חוזרים לשגרה? מועד ג' במתמטיקה השבוע. צילום: מוטי קמחי

חוזרים לשגרה? מועד ג' במתמטיקה השבוע

נראה כאילו זה היה מזמן, אז דיווחנו לכם כי יתקיימו מועדים נוספים לבחינת הבגרות במתמטיקה, הבחינה ממנה חוששים אלפי בני נוער. מועד ב' האחרון: בני נוער רבים לא הגיעו בשל ירי הרקטות

נראה שכבר שכחנו מזה לרגע, וזה בדיוק הזמן להזכיר ולציין כי השבוע תתקיים בחינת בגרות במתמטיקה (מועד ג'), וזאת מכיוון שהמועד הקודם התקיים בתחילתו של מבצע "צוק איתן", עוד לפני הכניסה לרצועת עזה. הסיבה העיקרית לנתינת המועד המיוחד הזה היא בשל החשש שהתלמידים לא יצליחו להתרכז בין האזעקות וירי הרקטות לעבר שטחה של ישראל. כזכור, אז באותם רגעי הבחינה הודיע משרד החינוך כי ציונם של התלמידים שניגשו לבחינה וחוו שיבושים לא יפגע ועבור מי שיתגייס טרם מועד ג', יקבל מענה פרטני באמצעות בתי הספר.

משרד החינוך אישר היום (א') לפרוגי כי הבחינה תתקיים ביום חמישי ה-7 באוגוסט. הבחינה הראשונה תחל בשעה 9:00 בבוקר ותהיה בשאלונים 803,805 ו-807. הבחינה הבאה תהיה בשעה 11:30 בשאלונים 802,804 ו-806. הבחינה האחרונה תהיה בשאלון 801 ותחל בשעה 14:00. לנבחנים אקסטרניים, השעות דומות. 

שאלוני הבחינות יפורסמו כחצי שעה לפני תחילת כל בחינה באמצעות מערכת הודעות מטה הבחינות. בתי הספר יורידו את השאלונים ב"הודעות לשאלון" וישכפלו את השאלונים לנבחנים. כמו כן, נוסחאונים לבחינות ניתן יהיה להוריד במערכת הודעות מטה בחינות ביום שלפני הבחינה, או באתר הפיקוח על הוראת המתמטיקה בקישור. בית הספר ישכפל את השאלונים לכל התלמידים הנבחנים ויארגן את הבחינה על פי נוהלי הבחינות המקובלים. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

בנוסף, כל הנבחנים בבחינה בכל הארץ יקבלו תוספת זמן של 25%. 

בנוגע למועד המיוחד לחיילים, גורם במשרד החינוך הודיע כי טרם נקבע תאריך למועד הבחינה. תלמידים המתגוררים בטווח של 0-40 ק"מ מרצועת עזה, שלא יוכלו לגשת לבחינה ביום ה', ייבחנו יחד עם התלמידים אשר התגייסו לצבא. הודעה מסודרת תתפרסם בהמשך.

נזכיר כי משרד החינוך גייס מתנדבים בהם מורות חיילות, מדצ"ים ובני נוער על מנת לערוך הפעלות הפגנה בקרב הילדים והנוער. ערכות הפעלה חולקו לילדי הגיל הרך והיסודי, המצויים במרחבים המוגנים. הערכות כוללות מגוון משחקי קופסה, חוברות צביעה, כלי כתיבה וציור. הערכות נשלחות ליעדן על פי הצרכים של הרשויות המקומיות והמרכזים הקהילתיים.

תגובות