כל התשובות לשאלות הנפוצות על הקורנה והבידוד. צילום: adobestock

כל התשובות לשאלות הנפוצות על הקורנה והבידוד

נגיף הקורונה הולך ומתפשט בארץ ובכך עולות גם החששות, השאלות ואי הוודאות. מומחי מגן דוד אדום עונים לנו על כל השאלות הכי נפוצות בכל הקשור לנגיף ולבידוד

 נגיף הקורונה הולך ומתפשט ברחבי העולם כולו וגם אצלנו בארץ עם גילויים של חולים חדשים. מניין החולים המאובחנים בארץ עומד נכון לרגע זה על 39 חולים, כאשר רובם המולחט של החולים מוגדר קל. עם זאת, חשוב להיזמע להוראות משרד הבריאות ולהקפיד על היגיינה מירבית (להשתעל לתוך המרפק ולשטוף לעיתים תכופות את הידיים עם מים וסבון) כדי לנסות ולמזער את סיכויי ההידבקות שלנו. אנחנו עושים לכם קצת סדר ועונים על השאלות הנפוצות ביותר, בעזרת המומחים של מגן דוד אדום.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חזרתי מספרד היום אבל אני מרגיש טוב. האם אני צריך להיכנס לבידוד?

כן. בהוראת משרד הבריאות, עלייך לשהות בבידוד במשך 14 ימים מיום עזיבתך את המדינה "החשודה" – במקרה זה ספרד. תקופת הדגירה של הנגיף הינה 14 ימים, ולכן חשוב להשלים את כל תקופת הבידוד ולמנוע סכנת חשיפה והדבקה של אחרים.

© adobestock

חזרתי ממדינה שאינה מופיעה כלל ברשימת המדינות של משרד הבריאות, ובימים האחרונים אני מרגיש לא טוב – חום / שיעול / צינון. האם אני צריכה להיכנס לבידוד?

 

לא. אם המדינה אינה נמצאת ברשימת המדינות המפורסמת באתר משרד הבריאות, ואם לא שהית באחד מהמקומות בישראל שפורסמו באתר משרד הבריאות, בהם נמצאו חולי קורונה, ואם לא נחשפת לחולה קורונה ידוע, את יכולה לפנות למרפאת קופת החולים שלך.
 
אחד מההורים חזר מחו"ל ונשלח לבידוד, מה עושים עם שאר דיירי הבית?

על המבודד לפעול בהתאם להנחיות הבידוד. יתר האנשים שבאו עם אותו הורה במגע אינם נדרשים לכל פעולה מיוחדת, והם יכולים להמשיך בשגרת יומם כרגיל. אם ההורה יפתח תסמינים של חום/שיעול/כאב גרון/קוצר נשימה, עליו לפנות באופן מידי למד"א בטלפון 101.
 
מה צריך לעשות מי שחזר מחו"ל ונשלח לבידוד?  

על המבודד להישאר בחדר מבודד ומאוורר למשך 14 ימים מלאים מיום החשיפה, ולהקפיד להשתמש בשירותים ובכלים נפרדים ככל שניתן. בכל יציאה מהחדר עליו ללבוש מסכת פה-אף (או בד אחר) וכפפות. יש לחטא את השירותים והמקומות בהם נגע/השתמש, ועל כל בני הבית להקפיד לשטוף ידיים במים וסבון לעיתים קרובות. הנחיות מלאות בנוגע לבידוד ביתי מופיעות באתר משרד הבריאות. כמו כן, יש למלא טופס דיווח על "בידוד ביתי" באתר משרד הבריאות.

© adobestock


 
אני בבידוד כבר שבוע ומרגיש טוב. האם זה אומר שאני בריא ויכול לצאת מהבית?
חד משמעית לא. תקופת הדגירה של הנגיף הינה 14 ימים, ולכן חשוב להשלים את כל תקופת הבידוד ולמנוע סכנת חשיפה והדבקה של אחרים.
 
חזרתי מאיטליה לפני שבועיים ואני ביום ה-14 ל"בידוד". היום עלה לי החום. מה עלי לעשות?

חום מעל 38 מעלות נחשב לאחד התסמינים של מחלת הקורונה. כדי לשלול הדבקה, עליך להתקשר למוקד 101 של מד"א, ובמידת הצורך צוות מד"א יגיע אליך לנטילת דגימה ובדיקתה. עליך להישאר בבידוד ולמנוע הדבקתם של אחרים.
 
לפני שנכנסתי לבידוד פגשתי המון חברים ובני משפחה. האם גם הם צריכים להיכנס לבידוד?

הם נחשבים למעגל שני, ולגביהם אין איסור מיוחד. עם זאת, אם מופיעים אצלך תסמיני המחלה
(חום, שיעול, כאב גרון וקוצר נשימה), עליך לדווח למוקד 101 של מד"א בהקדם. 
 
תלמיד בביה"ס שלי נדבק בקורונה, וכעת כל בית הספר נשלח לבידוד. האם זה אומר שגם אני חולה?

לא. עלייך להישאר בבידוד במשך 14 ימים מלאים ולעקוב אחר המצב הרפואי. במידה ומופיעים תסמיני חום/שיעול/כאב גרון/קוצר נשימה, יש ליצור קשר עם מוקד 101 של מד"א.

© adobestock

 
שמעתי שילדים לא נדבקים במחלה, ולכן אין צורך בבידוד. האם זה נכון?

לא. אומנם על פי הנתונים הקיימים כיום, נראה כי שיעור המחלה נמוך יותר בילדים, אך יחד עם זאת, אסור לקחת סיכון מיותר. מי שתקפים לגביו אחד מהתנאים הבאים: שהה במדינה בה התפרצה המחלה, שהה בכנס בינלאומי או נחשף לחולה מאומת - ייכנס לבידוד ללא קשר לגילו.
 

תגובות