חשד להדלפה המונית: נפסלו 200 בגרויות. צילום: חסן שעלאן

חשד להדלפה המונית: נפסלו 200 בגרויות

שנתיים לאחר שוועדת טוהר הבחינות פסלה 300 בגרויות בתיכון בכפר קאסם, נפסלו באותו בית ספר מעל 200 מחברות בחינה במתמטיקה. החשד: השאלון הודלף. התיכוניסטים חוששים: "אם מי שלא פשע ייענש, העתיד שלנו ייהרס"

כתבה
"כולנו רוצים להצליח, ולפעמים נדמה שזוהי הדרך היחידה"
ליאור אלונה גולדמן
בעקבות החשד כי מורה בתיכון בפתח תקווה פגע בטוהר הבחינות בבחינת הבגרות באנגלית ביום חמישי האחרון עולות השאלות: למה תלמידים מעתיקים? ומה אפשר לעשות כדי למנוע את התופעה? כתבתנו, ליאור אלונה גולדמן מנסה לענות על השאלות האלו

הם כנראה לא לומדים: שנתיים לאחר שוועדת טוהר הבחינות במשרד החינוך פסלה 300 בחינות בגרות בתיכון מקיף בכפר קאסם, נפסלו באותו תיכון יותר מ-200 מחברות בחינה במתמטיקה. ל-ynet נודע היום (ה') כי החשד הוא ששאלון הבגרות הודלף לתלמידים.

לפני שנתיים נפסלו מחברות בחינה של 170 תלמידי כיתות י', י"א ו-י"ב במקצועות פיזיקה, כימיה, ערבית, ביולוגיה ואנגלית, בחשד להפרת טוהר הבחינות. חלקם נבחנו כמה פעמים, ובסך הכול 300 בגרויות נפסלו. על התלמידים הוטל במקרה הקודם עונש חריג - איסור להיבחן בבגרות למשך שנתיים. תקדים זה גורם לחשש כבד אצל התלמידים בכפר קאסם.

תלמיד מבית הספר טען שהוא וחבריו הם הקורבנות של פרשת ההדלפה החדשה: "לא האמנתי כששמעתי על כך, אנחנו לא מעורבים בזה. אם לא יסירו את החשד מאלו שלא פשעו, אז יהרסו את העתיד שלנו". תלמידה אחרת הזכירה את המקרה הקודם, והעונש שניתן אז: "התלמידים קיבלו אז עונש כבד. אני מפחדת שיטילו עלינו אותו עונש. משרד החינוך צריך להתחשב בנו ולא להשפיל אותנו".

עוד במדור החדשות של פרוגי:

בית הספר יערער: "לבדוק כל מחברת"

כתבה
"זה כמו שאמא אומרת לא לגנוב וגונבת מול הפרצוף שלנו"
שניר סיגאוי
מורה מבית ספר תיכון בפתח תקווה חשוד כי פגע בטוהר בחינת הבגרות. התלמידים בתיכון המומים ומספרים שהמורה מסור ושהנהלת בית הספר מסבירה פעמים רבות את החשיבות של טוהר הבחינות

אחד המפקחים על הבחינות אמר כי החשד הוא שאחד משאלוני הבגרות במתמטיקה הודלף: "אנחנו עדיין לא יודעים מי עומד מאחורי ההדלפה". לטענתו, יש אפשרות שהחשד יופרך. גורם חינוכי אמר כי הנהלת בית הספר הגישה ערעור על פסילת הבחינות וביקשה לבדוק כל מחברת בנפרד: "בדרך הזאת אפשר להציל את התלמידים ששמרו על טוהר הבחינות".

במשרד החינוך אמרו כי המשרד רואה בשמירה על טוהר הבחינות ערך עליון ולפיכך פועל בנחישות לשמירה על ערך זה: "אשר למקרה הנדון יצוין כי נמצאה פגיעה נקודתית בטוהר הבחינות ביישוב המוזכר והוחלט לפסול את המחברות החשודות. משרד החינוך רואה במנהלי בתי הספר מנהיגים חינוכיים אשר חובתם היא לפעול למען שמירה על טוהר הבחינות ולהעלות את המודעות לחשיבות הנושא".

תגובות