לכבוד ט"ו באב: איך תדעו שחיית המחמד אוהבת אתכם?. צילום: fotolia

לכבוד ט"ו באב: איך תדעו שחיית המחמד אוהבת אתכם?

ערב ט"ו באב וזו הזדמנות להוקיר גם את חיית המחמד שלנו, שאוהבת אותנו כל השנה. לכבוד יום האהבה העברי, הכנו עבורכם רשימת סימנים בעזרתם חיות המחמד מביעות את אהבתן

אומרים שאין אהבה כמו אהבה של חיית מחמד. מי מאיתנו, שמגדל חתול או כלב בבית, לא חווה התקף ליקוקים או התכרבלויות עם החברים הטובים שלנו. אבל לא רק "נשיקות וחיבוקים" הם הדרך של החיות להראות אהבה, יש עוד כמה סימנים. חלק מהדרכים של החתול והכלב שלכם להראות אהבה מאוד עדינות וכמעט שקשה לשים לב אליהן - קבלו את הסימנים שקיבלנו מ"ביופט". 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חתולים

מקבלים אותך בדלת

אם החתול שלך רץ לדלת כשהוא שומע את הרכב שלך חונה או שנכנסת הביתה? סיכוי סביר שהוא שמח ומביע את החיבה שלו אליך.

המצמוץ

כשחתול ממצמץ אליך הוא בעצם אומר שהוא סומך עליך, הוא מרשה לעצמו להיות פגיע לרגע לידך. חשוב לזכור שאנחנו מגדלים בבית ציד, הם רב הזמן בשליטה על מה שקורה בסביבה שלהם והם לא יכולים להרשות לעצמם להיפגע. לכן כשאנחנו רואים את החתול ממצמץ בעיניים מולנו, אנחנו צריכים להרגיש מאוד טוב, כי הוא אומר שהוא אוהב וסומך עלינו.

החיכוך

אחת הדרכים שהחתול אומר שלום למי שהוא אוהב, היא על ידי הצמדה וחיכוך הלחיים לפנים. לחתולים יש בלוטות ריח בלחיים שמייצרות פרומונים. בזמן שהם מראים לך אהבה על ידי שפשוף הלחיים בלחיים שלך, הם גם מסמנים את הריח שלהם עליך וכך הם מרגישים בטוחים ונינוחים יותר בסביבת המחיה שלהם.

© Fotolia

הליקוק

לפעמים חתולים יראו אהבה גם על ידי ליקוק בני המשפחה, ולא רק את החתול האחר בבית. ככה החתול מראה שהוא מחובר אליך ואוהב אותך. תוך כדי הליקוק, הם עושים את אותו טריק כמו בחיכוך, ומשאירים את הריח שלהם על בני המשפחה, כי ככה יותר קל לזהות את מי שנמצא בטריטוריה ואפשר לסמוך עליו.

הזנב

הזנב של החתול הוא עולם שלם של רגשות. כל תנוחה וזווית של הזנב, מביעה רגש מסוים. החל מפחד ותוקפנות ועד חיבה וקרבה. איך נדע שהחתול מחבב אותנו? אם נראה את הזנב שלו מורם למעלה לגמרי ולפעמים אפילו קצה הזנב מעוקל טיפה, נדע שהוא אוהב אותנו והיה שמח לאינטראקציה כמו משחק משותף. אם התנוחה הזו מגיעה גם עם הפניית הישבן אליכם, זו אפילו חיבה עמוקה יותר, כיון שהוא מרשה לעצמו להפנות אלינו גב. המשמעות היא שהוא סומך עלינו מספיק כדי לשחרר שליטה.

הגרגור

חתולים מגרגרים מכל מיני סיבות, כמו למשל, בזמן כאב או כשאמא חתולה מסמנת לגורים איפה היא נמצאת. אבל יש גם גרגור אחד ששמור במיוחד להביע אהבה כלפי מי שחי איתו בבית. אם החתול שלך מגרגר וגם חושף את הבטן שלו לידך בזמן שהוא מגרגר, הוא לגמרי בוטח ואוהב אותך. תחושת בטחון אצל חתול חשובה מאוד, כך שאם הוא נשכב לידכם בבטן חשופה, זה אומר שהוא מרגיש אהוב ובטוח לידכם.

© צילום: אגודת צער בעלי חיים

היללות

חתולים לא מייללים כמעט בכלל זה לזה, אלא במצבים כמו מריבות או לפני זיווג. חתולים שחיים איתנו בבית, למדו ליילל כדי שאנחנו נבין אותם טוב יותר. אם החתול מיילל אליך מדי פעם, כדאי לדעת שהוא מרגיש מספיק בטוח לבקש דווקא ממך משהו ולא ממישהו אחר בבית, כי הוא מרגיש שאיתך הוא יכול "לדבר" וממך הוא יקבל עזרה.

כלבים

ומה לגבי הכלב שלנו? אולי הוא לא יביא לנו פרחים או שוקולד, אבל לכלב יש המון דרכים לומר שהוא אוהב, רק צריך להבין את דברי האהבה הכלביים שלו. המומחים של חברת ביופט מציעים מילון קצר למילות אהבה בכלבית מדוברת:

הוא מסתכל לך עמוק בעיניים

מומחה הכלבים הנודע בריאן הייר, מסביר שכך הכלב שלך "מחבק אותך עם העיניים". המבט הזה, לדבריו, גורם להפרשה של אוקסיטוצין – אותו הורמון שעוזר לאמהות להיקשר לתינוק החדש שלהן.

הוא מביא לך "מתנות"

כשהכלב שלך מגיש לך צעצוע או חרק מת, הוא חולק איתך משהו שיקר לליבו. זהו ביטוי להערצה שהוא חש כלפיך ושריד לעבר הרחוק, בו כלבים בלהקה נהגו לרצות במתנות את מנהיג הלהקה.

© חיים שוורצנברג, צער בעלי חיים בישראל - ת״א

הוא "נדבק" אליך 

אם הכלב שלך הולך אחריך לכל מקום, אפילו לשירותים, הוא בסך הכל מראה לך אהבה. אז קצת סבלנות…

הוא אדיש כשאתם יוצאים מהבית, אבל משתגע כשאתם חוזרים

לא להיעלב. זה שהוא לא עושה דרמות כשאתם יוצאים, זה פשוט מפני שהוא מרגיש בטוח וסומך עליכם שתחזרו. לעומת זאת, השתוללות חסרת רסן כשאתם חוזרים היא סימן לגעגוע ולכך שהוא כל כך שמח לראות אתכם שוב, שהוא פשוט לא יכול להירגע.

הוא לוקח בגד שלך למיטה שלו

הוא פשוט לא רוצה להיפרד ממך לשנייה. החולצה, הגרב, או נעל הספורט הישנה שלך מזכירה לו את נוכחותך. מסניף ונרגע.

הוא משתרע כמו בעל בית

במיטה שלך (ואפילו דוחק ממנה את בן זוגכם): הוא רואה את עצמו כבן משפחה וכחבר הקרוב ביותר שלך. המיטה הזוגית היא של שניכם והוא פשוט לא יסבול כאן שום מתחרים.

© fotolia

הוא מעיר אותך בבוקר

ברור, הוא כבר ער, אז למה שהוא יפספס רגע אחד עם החבר הטוב ביותר שלו? "יאללה קום, נטייל, נשתולל, נהנה יחד".

הוא מרים גבה

מחקר יפני הוכיח שכלבים מביעים שביעות רצון וחיבה (לאדם או לצעצוע) על ידי הרמת גבה ואוזן ימין. לעומת זאת, הם מגיבים בהרמת גבה ואוזן שמאל לזרים או למי שאינם אוהבים.

הוא נשען עליך

" תראה כמה אני סומך עליך" הוא אומר לך. "אני יודע שלא תזוז ותגרום לי ליפול".

הוא יושב על הרגליים שלך

הוא אומר: "את/ה שלי ואף אחד לא יגע בך לרעה" זאת הדרך שלו לסמן אותך כחלק מהטריטוריה שלו ולגונן עליך.

הוא מתכרבל לידך אחרי האוכל

זאת לא רק תודה על הארוחה. זה סימן שלדעתו אתם באמת חברים הכי טובים.

© fotolia

הוא מפהק יחד איתך

כולם יודעים שפיהוק "מדבק". מסתבר שלא רק בין בני אדם. כלבים נוטים לפהק יותר כשמישהו שהם אוהבים מפהק לידם. כנראה שכך הם מפגינים הזדהות ואמפתיה.

הוא מציע לך כתף כשרע לך

כלבים רגישים למצב הרוח ולמצב בריאותם של בעליהם ומגלים כלפיהם אמפתיה. כואב לך? עצוב לך? הוא ינסה לנחם, לשכב לצדך ואפילו להניח עליך "יד" מנחמת. בשביל מה יש חברים?

תגובות