גנבו זהות בווטסאפ: "פשוט רציתי להרוג אותו". צילום: אינסטגרם

גנבו זהות בווטסאפ: "פשוט רציתי להרוג אותו"

מה הייתם עושים אם הייתם מגלים שמישהו מתחזה אליכם, מדבר עם אנשים שאתם לא מכירים, שולח תמונות שלכם ומנסה לקבוע איתם להיפגש. זה בדיוק מה שקרה לרון וינשטיין: "הוא יודע עליי מלא דברים אישיים. הוא פנה לבנות הרבה יותר צעירות ממני"

מזעזע. כולנו כל היום בווטסאפ, פייסבק ואינסטגרם. מעלים תמונות, מגיבים לסרטונים. כולם בטוחים שמדובר באדם שאנחנו מכירים. אבל מה קורה כשגונבים למישהו את הזהות? הסיוט הגדול של כולנו התגשם לרקדן רון וינשטיין. לפני מספר ימים גילה רון שמישהו גנב את זהותו בווטסאפ. הוא השתמש בתמונת הפרופיל ובשם שלו, ומאז נכנס לקבוצות וואטסאפ עם הרבה בני נוער, מדבר עם בנות ומפתה אותן להיפגש איתו.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

"זה התחיל לפני חודש בערך. אני משתתף בהמון פרסומות, קליפים ומסיבות" מספר רן. "הרבה אנשים מכירים אותי. הוא פשוט ניצל את זה. לפני חודש הוא דיבר עם כמה בנים שחשבו שהוא זה אני בעצם, והתחילו להכניס אותו לכל מיני קבוצות בווטסאפ".

רון
רון

"הוא במעקב אחריי כבר הרבה זמן"

"הוא שלח תמונות שלי, אמר שמות של פרסומות שהייתי בהם, סיפר על הקליפ של עדי ביטי שהופעתי בו, וכתבות שעשו עליי. בקיצור, הוא ידע עליי מלא דברים אישיים", רון ממשיך. "הוא גם שלח תמונות שלי שאני לא יודע מאיפה הוא השיג אותן. ככה הבנתי שהוא במעקב אחריי כבר הרבה זמן. הוא פנה לבנות, שהן הרבה יותר צעירות ממני והן פשוט עוקבות אחריי באינסטגרם, התחיל לאסוף עליהן פרטים ואז התחיל לאיים עליהן, להטריד אותן ואפילו ביקש להיפגש איתן. כל זה דרך השם שלי. ידוע לי לפחות על שני טלפונים שדרכם הוא מתחזה לי".

רון בקליפ של עדי ביטי
 
© צילום פרטי
ראיון מיוחד
איך אפשר למנוע גניבת זהות ברשת?
שחר חורי
גניבת זהות ברשתות החברתיות - פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם הופכת שכיחה יותר ויותר - 50% מהתלונות הן בנושא גניבת זהויות. בעקבות סיפורו של רון וינשטיין שפרסמנו השבוע, בדקנו עם אורנה היילינגר, מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח באיגוד האינטרנט, איך אפשר לשמור על עצמינו מפני גניבת זהויות ברשת

רון מספר שהרגיש המון כעס ותסכול: "פשוט רציתי להרוג אותו. לא ידעתי מה לעשות או למי לפנות".

עם כמה אנשים הוא דיבר לדעתך?
"אני לא יודע במדויק. אבל הצלחתי להבין שהוא הגיע ל-100 אנשים באופן אישי ובכללי אפילו ל-300 אנשים. הוא היה בקבוצות מאוד גדולות ומטורפות בווטסאפ. הוא השתמש בילדים שרצו להכיר אותי, וחשבו שאני באמת חבר שלהם. הוא שלח המון תמונות שלי".

מה אתה עושה עכשיו?
"כרגע אני מנסה להשיג כמה שיותר שיחות ולהדפיס אותן, להשיג כמה שיותר הקלטות ובימים הקרובים אני אגיע עם כל החומרים למשטרה ואגיש תלונה".

שיחות הוואטסאפ שהגיעו לידי פרוגי
שיחות הוואטסאפ שהגיעו לידי פרוגי

כזכור, רק בשנה שעברה סיפרנו לכם על ארד אביטל, שהופצו תמונות חושפניות שלו בעקבות פריצה לחשבון הפייסבוק שלו, מה שהוביל לסחיטה ואיומים מצד הפורץ, אולם אביטל עבר זאת בשלום, "אנשים רואים את זה ומבינים את האמת מהסיפור הזה. אני לא יכול לאנוס ולא לפגוע בזבוב" אמר לנו אז, ברגעי המשבר.

תגיות
תגובות