גרם לנערה להתאבד - ולא יישב בכלא. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

גרם לנערה להתאבד - ולא יישב בכלא

האם נער שפרסם תמונה שבעקבותיה נערה התאבדה צריך ללכת לכלא? למרות שהשופט כינה את המקרה "דוגמה בוטה של החפצה של נערות ונשים", הוא קבע כי הנער לא ילך לכלא, אלא תלקח דגימת DNA והוא יתנצל בפני משפחת הקורבן

הזוי: נער לא ישב בכלא, למרות שצילם תמונה שהביאה קורבן אונס להתאבד. בית המשפט הליפקס בקנדה קבע השבוע, כי הנאשם לא ישב זמן בכלא ולא יקבל זמן מבחן למרות שהוא אחראי לתמונה שהובילה את ראהיטי פרסונס להתאבד באפריל 2013. 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

בית המשפט הטיל על הנאשם דגימת DNA חובה, ולהתנצל בפני המשפחה של הקורבן. הוא המליץ גם שהנאשם ישתתף בקורס נגד הטרדה מינית.

© צילום: נועה ריינה

לכלי התקשורת הקנדים לא הייתה רשות לפרסם את שמה של הקורבן תוך כדי פרסום המקרה. האיסור נובע מחוק קנדי שאוסר לפרסם מידע שעלול לגרום לזיהוי קורבנות של פורונוגרפיית ילדים בכל נסיבות. במהלך גזר הדין ביום חמישי קרא השופט לתמונה "דוגמה בוטה של החפצה של נערות ונשים". השופט כינה את המעשה נתעב ובשלב מסוים שאל את הנאשם אם הוא היה מצלם את התמונה אם אחותו הייתה באותו המצב.

"לכולם יש טלפון ביד והם מתעדים כל דבר. אולם זה לא היה רגע שצריך לתעד", אמר אביה של הקורבן אמר לכתבים כי לא נעשה צדק במקרה הזה. 

באפריל 2013 ראהיטי פרסונס תלתה את עצמה בחדר האמבטיה לאחר שתמונות שלה נאנסת פורסמו באינטרנט. האונס קרה לפני שנתיים כשהיא הייתה בת 15 על ידי ארבעה נערים בבית של חבר. כאשר מותה דווח לראשונה זה גרם לזעם נרחב באינטרנט. בחודש יולי קבוצה מקוונת "hacktivist" פרסם את שמותיהם של האנסים.

בסתיו הזה איסור התקשורת הוביל רק לעוד זעם ולהאשטאג " you know her name#". גם בישראל היה קמפיין דומה, בו מספר רב של אנשים שינו את תמונת הפרופיל שלהם לאות, כמחאה על הצגת נשים בתקשורת באות. 

 
תגובות