נפצים בפורים: לא כזה מגניב כמו שחשבתם. צילום מסך מפייסבוק

נפצים בפורים: לא כזה מגניב כמו שחשבתם

כל פורים הם חוזרים, בגדלים שונים ובצבעים שונים, ורמות חוזק ועוצמה שונות, חייבים לקחת אחריות - להפסיק עם הנפצים!

אין אחד שלא שמע בשבוע האחרון בומים חזקים כאלה ואחרים, אולי אפילו ראיתם ענן עשן מוזר. תנו לנו הרגיע אתכם זו לא שריפה אלו נפצים שהתפוצצו על ידי נערים, בעצם, להרגיע זו לא המילה הנכונה, כי התופעה הזו בחלק מהמקרים יכולה להיות יותר מסוכנת משריפה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

סכנה מיותרת

למי מאיתנו שלא יודע, צעצוע הנפץ מכיל בתוכו כמות זעירה של חומר נפץ, שעלולה לגרום לנזק בלתי הפיך. רק השבוע (ראשון), איבד נער בירושליים שלוש אצבעות בעת שימוש בנפצים, ובינינו? זה פשוט לא שווה את זה. קיימים אירועים רבים על פיגיעות בעיניים ובגפיים. נפצים זה לא משחק! זה מסוכן.  

napazim1
© צילום דוברות המשטרה

חוסר התחשבות באחר

חוץ מהעובדה שזה מסכן אותכם, זה מטרד עבור הסביבה. חיים בנינו אנשים רבים עם פוסט טראומה, תוצאה הנפשית של חשיפה לאירוע טראומטי  המושפעת גם מבחינה קרגשית וגם מאירועים חיצוניים, כמו לדוגמה, רעשי הנפצים.  כל בום של נפץ יכול לערער אותם לחלוטין ויתרה על כך, קולות הבומים גורמים נזק רב לבעלי החיים, לכלבים לדוגמה יכולות שמיעה מפותחת פי 5 מבני האדם וקיימות עדויות על התקפי לב בקרב כלבים העיקבות הרעשים. 

מדאיג
סכנת הנפצים הופכת לטרנד וויראלי בטיק טוק
משה אבוטבול
כמדי שנה, יחד עם בואו של חג הפורים, עיסוקם של בני הנוער בנפצים בתקופה הזאת עולה. אך כעת, עם העניין הרב סביב אפליקציית הטיק טוק - הנפצים הופכים לאתגר וטרנד ברשת שסוחף אחריו עוד ועוד צעירים

הסתבכות עם המשטרה

למי שלא יודע, השימוש בנפצים יכול להוות עבירה פלילית. משטרת ישראל מבקשת מההורים לגלות מעורבות ועירנות בנושא השימוש בנפצים, ומודיעה על הגברת האכיפה בקרב בני הנוער. בנוסף היא מזכירה שבכל שנה, ובעיקר בתקופת חג הפורים, נפצעים בישראל עשרות ילדים ובני נוער כתוצאה משימוש בנפצים, שעלוים לגרום לפציעות פיזיות ונפשיות, וכן למוות.

© צילום: Fotolia. אילוסטרציה

מסורות דווקא כן מחליפים
קיימות מספר טענות כי הנפצים בפורים הן מסורת, אכן זאת מסורת אך מסורת שחייבים לשנות. אנחנו חייבים כחברה ליצור לעצמנו מסורות בפורים אשר לא מסכנות אותנו ולא פוגעות בסביבה שלנו ומכבדות את האחר, בסופו של דבר, חשוב לזכור -  השינוי מתחיל ונגמר בנו, קחו אחריות ותגידו די לשימוש בנפצים! ופעם הבא שאתם חושבים על לעשות נפץ תזכרו בגור כלבים של השכנים, בנפגעי פוסט טראומה או שפשוט תסתכלו על היד ותבינו שאתם לא רוצים לאבד אצבעות שלכם. 

תגובות