מוצאים לכם עבודה: הצעירים שיוזמים תעסוקה לבני הנוער . צילום: fotolia

מוצאים לכם עבודה: הצעירים שיוזמים תעסוקה לבני הנוער

נבחרת פרלמט הצעירים של שוהם מצאה דרך מקורית לקדם את נושא תעסוקת בני הנוער בעיר ובפרויקט מיוחד הם מחברים בין הצעירים שמבקשים לעבוד לבין מעסיקים פוטנציאליים

חברי פרלמנט הנוער של מועצת שוהם יזמו את "תעסוקנוער", פרויקט ייחודי שמחבר בין בני נוער המבקשים תעסוקה בקיץ לבין תושבי העיר המחפשים אחר עובדים. חברי הפרלמנט יצרו רשימה של בני נוער המבקשים עבודה במהלך חודשי הקיץ בתחום שמרטפות, רחיצת כלי רכב, דוגיסיטר, מלצרות, עריכת סרטים ועוד. שוחחנו עם אסף פרידמן בן ה-16, נציג הפרלמנט, על היוזמה המבורכת. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"בתחילת אפריל נפגשו חברי מועצת הפרלמנט עם מירי וגנר, תושבת היישוב שהתנדבה לעזור בקידום זכויות בני הנוער בתעסוקה, משם התחלנו לגלגל מספר יוזמות והצעות בנושא תעסוקה לבני נוער בקיץ", מספר לנו פרידמן על תחילתו של הפרויקט. "הרעיון עצמו עלה אצלי בחופשת פסח אצל קרובי משפחה. ביישוב בו הם גרים הופק דף עם בני הנוער המציעים את כישוריהם לתושבי המקום, בתמורה לתשלום. החלטנו לאמץ את הרעיון כאן בשוהם, הבנו שהוא יכול לענות על הצורך של התושבים וגם על הצורך של בני הנוער בעבודה, לא רק בחופש אלא גם במהלך השנה".

אסף פרידמן
"הבנו שהרעיון יכול לענות על הצורך של התושבים ושל בני הנוער", פרידמן © צילום פרטי

מה היה התהליך שעברתם עם הרעיון עד שהוא מומש?

"יצרנו שאלון למילוי פרטים אישיים הכולל שם, גיל ותחומים בהם כל אחד מעוניין לעבוד. הפצנו את השאלון בווטסאפ וברשתות החברתיות. לאחר מכן שלחנו את הנתונים לעיצוב. השלב האחרון והמספק ביותר היה לשווק ולהפיץ בשוהם את "תעסוקונוער 2019. הפצנו אותו בווטסאפ ובשאר הרשתות החברתיות ואפילו הדפסנו מגנטים לדלתות הבתים".

אתה חושב שהיוזמה יעילה ופותרת את בעיית חוסר התעסוקה אצל בני הנוער שרוצים לעבוד?

"הרעיון מקדם את תעסוקת בני הנוער. בהעסקת בני נוער ישנה חשיבות רבה. בני נוער שעובדים, מקבלים אחריות ועושים את צעדיהם הראשונים בעולם התעסוקה. וכך גם לומדים להעריך את ערכו של הכסף. יחד עם זאת אנו ממליצים למעסיקים לערוך תיאום ציפיות ומשוב על מנת ליצור חוויה חיובית אצל שני הצדדים".

כמה בני נוער לוקחים חלק בפרויקט?

"בשלב הראשוני נרשמו לתעסוקונער 74 בני נוער. כרגע אין לנו הערכה מדוייקת למספר בני הנוער שמצאו עבודה דרך היוזמה, מכיוון שהפרויקט נמצא בתחילת דרכו. בהמשך אנו מצפים לשדרג ולשכלל את רעיון ה'תעסוקונוער'".

לל

 

איזה טיפ אתה מציע לבני הנוער ברחבי הארץ שרוצים לעבוד אך לא מוצאים מקום עבודה?

"ליצור מיזמים משותפים של העסקת בני נוער ולפנות לאנשי מפתח בקהילה או בעיר בה אתם מתגוררים שיוכלו לסייע בנושא. לרבים מבני הנוער יש רעיונות כיצד לקדם את החברה, אני קורא לכל אחד ואחת מכם להוציא לפועל ולממש את הרעיונות הללו, כי לשם כך עולים הרעיונות".

 

פרלמנט הנוער הוא מועצת הנוער היישובית לגילאי י'-י"ב, והם מטפלים לאורך השנה בכל הסוגיות הנוגעות לבני גילם ביישוב, ובניהם יוזמות חברתיות. הפרלמנט פועל בשיתוף פעולה עם מחלקת הנוערוהצעירים של "החברה העירונית חמש" ומועצת שוהם.

תגובות