"פוגע בזכויות של כל הערבים ומכליל אותם כאחד". צילום: באדיבות אתר "אשקלונים"

"פוגע בזכויות של כל הערבים ומכליל אותם כאחד"

החלטת ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, בנוגע לעצירת עבודת הפועלים הערבים עוררה סערה לא רק בקרב התושבים המבוגרים, אלא גם אצל בני הנוער. מה הם באמת חושבים על המצב?

פחד? אולי. אמש, ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, החליט להפסיק את עבודת הפועלים במוסדות החינוך בעיר משום שהמצב מערער את ביטחון התושבים. בעיר קיימים מספר מוסדות חינוך שהפועלים הערבים בונים שם מרחבים מוגנים. רצוי לציין כי גם בשכונות המגורים החדשות ישנם פועלים ערבים שעובדים מהבוקר עד הלילה באתרי בנייה שקרובים לבתי הספר, אולם לזה לא ממש מתייחסים - אלא רק לעבודות בתוך מוסדות החינוך בעיר. 

© מתוך הפייסבוק של איתמר שמעוני

עבודת הפועלים בעיר היא לא ממש חדשה, ובטח שלא במוסדות החינוך. ישנם תושבים שאומרים ששמעוני קיבל החלטה מצוינת ויעילה מאוד לעיר, ויש תושבים שחושבים בדיוק הפוך - שזהו תרגיל יחצני ותו לא. אבל מה בני הנוער חושבים על כל העניין הזה ואיך הם מתייחסים לאוכלוסייה הערבית? 

© מתוך הפייסבוק של איתמר שמעוני

ראיינו חמישה בני נוער בגילאים 17-18 שמתוגררים באשקלון ושאלנו אותם מה הם באמת חושבים על המצב שקורה בעירם. אדר כהן סיפר לנו "איתמר עשה החלטה מאוד יפה, ולא פשוטה. המון אנשים התקוממו נגדו, אבל זאת באמת פעם ראשונה שראש עיר לקח את האחריות ועשה צעד, צעד שהוא מאוד משמעותי. אם בכל אתרי הבנייה יהיו עובדים ישראלים הפחד של האנשים להסתובב ברחובות יפחת, וגם יהיה יותר עבודות לישראלים". 

© גיל יוחנן

גם רועי חורי תומך בהחלטתו של שמעוני "החלטת ראש העיר היא החלטה אמיצה שתעורר מחלוקות, תגרום לתסיסה, אבל למרות הכל היא נכונה. לא כדאי לקחת סיכון שאחד מהעובדים ירגיש תחושת אכזבה, כעס או רגשי נחיתות ויפעל מתוך אחת הסיבות הללו. אני מגבה את ראש העיר במאת האחוזים ומעריך אותו על החלטה קשה ואמיצה!"
 
הפגנת תמיכה בשמעוני
הפגנת תמיכה בשמעוני © באדיבות אתר "אשקלונים"

לעומת זאת, יש בני נוער שחושבים קצת אחרת. סנדרה מור שיתפה אותנו בטענתה, "החוק של איתמר לא הגיוני, הוא פוגע בזכויות של כל הערבים ומכליל אותם כאחד. יש ערבים שסך הכל מגיעים לעיר בשביל להתפרנס ללא שום כוונות זדוניות למעשי פשע, פיגועים וטרור. אותו חוק, כביכול, אמור להוציא אותם מהעבודות, והמצב יכול לפגוע להם במקורות הפרנסה ולהרוס משפחות שלמות. אבל בגלל שאין דרך אחרת להגן על התושבים ואין דרך לבדוק מי ערבי עם כוונות זדוניות ומי לא, צריך לפעול בדרך הזאת. איתמר פעל בחוסר מחשבה וביהירות גבוה".
 
© אבי מועלם
 
בדומה למור, גם יובל חוגי לא אוהבת את ההחלטה של שמעוני ומבחינתה הדבר מטופש. "המצב הזה כואב, אין מה לעשות. ההחלטה של איתמר טיפשית בעייני, אין לזה שום השלכות חיוביות. אם הם יפסיקו לעבוד כאן זה רק אומר שהוא הרס משפחות שלמות, עזיבה היא לא הפתרון - הם חיים פה, והדבר היחידי שיכול לקרות מהמצב הזה שרק יהיה עוד יותר מהומות ובאלגן. אם תתקבל החלטה טובה יותר שתמנע את המצב, אז אני אסכים איתה. אבל הטענה היחידה שלי זה להחלטה הזו ספציפית, כי היא ממש לא מה שתמנע את הבאלגן שיקרה פה".

הצטרפתם כבר לאינסטגרם של פרוגי? 

ולפייסבוק שלנו?

תגובות