קור כלבים? כך תכינו את חיות המחמד שלכם לחורף. צילום: adobestock

קור כלבים? כך תכינו את חיות המחמד שלכם לחורף

לא רק אנחנו צריכים להתכונן לחורף שמתקרב אלינו, אלא גם חיות המחמד. אז איך מכינים את הכלבים והחתולים שלנו לגשם ולקור? כל הטיפים בכתבה הבאה

שינויי מזג האוויר משפיעים על כולנו, וכך גם הכלבים והחתולים שלנו. חיות המחמד שלנו מושפעות מאוד מירידת הטמפרטורות ואפשר לראות שינויים ברורים במצב רוחן ובהתנהגות שלהן. ד"ר דיויד רוזנבלט, רופא וטרינר של חברת "ביופט" ליקט במיוחד לבעלי הכלבים והחתולים עצות שימושיות וחורפיות שיעזרו לכם ולהם לשרוד את הימים הקרים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

קור

גם כלבים וגם חתולים מסתדרים בסדר גמור בטמפרטורות נמוכות. זאת בתנאי שנדאג להם למקום מסתור מהגשם והרוח. כדאי שהמלונה תהיה מבודדת מהרצפה. זה לא אומר, שאם נכניס אותם לבית המחומם והנעים הם יפנו לעמותת תנו לחיות לחיות, אלא להפך - זה אפילו מומלץ. אגב, גורים קטנים מתקשים לשמור על חום גופם, ולהם כדאי לדאוג לחימום.

ביגוד

מעבר לצו האופנה, כלבים ובמיוחד כלבים קטנים וכאלו שהפרווה שלהם קצרה, צריכים סוודר או מעיל בימים קרים כשמטיילים איתם בחוץ. חתולים מגזע ספינקס, שאין להם פרווה, גם כן יזדקקו לבגד מיוחד בחורף.

© adobestock

ברקים ורעמים

כמעט כל מי שמגדל כלב, יכול להעיד על הקושי בימי החורף הקשים בהישמע רעמים. למרבית הכלבים, יש פחד גדול מאוד מרעשים חזקים, מה שמכניס אותם לחרדה והם מגיבים בצורה אינסטינקטיבית מאוד שעלולה לגרום להם לברוח, לרוץ לכביש, לקפוץ מהחלון ואפילו להיפצע אם לא נשמור עליהם. כמו כן, אסור להעניש את הכלב במהלך ההתנהגות החריגה ואסור לכעוס עליו- מה שחסר טעם ויכול רק להחמיר את המצב. בנוסף, רצוי להעניק לכלב מקום סגור וחשוב בו יוכל להתחבא בזמן רעשי הרעמים.

חימום

אבותיהם הפראיים של חיות המחמד שלנו לא נחשפו לקמין או רדיאטור 12 צלעות, ולכן אין להם את האינסטינקט הדרוש להיזהר מכוויות. שימו לב, שהחתול או הכלב אינו מתכרבל קרוב מדי לתנור. אם הוא נכווה, קחו אותו מיד לווטרינר. בנוסף, מומלץ להימנע משימוש בשמיכה חשמלית. אם כלב לועס את השמיכה הוא עלול להתחשמל. אחת מהדרכים הבטיחותיות לחמם כלב קטן או חתול כשהם ישנים זה לספק להם בקבוק מים חמים. יש אנשים שלוקחים בובת פרווה כמו דובי ומכניסים לתוכה את בקבוק המים כדי שהחיה תוכל להתפנק עם בובה חמימה בחורף.

יש כלבים שאוהבים להתחמם עם דובי
יש כלבים שאוהבים להתחמם עם דובי © fotolia

תזונה

כדאי לדעת, שחיות מחמד ששוהים בחוץ בחורף, משתמשים בהרבה אנרגיה על מנת לשמור על חום גופם. לכן הם צריכים לאכול יותר ואפילו הרבה יותר. אם בעל החיים שוהה בחוץ בטמפרטורה קרה מאד הוא עשוי להזדקק לכמות כפולה של מזון. כלבים וחתולים שחיים בבית לא אמורים לאכול יותר במהלך החורף כי הם נהנים מהטמפרטורה שיש בתוך הבית ולא צריכים לחמם את עצמם.

מחלות חורף

כל החיידקים והנגיפים שפוגעים בדרכי הנשימה נפוצים יותר בחורף. בכלבים רואים יותר מקרים של שעלת מדבקת הנגרמת על ידי החיידק בורדטלה ברונכיספטיקום. בחתולים ניפגש לעתים קרובות בחתול מנוזל ומקורר שחטף את נגיף הרינו-טרכאיטיס. קיימים חיסונים יעילים נגד מחלות אלה ועוד. החיסון לכלב לא כלול בחיסון המשושה ויש לבקש אותו במיוחד. לעומת זאת, החיסון בחתולים כלול בחיסון המרובע, ואם דאגתם לחסן את חתולכם כל שנה כמומלץ, אז הוא יהיה מוגן יותר.

חתולים ומכוניות 

חתולים אוהבים להתחמם מתחת למכסה המנוע של מכוניות. אם אתה חתול ואתה ישן שנת ישרים מתחת לאיזה מכסה מנוע, אתה לא רוצה שהלהב של הרדיאטור יעיר אותך. עשו נוהג קבוע של מספר טפיחות על מכסה המנוע לפני הכניסה לרכב - שלכם או של ההורים.

שימו לב שאך חתול לא פלש לרכב
שימו לב שאך חתול לא פלש לרכב © adobestock

 

 

 

 

תגובות