אמ;לק: צה"ל תוקף בסוריה והתקדמות בחיסון נגד הקורונה. צילום מסך מהטוויטר

אמ;לק: צה"ל תוקף בסוריה והתקדמות בחיסון נגד הקורונה

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 19.7.2020

קבינט הקורונה עובד על מנגנון החלוקה:

לאחר אישור הממשלה, קבינט העל הכלכלי בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר הכלכלה עמיר פרץ ושר האוצר ישראל כץ, צפוי להחליט על מנגנון החלוקה של תכנית המענקים החדשה. בין ההצעות שהקבינט ידון בהן: הקצאת המענקים רק למקבלי קצבאות ביטוח לאומי ולעצמאים. כל השרים הצביעו בעד אישור המסגרת התקציבית, מלבד השרה אורית פרקש הכהן שנמנעה. "זו תכנית רעה". אמרה פרקש. "לא צריך לפעול טלאי על טלאי. הכסף הוא מוגבל ואמון הציבור הוא מוגבל. צריך לנתב את הכסף למי שצריך בעזרת תכנית סדורה שתפיק מנועי צמיחה למשק".

ההצעה המפתיעה שקיבלו בברצלונה:

אחת מקבוצות הכדורגל הטובות בעולם - ברצלונה, שוקלת למנות למאמן את שחקן העבר של הקבוצה והמאמן הצרפתי לורן בלאן, שלפי הדיווחים בספרד, הציע את עצמו למועדון באמצעות סוכנו החדש ז'ורז'ה מנדש. ההצעה יוצאת הדופן עלתה כבר לפני מספר ימים, כשלמעשה מדובר בניסיון לסייע למועדון ב"סתימת חור", מינוי לעונת מעבר אם וכאשר יעזוב קיקה סטיין את התפקיד, ועד לבחירות להנהלת המועדון ב-2021, שאחריהן ניתן יהיה לקבל החלטות ארוכות טווח יותר. הדרישות הכספיות של בלאן הועברו להנהלת המועדון שלוקחת אותו בחשבון, אך עדיין נראה שצ'אבי הוא נשאר המועמד המועדף על חברי הבורד.

יום שני, 20.7.2020

    בדרך לניצחון הנגיף?

צעד משמעותי במאבק בנגיף הקורונה הגיע השבוע מאוניברסיטת "אוקספורד" בשיתוף חברת התרופות "אסטרה זניקה", כך עולה מהפרסום במגזין "לנסט" לאחר שתוצאות השלב הראשוני של החיסון המתקדם שערכה נחלו הצלחה בקרב המטופלים הבריאים עליהם נעשתה הבדיקה וכי החיסון בטוח לשימוש ויוצר הגנה כפולה של יצירת נוגדנים נגד הנגיף, ותאי T של מערכת החיסון הפועלים לחיסולו. לפי הפרסום באתר "ynet", משרד הבריאות מנהל בשבועות האחרונים מגעים מתקדמים מאוד עם חברת התרופות הנ"ל לרכישת החיסונים. זוהי העסקה השנייה שצפויה להיחתם להבאת חיסון לארץ, אחרי החתימה עם חברת "מודרנה" האמריקנית לפני כחודש. במקביל, מנהל משרד הבריאות  מגעים עם חברות תרופות אחרות. 

© AdobeStock

המלחמה על פתיחת המסעדות:

לאחר שהוחלט לסגור בשלישי הקרוב את המסעדות, חלה תפנית מפתיעה וסתמנה פשרה לפיה המסעדות ימשיכו להתפח בתנאי של עד 50 סועדים אשר ישבו מחוץ למסעדה תחת הנחיות "התו הסגול". בעקבות פיצוץ במגעים בין משרד הבריאות ליו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא -ביטון, בוטל המשאל בין השרים ונקבע כי ההחלטה תתבצע בבוקר למחרת (ג'). לנוכח המבוי הסתום בוטל המשאל הטלפוני להפעלת מסעדות ברחוב והן אמורות להינעל  ב-05:00 של יום ההחלטה המדוברת. שאשא - ביטון מסרה ל- ynet  כי בדיון שיתקיים חמש שעות אחר כך תאשר את פתיחתן מחדש.

דיווחים בסוריה - ישראל תקפה יעדים בדמשק:

לפי דיווח גורם צבאי מסוריה בעקבות דיווח על הפעלת מערכות ההגנה האווירית נגד "יעדים עוינים בשמי דמשק" עולה כי ישראל תקפה יעד בדרום דמשק באמצעות טילים ששוגרו משמי רמת הגולן. הודעות כאלו בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא מעידות בדרך כלל על תקיפה המיוחסת לישראל. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, שמקורב לחיזבאללה, דיווח כי שבעה חיילים נפצעו בתקיפה וכי נגרם נזק. עוד דווח על הדי פיצוצים באזור דמשק ושההתקפה הגיעה מכיוון מג'דל שמס. הסורים אשר התרברבו שמערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט כמה מהטילים הציגו סרטון המתעד פגיעה לכאורה בטיל, אך טענות אלו נשמעו בעבר באופן כמעט אוטומטי לאחר תקיפות שיוחסו לישראל.

יום שלישי, 21.7.2020

שביתת האחים והאחיות הסתיימה:
ביום שני פתחו האחים והאחיות שבבתי החולים בשביתה, אך תוך יום הושג הסכם ע"י הם לפיו יחדלו מהשביתה ובתמורה יקבלו 2,000 תקני אחיות חדשים ותמריצים כלכליים לחיזוק מערכת בריאות הציבור בדרום.

המסעדות ישארו פתוחות :
בניגוד להחלטת הממשלה שהחליטה על סגירת המסעדות ועדת הקורונה הודיעה שהמסעדות לא יסגרו אלא ימשיכו כרגיל לפי הנחיות התו הסגול.

 יום רביעי, 22.7.2020

שביתת העובדים הסוציאלים מסתיימת:
לאחר 17 ימי שביתה הושג לבסוף הסכם עם העובדים הסוציאליים לפיו מבנה השכר ישודרג וכל עובד יקבל "מענק קורונה" בסך של 9,000 עד 11 אלף שקלים.

חוק ההמרה עולה להצבעה:
החוק נגד המרה בגלל הלחץ הנפשי הנגרם להם אותו העלה חבר הכנסת ניצן הורוביץ אושר בקריאה טרומית ברוב של 42 בעד ו36 נגד כל חברי כחול לבן שנכחו במליאה הצביעו בעד ושני שליש מחברי הליכוד לא נכחו בהצבעה החרדים הזדעקו כלפיהם וטענו שבני גנץ לא יהיה ראש ממשלה.

© צילום: Fotolia

סגר בסוף השבוע:
הוחלט על ההגבלות החדשות שיהיו במהלך סוף השבוע: ייסגרו הקניונים, השווקים, מכוני היופי והמספרות, האטרקציות התיירותיות וגני החיות וגם המוזיאונים. עם זאת, לא תחול מגבלה על מרחק יציאה מהבית. עדיין לא ברור מה יהיה עם חדרי הכושר והמסעדות כי קיימים חילוקי דעות רבים בנושא ולכן לפחות לביינתיים ההנחיה לגבי מסעדות היא כמו שהיה עד עתה.

הותרו הופעות חיות במתכונת דרייב אין:
בעקבות פנייתם של האומנים הותרו הופעות חיות במתכונת של דרייב אין, משמע הצופים יבואו במכוניותיהם ויצפו מתוכם בהופעה בלי לצאת מהם, כמובן שיוטלו הגבלות כדוגמת חובת עטית מסיכה לאנשים על הבמה והרשות ללכת לשירותים תינתן למשפחה אחת בכל פעם, ישראל אינה המדינה הראשונה שמתירה הופעת דרייב אין מאז הקורונה והיו מדינות נוספות שהתירו זאת.

יום חמישי, 23.7.2020

נקבע גזר דינו של משה איבגי:

השחקן משה איבגי הורשע בשתי עבירות של מעשה מגונה באישה אחת על סט של סרט לפני 8 שנים. הוחלט כי עונשו של איבגי הוא שישה חודשי עבודות שירות ותשלום לאישה בסך עשרת אלפים שקלים, זאת לאחר שהפרקליטות ביקשה לגזור עליו 15 חודשי מאסר בפועל.

ברגע האחרון - פרופ' גמזו ממונה לתפקיד פרויקטור הקורונה:

לאחר שהפרופסור גבי ברבש הודיע שהוא מוותר על תפקיד פרויקטור הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מינו לתפקיד את פרופסור רוני גמזו, מנכ"ל איכילוב. לפי גורמים במשרד הבריאות, המינוי של פרופסור גמזו היה לפני שהוגדרו באופן מוחלט את סמכויותיו.

אישורי ועדת הקורונה:

ועדת הקורונה אישרה את פתיחתם של חדרי הכושר בתחילת שבוע הבא, ומוזיאונים, גני חיות ואתרי תיירות נוספים בסופי שבוע.יו"ר הועדה, יפעת שאשא ביטון, אמרה בדיון שהמטרה בפתיחת חדרי הכושר רק בתחילת שבוע הבא הוא כדי לאפשר לממשלה מספיק זמן לגבש מתווה ראוי לפתיחה.

© AdobeStock

נאצי בן 93 הורשע בסיוע לרצח אלפי אסירים:

בית המשפט המבורג שבגרמניה הרשיע את ברונו דיי בסיוע לרצח 5,232 אסירים שרובם יהודים. ברונו דיי הוא שומר לשעבר במחנה הריכוז שטוטהוף בחודשים האחרונים של מלחמת העולם השנייה,ונגזר עליו שנתיים מאסר על תנאי. דיי העיד במהלך המשפט כי גויס לאס-אס בניגוד לרצונו והצרחות ששמע מתאי הגזים רדפו אותו כל חייו.

יום שישי,24.7.2020

הפגנה בירושלים – 55 מפגינים נעצרו:

אלפים הפגינו ביום שישי האחרון מול מעון ראש הממשלה. בסיום ההפגנה, כמה מאות מפגינים ניסו לפתוח בצעדה לכיוון מרכז ירושלים אך המשטרה חסמה את דרכם. השוטרים דרשו מהמפגינים להתפזר ולאחר מכן עצרו את מי שהתנגד, 55 אנשים נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ומפגינים אחרים.

© AdobeStock

העימות בין סין לארצות הברית ממשיך:

כמה ימים לאחר שוושינגטון הורתה לבייג'ינג לסגור את הקונסוליה שלה ביוסטון, טקסס, הסינים בהגיבו בדרישה  מהאמריקאים לסגור את הקונסוליה שבצ'נגדו שממוקמת במרכז סין. הסינים הטילו את האחריות בהחרפה ביחסים ביניהם על ארצות הברית בטענה שהם פגעו ביחסים בהחלטת סגירת הקונסוליה שלהם ועוד טענו כי הפעולה שנקטו היא תגובה לגיטימית.

 יום שבת, 25.7.2020

 צה"ל תוקף שוב בסוריה:

בלילה בין שישי לשבת, חיילי צה"ל תקפו מטרות בסוריה הכוללות תצפית ואיסוף מידע ומודיעין בדרום סוריה. במהלך התקיפה שני חיילי צה"ל נפגעו ופונו לטיפול בבית החולים. דובר צה"ל אכן אישר את התקיפה. נתפלל לרפואה שלמה של החיילים ולימים שקטים יותר. 

תגובות