החל משנה: ההתאמות יינתנו כבר בבית הספר. צילום: מוטי קמחי

החל משנה: ההתאמות יינתנו כבר בבית הספר

משרד החינוך מפרסם היום (ה') את השינויים בהתאמות ההיבחנות לתלמידי כיתות י', שנכנסו לרפורמה החדשה "למידה משמעותית". אילו התאמות ניתן יהיה לקבל בבית הספר ללא אבחון מקצועי?

משרד החינוך מציג היום (ה'), את מסמך ההנחיות החדש, בנושא התאמות לתלמידים עם לקויות למידה. השינויים ייכנסו לתוקף החל משנת הלימודים הנוכחית, תשע"ה. אומנם בהתחלה השינויים יחולו רק על תלמידי כיתות י', שנכנסו השנה לרפורמת "למידה משמעותית" של משרד החינוך, ובשלב הבא יפורסמו ההתאמות בהיבחנות לכלל מערכת החינוך. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

השינוי העיקרי הוא שרוב ההתאמות יוכלו להינתן על ידי צוות בית הספר, ללא צורך באבחון מקצועי, דבר שעלול להוביל לחסכון של אלפי שקלים לתלמידים. למשל, אם בעבר כדי להיות זכאי להקלה של תוספת זמן היה צורך בחוות דעת של המורים בבית הספר ואבחון מקצועי, בעקבות השינויים יהיה ניתן לקבל את ההקלה באמצעות דיון מתועד בוועדה הבית ספרית ללא צורך באבחון. כך גם בהקלה של היבחנות מול מחשב. על מנת לקבל הקלה של הקראה ו\או הכתבה, יתקיים דיון מתועד בוועדה בית ספרית על פי אבחון וחוות דעת מתועדת. לגבי ההקלה של היבחנות בעל פה ומבחן מותאם אין שינוי. 

 

 

 

הדבר יגרום, על פי משרד החינוך, לערנות מוגברת של המורים לאופן הלמידה של התלמיד, למעקב צמוד יותר אחרי תהליכי למידה של תלמידים וקשיים של תלמידים: "תהליך התיעוד של צוותי החינוך יאפשרו לזהות את סגנון הלמידה, את תפקודיו, את הצלחותיו ואת קשייו של התלמיד ולהכיר את אופני הסיוע שניתנו לתלמיד, את התהליך שעבר ואת אופני ההיבחנות".

יפתור את הבעיה?
אם כולנו מאובחנים, אולי הבעיה היא לא בנו?
עומרי גורן
כולנו מאובחנים, לכולנו יש הפרעות. לכולם יש הארכת זמן, כולם על ריטלין. אם כל כך קשה לכולם יש בעיה, הבעיה לא בנו. אז איפה הבעיה נמצאת?

כזכור, במשרד החינוך מתכננים שהחל מהשנה הבאה תשע"ו, יוכל אחד מכל שלושה תלמידים להתקבל לאוניברסיטה ללא מבחן הפסיכומטרי ועל סמך תעודת הבגרות בלבד, בתנאים מסומים. אולם בחינת הפסיכומטרי לא בוטלה לגמרי, כדי לאפשר לתלמידים שלא עומדים בדרישות לגשת אליה ולהתקבל ללימודי השכלה גבוהה. תלמידים אלו, אם יהיו זכאים להתאמות בבית הספר, יצטרכו כרגע לעבור בכל זאת אבחון כדי לקבל את ההתאמות המגיעות להם. זאת משום שהבחינה הפסיכומטרית לא שייכת למשרד החינוך, אלא למרכז הארצי לבחינות ולהערכה. 

יובל בן עמי מכיתה י' בפתח תקווה, אומנם כבר עשתה אבחון אבל חושבת שהשינויים דווקא יכולים לעזור: "אני חושבת שזה יכול לעזור להרבה תלמידים, שלא צריכים הרבה הקלות ואין להם טעם לעשות בשביל זה אבחון. אני מקווה שזה יעזור להרבה תלמידים, במקום להוציא סתם הרבה כסף על כל מיני אבחונים". 

>>הצטרפו לעמוד הפייסבוק של פרוגי<<

 
תגובות