צפו: מצעד הגאווה השנים עשר בירושלים . צילום: גיל יוחנן

צפו: מצעד הגאווה השנים עשר בירושלים

מאות צועדים הגיעו היום (ה') למצעד הגאווה בירושלים, שהתקיים תחת אבטחה כבדה. אחת הנערות במצעד: "אני יוצאת עם תחושה שאני מבינה כמה חשוב להתנגד להומופוביה ולחקיקות הומופוביות"

צועדים בגאווה: מצעד הגאווה של ירושלים התקיים היום בפעם ה-12. כשלושת אלפים אנשים צעדו במצעד, מתוכם כ-300 חניכי תנועת הנוער העובד והלומד, תנועת הנוער נוער מרצ, איג"י ועוד חניכי תנועות נוער רבות אחרות. המצעד החל בשעה 17:00 בגן הפעמון, ובשעה 18:00 החלו הצועדים לצעוד במסלול רח' קרן היסוד, המלך ג'ורג' ורח' אגרון. בשעה 19:00 התקיימה עצרת סיום בגן העצמאות, שבה היו נואמים שסיפרו חוויות אישיות שלהם. המצעד התקיים תחת אבטחה כבדה של שוטרים ולוחמי מג"ב לאחר שבשנים קודות בוצעו מעשי תקיפה מצד גורמים קיצוניים בעיר.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

שיר דרוקר, בת 17.5 מהוד השרון,  "אני פה ביחד עם תנועת הנוער העובד והלומד כי אנחנו תנועה שמאמינה בשיוויון ערך האדם ואנחנו פה בשביל להפגין למען השיוויון. הסיסמה שלנו היא ביתנו פתוח לכל נערה ונער, ואנחנו באים רוצים להראות שאנחנו מקבלים כל אחד באשר הוא וצריך להיות שוויון מכל הבחינות. חלק מהתנועה הם מפגשים של נוער גאה, אנחנו תנועה שמשלבת מפגשים של נערות ונערים גאים וגם של אנשים שרוצים ללמוד ולהבין ובאמת חשוב להם השיוויון בין כל בני האדם ובעיקר בני נוער שלא יחוו חוויות של אלימות והומפוביה". 

© גיל יוחנן

 

© גיל יוחנן

"אני חוזרת עם תחושות שצריך לעשות משהו נגד חוסר השיוויון ונגד הומופוביה. זה אחד הדברים שמפריעים לי בחברה ובאנשים שקרובים אליי", היא מוסיפה. "אני יוצאת עם תחושה שאני מבינה כמה חשוב להתנגד להומפוביה ולחקיקות הומופוביות. התחושות האלו לא חדשות לי, אבל הן מאוד התחזקו. אני חושבת שאמשיך להגיע למצעדים ואמשיך לפעול נגד הומופוביה ולחנך לכך את החניכים בקן שלי". 

© גיל יוחנן
© גיל יוחנן

טל מריעוז, בת 16 מירושלים אמרה לפרוגי: "בתור תושבת ירושלים מאז ומתמיד היה לי חשוב יותר מהכל לצעוד במצעד הגאווה בירושלים. בירושלים שסובלת כבר המון זמן מדיכוי של הקהילה ובכלל בחוסר סובלנות לקולות השונים, ולכן היה חשוב מאוד להראות נוכחות ולשנות את פני העיר. בתור חברה בנוער מרצ, תנועה שתומכת בזכויות הקהילה ובסובלנות היה חשוב מאוד להראות את קולנו שם ולדרוש זכויות לקהילה". 

© גיל יוחנן
תגובות