מפחיד: מי האחראי להרעלות הכלבים באשקלון?. צילום: gettyimages_IL/ Jeff J Mitchell

מפחיד: מי האחראי להרעלות הכלבים באשקלון?

בשבועות האחרונים פוזר רעל, על ידי גורם שעדיין לא ידוע ברחבי שכונת "ברנע" באשקלון שהוביל למותם של מספר כלבים, חתולים, ציפורים וחיות נוספות

טרגדיה באשקלון. בשבועות האחרונים נמצא רעל בכל רחבי שכונת "ברנע" באשקלון. הרעל המפוזר ברחובות הוביל למספר בלתי מבוטל של מקרי מוות של בעלי חיים שנחשפו אליו, ביניהן כלבים וחתולים ויצר פאניקה וחרדה אצל תושבי העיר, שמפחדים להוריד את כלביהם לסיבוב, שמא, יהיו הקורבן הבא באסון המזעזע הזה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נועה שמלה, בת ה- 14 מספרת, "אתם מכירים את המשפט הכלב הוא חברו הטוב של אדם? אז ככה זאוס הכלב שלי , הכלב הכי מדהים בעולם הכי מצחיק שפגשתי. אתה רואה אותו והלב שלך נמס הוא כולו לב, כלב שהוא כמו בן אדם!  זאוס היה כלב חזק, בריא כמו שור, צעיר, רק בן שש. זאוס היה החבר הכי טוב שלי, היינו כל הזמן ביחד, ישנים ביחד. עד שבאחד במרץ הכלב שלנו, הלב שלנו, מת מהרעלה.נחנו נלחמים למצוא את הרוצח של הכלב שלנו וכל הכלבים והחתולים אנחנו נלחמים כדי לעשות צדק עם כל חיה מסכנה שנקלעה לסיטואציה הנוראית הזו וכדי לחסוך עוד מוות מיותר למשפחה כאובה כמונו".

אבל נועה לא לבד, גם אופיר שפיר בת ה-16 משתפת במקרה הנורא שפקד אותה ואת משפחתה: "לכלבה שלי קוראים סנדי, היא הייתה בת תשע במותה. את סנדי אימצנו מהרחוב שהייתה רק בת כמה חודשים ומהרגע הראשון התאהבנו בה. היא הייתה כלבה חייכנית שאוהבת את כולם. אני לא אפרט יותר מידי, על איך היא נפטרה כדי לא לזעזע, אבל באופן כללי היא השתתקה ולאחר מכן החלה לפרכס למוות, זה היה מזעזע. ההרגשה כרגע זאת הרגשה נוראית שאי אפשר להסביר במילים. לא נתפס איך ניתן לגדוע אהבה כזאת כמו של כלב? אנחנו שבורים ומרוסקים".

הכלבים שהורעלו
חלק מהכלבים שהורעלו © צילומים פרטיים

בנתיים, משפחות הכלבים שהורעלו, לא מפסיקות במאבק למציאת הרוצח ואזרחי אשקלון מודאגים ומחפשים גם הם את האשם. בימים האחרונים, מאות אנשים מפרסמים פוסטים וסטוריז ברשתות החברתיות להגברת המודעות למצב, על מנת שלא יהיו עוד קורבנות למקרה המזעזע הזה. אחד מהם היה סרטון של גל איסייב, בחור בן 26 ותושב אשקלון אשר התפרסם במגוון רשתות חברתיות, ותפס תאוצה בימים האחרונים.

 

בעקבות פניות תושבים על תמותה חריגה של כלבים, הוגשה בשבוע שעבר תלונה במשטרת אשקלון בחשד להרעלה. כמו כן, עם קבלת הפניות, יצא הווטרינר העירוני, ד"ר מיכאל שפירו יחד עם גורמי המקצוע לשטח, שם נעשו סריקות לאיתור שאריות מזון או חומר מחשיד אחר. במקביל, נשלחו בדיקות על ידי השירות הווטרינרי העירוני למכון ווטרינרי בבית דגן לאיתור סימני הרעלה. 

ראש העיר, תומר גלאם: "אנו פועלים כעת לעצור תופעה מחרידה המעלה חשד להרעלת כלבים במספר מוקדים בעיר כולל הגשת תלונה במשטרת אשקלון. אין לי ספק שהמשטרה תעשה את כל הנדרש כדי לרדת לחקר העניין, לבדוק מי אחראים לביצוע המעשים ולמצות עמם את הדין. אני רואה בחומרה רבה מקרים קשים אלו. זה רוע בלתי נתפס. הנחיתי להקצות את כל המשאבים הנדרשים על מנת לאתר את מבצעי העבירה ולהביאם לדין. אני רוצה לבקש מבעלי הכלבים בשכונה לנהוג במשנה זהירות עד לפתרון הסוגייה".

ד"ר שפירו מוסיף כי לא ידוע על מקרים חריגים אחרים ברחבי העיר. "אנו מבקשים להדגיש את החשיבות בטיול עם הכלב כאשר הוא מחובר לרצועה וכן למנוע ככל הניתן מניעת שוטטות הכלבים במרחב הציבורי".

ראש העיר והווטרינר העירוני מסיירים במקומות ההרעלה
ראש העיר והווטרינר העירוני מסיירים במקומות ההרעלה © באדיבות דוברות עיריית אשקלון

עיריית אשקלון ממליצה לציבור לנקוט במשנה זהירות באחזקת הכלבים:

1. כלבים שמוחזקים בחצרות הבתים - מומלץ להחזיקם תחת השגחה.

2. בטיול עם הכלבים יש להקפיד על רצועה קצרה בלבד ולמנוע מהם לאכול ברחוב.

3. יש לדווח למוקד 106 או למשטרת ישראל על כל חומר או מזון חשוד בסביבה. בנוסף, וכאמצעי מניעה, עיריית אשקלון תפנה את פינות ההאכלה משטח זה עד להודעה חדשה.

 

תגובות