ביום שבת: עצרת "עוצרים את הסבל - בוחרים בחמלה!". צילום: דוברות הספארי

ביום שבת: עצרת "עוצרים את הסבל - בוחרים בחמלה!"

ביום שבת הקרוב יתקיים בתל אביב מצעד בעלי החיים, כדי להפוך אותו למצעד מסורתי שיציב את זכויות בעלי החיים בכל שנה על סדר היום הציבורי. האם לא נמאס לנו מכל השיח בנושא? נערה שתשתתף בצעידה: "אם מלכתחילה יבואו עם מחשבות כמו 'הטבעונים האלה' בלי באמת להתחיל לשמוע מה יש לנו לומר, לא נתקדם לשום מקום"

ביום שבת הקרוב יתקיים מצעד בעלי החיים. המצעד מאורגן ע"י מספר גופים שכולם קשורים כמובן לפעילות למען בעלי חיים בתחומים שונים: ממאכילי חתולים, דרך מתנדבים בבתי מחסה לכלבים, פעילים נגד ניסויים בבעלי-חיים, וכלה בצמחונים וטבעונים הפועלים למען בעלי-חיים במשקים תעשייתיים. 

השאיפה היא שהאירוע יהפוך למסורת חדשה - מצעד שנתי כמו מצעד הגאווה, שיציב את זכויות בעלי החיים על סדר היום הציבורי. בין הצועדים יהיו גם כוכבי "האח הגדול": זוכת העונה טל גלבוע, אלדד גל/עד ואחי נתן.

כרזת האירוע
כרזת האירוע © פייסבוק

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

כותרת המצעד היא "עוצרים את הסבל - בוחרים בחמלה!". המפגינים יתאספו בכיכר רבין ויצעדו לעבר גן מאיר, שם ינאמו פעילים מרכזיים והקהל יניף שלטי "עצור" שבמרכזם כפות של בעלי-חיים.

בעמוד האירוע בפייסבוק נכתב: "לא מדובר בגזירת גורל: חתול הרחוב המורעב, העגל במשחטה, התרנגולת בכלוב, הארנב במעבדה והכלב בכלבייה - כולם סובלים כתוצאה מבחירה באכזריות: כי קונים בעלי-חיים, כי לובשים את מי שפעם נשם, כי אוכלים את מי שהייתה לו אמא, וכי מתייחסים להולכים על ארבע כמו לחפצים. ברחוב, בכלבייה העירונית, במשקים התעשייתיים ובמעבדות, הסבל שלהם נמצא בכל מקום. לא נשלים עם המצב הזה, ולא נפסיק לפעול עד שדיכוי בעלי החיים ייפסק".

© שניר סיגאוי

"כולנו צועדים לאותה מטרה"

שוחננו גם עם מירב מאי, פעילה למען זכויות בעלי חיים שתשתתף במצעד בשבת. "כולנו צועדים לאותה מטרה, כולם מעבירים את אותם מסרים. למרות שיש מספר גושים למשל גוש פמיניסטי שבטח יתנו טאצ׳ של פמיניזם", היא אומרת. 

למה את באופן אישי הולכת להשתתף באירוע?

"קודם כל כדי למחות על המצב של בעלי החיים במשקים ובכלל. כדי להיות עוד מישהי נוספת בהפגנה שכל אחד תורם בה, ולגרום לאנשים להבין שמשהו רע קורה פה ולנו יש כוח לשנות. בנוסף, חשוב לי לדבר בשביל אלה שלא יכולים לדבר".

את מאמינה שהפגנות כאלו באמת יכולות להשפיע?

"כן, אם הציבור באמת יקשיב למסר שיש לנו להעביר. אם מלכתחילה יבואו עם מחשבות כמו 'הטבעונים האלה' בלי באמת להתחיל לשמוע מה יש לנו לומר, לא נתקדם לשום מקום. לצערי, זה ככה עם כל קבוצה בחברה שיש לה משהו לומר".

בשנה האחרונה נתקלנו במקרים רבים של אלימות כלפי בעליי חיים. אחד מהם היה כאשר סרטון הופץ ברשת, ובו נראה נער ככל הנראה "בצחוק", רוצח חתול בעזרת בקבוק זכוכית. עמותת תנו לחיות לחיות, שהגישה תלונה כנגד הנער אמרה לקראת המצעד: ""עמותת 'תנו לחיות לחיות' נמצאת בכל מקום בהם נמצא בעל חיים שסובל, לכן כמובן שאנו משמיעים גם את קולם של חיות המשק, חיות המעבדה ובעלי אשר מושמדים באופן אכזרי למען תעשיית האופנה והפרוות. במצעד בעלי החיים נוביל את הקבוצה הגדולה למען כלבים וחתולים. במיוחד נשמיע את קולם של חתולי הרחוב הסובלים ונקרא להגברת התמיכה בעיקור וסירוס לצמצום הסבל שלהם. נזעק על המצב הגרוע של בעלי החיים בהסגרים העירוניים ועל ההמתות המתבצעות בהן, וכמובן שנמחה בשמם של הכלבים והחתולים שעוברים התעללויות קשות בלא שאיש ייתן על כך את הדין".

שימו לב, הסרטון קשה לצפייה!

תגובות