דרך מצוינת לעורר את הקהל היא לשאול שאלות על הנושא המדובר ולתת לו להיות אקטיבי. תנו לכיתה להעיר הערות בנושא, לשאול שאלות תוך כדי וגם אתם כמציגים שאלו אותם שאלות והפנו אותם אל דילמות ודיונים. אז מה אתם אומרים?

שלבו הומור במקומות הנכונים

הומור היא אולי השיטה הטובה ביותר להתחבב אל הקהל שלכם ולעורר אותו, אך גם לאבד אותו ולפעמים אף לגרום לוהיסחף. שלבו הומור מפעם לפעם במהלך הפרזנטציה, אך שמרו על מינון, כדי שלא תיסחפו עם הקהל יחד.

לא לשכוח הומור!
לא לשכוח הומור! © צילום: Fotolia

בקיאות היא שם המשחק

מכירים את זה שמציגים פרזנטציה והקהל שואל שאלות, אך אתם לא יודעים את התשובה? כך גם הקהל שהקשיב לא מקבל מענה, אבל גם נתפסים כלא רציניים בעבודה. לכן, אחת העצות המשמעותיות ביותר לעורר את הקהל ולפרזנטציה מוצלחת באופן כללי, היא לשלוט באופן מלא בחומר המדובר. דברו את שפת החומר שלכם באופן שוטף והרגישו עם החומר בנוח. זה ישתלם, מבטיחים.

עיניים אליי

כשאתם מרגישים שהקהל מאבד אתכם, אתם תמיד יכולים להשתמש בשיטה המוכרת המתבססת על קשר עין. הסתכלו לקהל שלכם בעיניים, וודאו שהם מסתכלים עליכם גם הם. אם הם רדומים אתם תמיד יכולים להגיד גם "חברים, תתעוררו, עיניים אליי" או כל דבר אחר בסגנון, כדי לרכוש את המבט שלהם בחזרה.

עיניים אליי
עיניים אליי © צילום: Fotolia

 

 

 

תגובות