גל יוסף: "להיות בוגרים ולנשוך את השפתיים בימים כאלה". חייל שנפצע במבצע בעזה. צילום: ישראל יוסף

גל יוסף: "להיות בוגרים ולנשוך את השפתיים בימים כאלה"

יוזמה חדשה של מועצת התלמידים והנוער הארצית מבקשת מכם לקנות כחול-לבן כדי להראות את אחדות העם ולהוקיר תודה לחיילים וכן לתמוך בתוצרת הישראלית בימים הקשים. יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית לפרוגי: "משתדלים להפיק את המקסימום ופחות להתלונן על מה שאין"

אף אחד לא ציפה שדבר כזה יקרה, מועצות הנוער והתלמידים בארץ תכננה תכניות רבות לחופש הגדול, משרד החינוך הכין פעילויות וקייטנות, מחנות הקיץ של הצופים היו אמורים להתקיים כמו בכול שנה, אולם מבצע "צוק איתן" בעזה שנבע מאז חטיפת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל והמשיך לפעילות קרקעית בחברון ובאזור יהודה ושומרון, שיבש את מרבית התכניות והוביל גם להפסדים כלכליים רבים.

כתבה
עובדים בין האזעקות: איך מתמודדים בני נוער בקייטנות?
ליאור אלונה גולדמן
הקיץ הוא הזדמנות מיוחדת לבני נוער רבים לעבוד ולהרוויח כסף. אולם, מבצע "צוק איתן" שהחל לפני שישה ימים, מביא חששות ואחריות רבה עוד יותר לעבודה, בעיקר בקייטנות. איך לא משדרים פחד לילדים? ואיך מפעילים את הילדים בקייטנות שלא מתקיימות?

מחנות הקיץ של הצופים בוטלו, מרבית ערי הנוער לא התקיימו והתכניות שלנו כבני נוער, נפגעו. חלקנו לא נסענו לאילת לבלות וחלקנו נאלצנו לוותר על הים, על הבריכה, על הקייטנה ועל היציאה בערב עם חברים. מכל היוזמות והתכניות להקלת המצב, על ידי נתינת אלטרנטיבות לבילוי - כמו לנסוע לחברים במרכז ובצפון הארץ, על אף שגם זה כבר נהיה בעייתי כי כבר "כל ישראל טילים", פעילויות ומשחקים למרחבים המוגנים ובאופן כללי הסעת תושבי הדרום לבילויים שונים, ישנה תכנית נוספת שנועדה בין השאר לחזק את האחדות שלנו כעם בכלל וכבני נוער בפרט. 

"הנושא השנתי שבחרה מועצת התלמידים והנוער הארצית השנה הוא "הנוער לא עומד מנגד הנוער יכול לשנות". ברור לנו שבימים כאלה אנחנו חייבים לקחת אחריות ולא להישאר אדישים. ביום חמישי אנו קוראים לכל עם ישראל ללבוש כחול לבן!" כתבו באיוונט שפתחה מועצת התלמידים והנוער הארצית, והדגישו כי המטרה "להראות את אחדות העם, להודות לחיילים שלנו ולתמוך בתוצרת כחול לבן שנפגעה כתוצאה מהמצב הביטחוני". המטרה של כל הדבר הזה היא בעיקר סמליות וחשיבות שתצוין ביום חמישי ה-31 ביולי, ותדגיש לנו שיש לנו גם תוצרת ישראלית כחול-לבן חשובה.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

"חשוב שאנחנו נתמקד בדברים יותר חיוביים" סיפרה יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית גל יוסף והדגישה כי "דווקא בימים כאלה שמאוד קשה והרבה פעמים להרבה אנשים יש מה להגיד, חשוב שנראה את הצד היותר חיובי. שיש פה נוער איכותי ומדהים. בכל רשות מקומית ובמחוז, ואפילו ברמה ארצית יש הרבה מאוד פעילויות והתארגנויות לתושבי הדרום ולחיילים, שמטרתם לעשות טוב". היא הוסיפה כי "הכי חשוב להיות בוגרים, למרות שזה חופש גדול וזה מבאס, אבל יש צורך לאומי שאנחנו חייבים להיות בוגרים ולנשוך את השפתיים בימים כאלה".

וערי הנוער, שרובן בוטלו. מה עושים עם זה?
"זה לא כל ערי הנוער, אבל הרבה מאוד פעילויות של נוער בוטלו וזה משהו שדווקא בעניין הזה אנחנו רואים את ההרתמות של בני הנוער למצוא פתרונות יצירתיים או למצוא פעילויות אחרות. בתחילת המבצע הבאנו באוטובוסים בני נוער מהדרום לערי נוער בחיפה ובנתניה, אך בהמשכו הירי הגיע גם לצפון הארץ אז זה כבר לא היה רלוונטי ובוטל. אנחנו משתדלים להפיק את המקסימום ופחות להתלונן על מה שאין, אלא להסתכל על מה שיש. וכן להראות את האחדות ולהוקיר תודה, ולראות איך אפשר לעזור. אז למשל לקנות מוצרים כחול-לבן זו דרך מעולה שאנחנו יכולים לעזור, שרק מדברים כל היום על ההפסד הכלכלי".

יש מי שלא נשארה חייבת למצב ופתחה עצומה להארכת החופש הגדול, בעקבות הפגיעה בפנאי ובחופש של בני הנוער. בראיון ראשון לפרוגי, נסטיה פרסמן בת ה-16 מבאר שבע, אחת מיוזמות העצומה סיפרה לפרוגי ש"ההחלטה שלי לפתוח את העצומה הגיעה מקבוצה משותפת של הרבה חברות בווטסאפ. התלוננו על כך שהחופש הגדול הולך ונהרס ואז הבנתי שהוא לא רק הולך ונהרס אלא גם הולך ומתקצר".

על העצומה הזאת סיפרה לנו יוסף כי "כמו שאמרתי קודם. לדעתי זה משהו שלא-לא צריך לדבר עליו. עכשיו אי אפשר לדבר עליו, כי אנחנו בעיצומו של המבצע ואנחנו לא יודעים באמת מתי זה ייגמר, ויש זמנים שאנחנו מתבקשים להיות בוגרים ולנשוך את השפתיים ולהתאפק, ולחשוב איך אפשר לעשות טוב ופחות להתלונן".

אז מה עושים?
"ייגמר המבצע ואם יש באמת צורך נטפל בזה (בהארכת החופש - א"א), אבל יש חגים אם אנחנו רוצים לנוח. וכן אני מבינה. זה מבאס כי רוצים חופש, אילת, לצאת ולבלות. אבל צריך להיות בוגרים ולחכות שהימים האלו יעברו. אבל אם כבר לדבר, אז בטח לא עכשיו".

>> הצטרפו לאיוונט בפייסבוק

תגובות