מועצת התלמידים והנוער בצפון: סרטון למען החיילים. צילום: דובר צה"ל

מועצת התלמידים והנוער בצפון: סרטון למען החיילים

מועצת התלמידים והנוער במחוז צפון הכינו סרטון לחיילי צה"ל וכן מכתב למשפחות השכולות בצפון. "הכנו את הסרטון בשיתוף של עשרות מועצות נוער במחוז צפון" סיפר לנו אליאב בטיטו

מועצת הנוער ממשיכה בתמיכה האיתנה כלפי חיילי צה"ל, והפעם בסרטון. "הכנו את הסרטון בשיתוף של עשרות מועצות נוער במחוז צפון" סיפר לנו אליאב בטיטו (גילוי נאות, כתב פרוגי באזור צפון), "מעל 100 בני נוער משתתפים בו ומטרתו היא לחזק את חיילי צה"ל ששומרים עלינו".

בסרטון שהכינו רואים את בני נוער רבים שמחזיקים דפים עם מילות השיר "שמור על העולם" שכתב והלחין דוד ד'אור וכן רואים חלק מפעילויות המחוז. "בסרטון רואים חלק קטן מהפעילויות, ביניהם עצרות תמיכה, איסוף מזון לחיילים, אירוח משפחות ועוד. בנוסף הלכנו כמזכירות המחוז ביחד עם היו"ר ברשות ונתנו מכתב ניחומים בשם בני הנוער בצפון למשפחות השכולות". צפו בסרטון:

 

לא רק מחוז צפון פעל למען החיילים ואחדות העם, אלא גם מועצת התלמידים והנוער הארצית שבשבוע שעבר ביקשה מבני הנוער בפרט ומכלל תושבי מדינת ישראל לרכוש כחול-לבן במטרה לעזור לעסקים בארץ שנמצאים בימים אלה במשבר בעקבות מבצע "צוק איתן".

גל יוסף: "להיות בוגרים ולנשוך את השפתיים בימים כאלה"

"הנושא השנתי שבחרה מועצת התלמידים והנוער הארצית השנה הוא "הנוער לא עומד מנגד הנוער יכול לשנות". ברור לנו שבימים כאלה אנחנו חייבים לקחת אחריות ולא להישאר אדישים. ביום חמישי אנו קוראים לכל עם ישראל ללבוש כחול לבן!" כתבו באיוונט שפתחה מועצת התלמידים והנוער הארצית, והדגישו כי המטרה "להראות את אחדות העם, להודות לחיילים שלנו ולתמוך בתוצרת כחול לבן שנפגעה כתוצאה מהמצב הביטחוני". המטרה של כל הדבר הזה היא בעיקר סמליות וחשיבות שתצוין ביום חמישי ה-31 ביולי, ותדגיש לנו שיש לנו גם תוצרת ישראלית כחול-לבן חשובה.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

"חשוב שאנחנו נתמקד בדברים יותר חיוביים" סיפרה יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית גל יוסף והדגישה כי "דווקא בימים כאלה שמאוד קשה והרבה פעמים להרבה אנשים יש מה להגיד, חשוב שנראה את הצד היותר חיובי. שיש פה נוער איכותי ומדהים. בכל רשות מקומית ובמחוז, ואפילו ברמה ארצית יש הרבה מאוד פעילויות והתארגנויות לתושבי הדרום ולחיילים, שמטרתם לעשות טוב". היא הוסיפה כי "הכי חשוב להיות בוגרים, למרות שזה חופש גדול וזה מבאס, אבל יש צורך לאומי שאנחנו חייבים להיות בוגרים ולנשוך את השפתיים בימים כאלה".

יש מי שלא נשארה חייבת למצב ופתחה עצומה להארכת החופש הגדול, בעקבות הפגיעה בפנאי ובחופש של בני הנוער. בראיון ראשון לפרוגי, נסטיה פרסמן בת ה-16 מבאר שבע, אחת מיוזמות העצומה סיפרה לפרוגי ש"ההחלטה שלי לפתוח את העצומה הגיעה מקבוצה משותפת של הרבה חברות בווטסאפ. התלוננו על כך שהחופש הגדול הולך ונהרס ואז הבנתי שהוא לא רק הולך ונהרס אלא גם הולך ומתקצר".

על העצומה הזאת סיפרה לנו יוסף כי "כמו שאמרתי קודם. לדעתי זה משהו שלא-לא צריך לדבר עליו. עכשיו אי אפשר לדבר עליו, כי אנחנו בעיצומו של המבצע ואנחנו לא יודעים באמת מתי זה ייגמר, ויש זמנים שאנחנו מתבקשים להיות בוגרים ולנשוך את השפתיים ולהתאפק, ולחשוב איך אפשר לעשות טוב ופחות להתלונן".

אז מה עושים?
"ייגמר המבצע ואם יש באמת צורך נטפל בזה (בהארכת החופש - א"א), אבל יש חגים אם אנחנו רוצים לנוח. וכן אני מבינה. זה מבאס כי רוצים חופש, אילת, לצאת ולבלות. אבל צריך להיות בוגרים ולחכות שהימים האלו יעברו. אבל אם כבר לדבר, אז בטח לא עכשיו".

תגיות
תגובות