כי למה לא? חמש סיבות לאמץ חיית מחמד. adobestock

כי למה לא? חמש סיבות לאמץ חיית מחמד

לימוד אחריות, הפגת שיעמום ואפילו תרומה לבריאות - חמש סיבות למה כדי לכם לאמץ חיית מחמד עוד היום!

הם מתוקים, שמחים, מצחיקים וממלאים את הבית באור! למי מביניכם שיש חיית מחמד בוודאי יודע איזו חוויה כיפית ומעשירה זו יכולה להיות ולמי מכם שלא הבאנו לכם חמש סיבות לאמץ חיית מחמד כך שאם אתם עדיין מתלבטים או שאתם רוצים אבל הוריכם לא מרשים הנה כמה דברים שישכנעו אתכם או אותם ללכת עוד היום לאחת מהעמותות או החנויות ולאמץ חבר חדש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:


זה מלמד אתכם על אחריות

ההשגחה, הדאגה והטיפול בחיית המחמד יכולה ללמד אתכם רבות על עצמאות ואחריות אישית -  להוציא את הכלב, לנקות את הארגז של החתול, להחליף מים באקווריום או לנקות את הכלוב, כל זה בנוסף להאכלת החיות בזמן תלמד אתכם מאוד על אחריות ומחוייבות כלפי יצורים שתלויים בנו כדי לשרוד.

© Jeff J Mitchell/gettyimages_IL


אתם מרוויחים חבר נוסף

לא סתם אומרים שכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. אם תאמצו כלב אכן תקבלו חבר נהדר לחיים. כמובן שגם חיות אחרות יכולות להיות חברים מצויינים אם תאמצו אותם. כן, אפילו חתול, איגואנה או דג יכולים להיחשב חברים טובים. חיית המחמד שלכם תמיד תקשיב לכם, יש חיות שגם יוכלו להחזיר לכם ליקוק או התכרבלות או אפילו סתם מבט מלא בהבנה ואהבה. 

זה יכול להפיג שיעמום

כמה פעמים קרה שישבתם על הספה בחוסר מעש? בעיקר עכשיו בתקופת הקורונה כשיוצאים פחות מהבית. גידול חיית מחמד יכול למנוע את זה, אם תאמצו חיה תוכלו למלא את זמנכם הפנוי במשחק עימה, בטיפול בה או אפילו אימון ואילוף. תוכלו גם להזמין חברים שיוכלו לשחק איתה ולהנות ואולי אף להביא את חיית המחמד שלהם אם יש להם ל"פליי דייט" חייתי במיוחד. 

© fotolia

זה יכול לשפר את בריאותכם
מחקרים מראים שילדים שגדלו לצד בעלי חיים נטו לחלות פחות. בנוסף גידול כלב תורם מאוד להתפתחות הקוגנטיבית של הילד ובכלל, נמצא שגידול חיות יכול להרגיע מאוד בעיקר אנשים הנמצאים במצבי לחץ, זה אף מחזק את יכולות התקשורת של ילדים עם הסביבה. בקיצור - זה מאוד בריא לגוף ולנפש!

הוא נותן תחושת ביטחון
בעל החיים שלנו יתן לנו תחושת ביטחון זאת מכיוון שהוא יהיה תמיד לצידנו כל הזמן, הוא דבר קבוע בחיינו שלא משתנה וכך נותן מין יציבות כלשהי לחיים. כל פעם שתיכנסו הביתה תפגשו בחיית מחמד שמחכה לכם, שמחה ומאושרת לראות אתכם ואין דבר יותר בטוח מאהבתה של חיית מחמד אל הבעלים שלה. בנוסף יש כלבים שיכולים להתריע בפני פורצים וזהו עוד סוג ביטחון שהם יכולים לתת.
תגובות