הבגרות במתמטיקה: מועד ג' בתחילת חודש אוגוסט. אילוסטרציה. צילום: מוטי קמחי

הבגרות במתמטיקה: מועד ג' בתחילת חודש אוגוסט

היום השלישי למבצע "צוק איתן" נפתח הבוקר עם שיגורים רבים החל משעות הלילה ועד עכשיו לעבר שטחה של ישראל. תלמידים רבים ברחבי הארץ לא הגיעו • על פי עדכון של משרד החינוך, 17 אלף מהנבחנים בבגרות היום, מתגוררים ביישובים שנמצאים בטווח של 40 קילומטר מהרצועה

בצל הירי. היום השלישי למבצע "צוק איתן" נפתח הבוקר עם שיגורים רבים החל משעות הלילה ועד עכשיו לעבר שטחה של ישראל. בסביבות השעה 11:24 נשמעה אזעקה נוספת בתל אביב ולאחר מכן במוקדים נוספים בדרום, בזמן בחינת הבגרות הראשונה במתמטיקה (מועד ב') שהסתיימה בערך שעה 11:35; בחינות נוספות בהמשך היום. תלמידים רבים היום (ה') ברחבי הארץ לא הגיעו לבחינת הבגרות בשל החשש והלחץ הרב. עבור אותם תלמידים שלא הגיעו ותלמידים שלא יכולו למצות את יכולותיהם, מועד ג' ייערך ביום חמישי ה-7 באוגוסט.

משרד החינוך הודיע כי ציונם של התלמידים שניגשו היום לבחינה וחוו שיבושים בעקבות המצב הביטחוני לא יפגע. לתלמידים שלא יוכלו לגשת למועד ג' בעקבות הגיוס לצה"ל, יינתן מענה פרטני באמצעות בתי הספר. 

"במטח הרקטות האחרון שהתפוצץ סמוך לתיכון שער הנגב, לפני כשעה, התקיימה בדיוק באותה השעה בחינת הבגרות במתמטיקה שבה נבחנו כ-100 מתלמידי שער הנגב" אמרה מיכל, דוברת מועצה אזורית שער הנגב. "חלק מהתלמידים היו בחצר בית הספר בדרכם לבחינה נוספת. הנבחנים נאלצו מספר פעמים לפסיק את הבחינה, להיצמד לקיר המרוחק מהחלונות ולחוות את הדי הפיצוצים".

© אושר מימון
© אושר מימון

ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר, פונה למשרד החינוך: "יש לתת התייחסות מיוחדת לבחינה זו. הילדים הגיבורים, לומדים שבועות לבחינה במציאות ביטחונית קשה ובחרו להגיע היום ולהיבחן מבלי לדרוש מועד מיוחד. יש להתייחס לבחינה זו באופן ייחודי".

נכון לעכשיו, לא כולל הבחינה הנוספת שתתקיים בשעה 14:30, ניגשו עד כה כ-40 אלף תלמידים למועד ב', כ-17 אלף מהם מהיישובים שנמצאים בטווח של 40 קילומטר מהרצועה, כך עדכן היום משרד החינוך.

כך נראית אחת הכיתות בדרום מרכז הארץ:

© ליאור אלונה גולדמן
© ליאור אלונה גולדמן

בחינות הבגרות הבאות היום במתמטיקה, במסגרת מועד ב' הן ב-11:30 וב-14:30, כאמור הראשונה מביניהן כבר החלה. הבגרות הראשונה מתוך השלושה החלה בשעות הבוקר, זמן קצר לאחר השיגורים לדימונה ומצפה רמון. עוד היום בבוקר נשמעו אזעקות באזור גוש דן והסביבה.

© ליאור אלונה גולדמן

במקביל לזאת, החל משרד החינוך בגיוס מתנדבים בהם מורות חיילות, מדצ"ים ובני נוער על מנת לערוך הפעלות הפגנה בקרב הילדים והנוער. ערכות הפעלה חולקו לילדי הגיל הרך והיסודי, המצויים במרחבים המוגנים. הערכות כוללות מגוון משחקי קופסה, חוברות צביעה, כלי כתיבה וציור. הערכות נשלחות ליעדן על פי הצרכים של הרשויות המקומיות והמרכזים הקהילתיים. 

כתבה
שמחה מהולה בעצב: בוטל נשף י"ב
מאי מורד
תלמידי י"ב מתיכון בפתח תקווה התאכזבו לגלות כמה שעות לפני הפעם האחרונה שלהם ביחד, כי הנשף שלהם בוטל, ונאלצו להסתפק במסיבה מאולתרת אצל חבר. מה הם חושבים על זה?

המשרד הנחה את צוותי החינוך לעמוד בקשר עם התלמידים המתגוררים בדרום ובכל רחבי הארץ, ולתת להם את הסיוע הנדרש. החינוך הממלכתי דתי שבמשרד החינוך (חמ"ד) פתח מוקד לאירוח תלמידים ומשפחות המתגוררים ביישובים המצויים תחת ירי טילים. מספר הטלפון של המוקד: 050-8741973.

במקרים של צורך לקבלת מידע אודות קיומם של הפעילויות, יש לפנות למוקדי 106 או מחלקות החינוך הרשותיות או לחדרי המצב המחוזיים של משרד החינוך (חדר מצב דרום – 08-6263333, חדר מצב של המינהל לחינוך התיישבותי  03-6883902 או 03-6883879, חדר מצב מרכז – 03-6896851, 03-6896885, 03-6896849). חדרי המצב של המחוזות יפעלו בין השעות: 08:00-18:00.

כזכור, ביום שני השבוע התקיימה בחינת הבגרות באנגלית (מועד ב') ובמהלכה נשמעו אזעקות. בעקבות כך צוות ההוראה נתן הנחייה לתת תוספת זמן משמעותית והולמת.

תגובות