כן בבית ספרנו: קרבות תפוזים בין תלמידים יצאו משליטה. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: עידן גולדווסר

כן בבית ספרנו: קרבות תפוזים בין תלמידים יצאו משליטה

קרבות תפוזים, צמד מילים שאולי אצלכם בבית הספר לא מוכר, אבל תלמידי תיכון מקיף יהוד כבר התרגלו לראות תופעה זו. מה התופעה הזאת? ואיך מגיבים המורים?

תיכון מקיף יהוד, קולט לבית הספר תלמידים מכל הערים הסובבות את יהוד: נווה מונוסון, גני תקווה, סביון, בית אריה ועוד. תופעת קרבות התפוזים אשר קיימות כבר שנים רבות, ונהפכה כבר למסורת של ממש. אך הפעם, היא חצתה כל גבול. 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

בעבר, קרבות התפוזים היו מתנהלים לאחר שעות הלימודים בפרדסים שנמצאים סמוך לביה"ס. הפעם הזאת הייתה שונה: בעקבות החרפת העונשים על קרבות התפוזים שנעשו, תלמידי התיכון החליטו למחות והקרב עצמו נעשה בשטחי בית הספר בזמן ההפסקה ביום שישי האחרון. הקרב התנהל בין "שבט משואות" (שבט הצופים של יהוד), לבין תלמידים מסביון שיושבים ב"קלאב" (אזור בבית הספר).

בשל הדיבורים שהסתובבו בבית הספר על הקרב תפוזים המתקרב, בית הספר נקט באמצעים חמורים ביותר כדי למנוע את המלחמה. צוות בית הספר בדק תיקים של תלמידים, סרק אזורים בבית הספר כדי למצוא תפוזים ולהחרימם. אך למרות הניסיונות, המלחמה כאמור התנהלה. 

מי בא?
מי בא? © סיקרט

"התלמידים לבשו מסיכה כמו טרוריסטים"

"מלחמת תפוזים היא מעין מנהג מסורתי בתיכון, אבל היא מעולם לא התרחשה בשטח בית ספר", אחד התלמידים סיפר לפרוגי. "חלק מהתלמידים ארגנו את המלחמת תפוזים מראש, כנראה שזה אורגן דרך הוואטסאפ. הם הביאו את התחמושת של התפוזים בדליים ענקיים ופחים, ונלחמו בילדים מסביון". 

איך הרגשתם?

"הייתה תחושה של פחד בקרב התלמידים האחרים. הייתה תחושה שאנחנו נמצאים באיזור של שטח עויין כמו פלסטין. הם לא זרקו רק תפוזים. הקרב כלל נפצים ופצצות סירחון".

"הקרב היה יכל להיגמר באסון", אמר לנו תלמיד אחר. ״היו ילדים שהיו "מחומשים" בתפוזים בעוד שהם לובשים מסיכה בדיוק כמו טרוריסט - שהיה אפשר לראות לו רק את העיניים כי יש מצלמות בתיכון״.

לקראת סוף המלחמה ,מנהל בית הספר ניהל שיחה עם כל מי שלקח חלק במלחמה ונשא נאום נגד המעשה הילדותי בזריקת תפוזים, ודיבר גם על הסכנות בזריקת תפוזים. אולם הרבה ילדים כבר הספיקו להיפגע מהתפוזים, שנזרקו לכל כיוון. אחת מהן נפגעה מתפוז בראש ופונתה לבית החולים. המקרה הזה יכל להסתיים בהרבה יותר גרוע, אבל ביה"ס הצליח כנראה לעצור את הקרב בשיא.

© ווטסאפ

"זאת תופעה ידועה ומוכרת"

"התיכון מאוד קפדני בעיניין קרבות התפוזים, זה בעצם מה שגרם ל"מרד" שקרה ביום שישי", אמר תלמיד. "בעקבות מה שקרה ביום שישי, נקבע כינוס לכל השכבה עם המנהל ובנוסף שיעור עם המחנכת על מה שקרה. הוזהרנו שכל מי שישתתף בקרבות האלה יקבל השהייה לחמישה ימים, לא ייצא למסע פולין ולטיול השנתי".

ידעת על קרבות התפוזים לפני שהגעת לתיכון?

קרבות התפוזים היא תופעה ידועה ומוכרת לכולם, עוד מימי החטיבה ידענו על הקרבות האלה. הפעם פשוט היא הייתה מתוכננת, ובתוך ביה"ס - ככה שלא היה אפשר להתעלם ממנה". 

 
תגובות