דעה: במקום להילחם בשנאה - מגבירים אותה. צילום: גיל יוחנן

דעה: במקום להילחם בשנאה - מגבירים אותה

ראש עיריית אשקלון הודיע שיפסיק את עבודתם של פועלים ערבים בעיר. ההצהרה עוררה זעם רב גם במערכת הפוליטית. מה הנוער חושב?

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, הודיע אמש (ד') שהוא יפסיק עבודתם של פועלים ערבים ישראלים שבנו ממ"דים בגני ילדים. הסיבה לכך היא המצב הביטחוני המתוח, והחשש שמא פועל ערבי שכזה ינסה לבצע פיגוע.

מצד אחד, אנחנו חיים בתחושה קשה של חוסר ביטחון. פיגועי הדריסה, הפיגוע בבית הכנסת, פיגועי הדקירה, והרשימה עוד ארוכה. לשלוח את הילד לגן כשלידו בונה פועל ערבי, עלול להפחיד חלק מההורים. הבעיה היא, שבמקום להוריד את הפאניקה והלחץ, במקום להילחם את השנאה, ראש עיריית אשקלון רק מגביר אותה.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

הערבים הישראלים הללו, שקיבלו אישור לעבוד במוסדות חינוך על ידי משטרת ישראל ובסביבת ילדים, הם אזרחי ישראל. אסור לנו להפוך אותם למנודים. אסור לנו להפוך אותם לטרוריסטים רק בגלל שהם ערבים. גם ככה כל הפוליטיקאים מנסים לגרום לנו לחשוב ככה בימים האחרונים. ולא רק הפוליטיקאים מנסים לגרום לנו לחשוב ככה, גם בנצי גופשטיין מארגון להב"ה מנסה כבר המון זמן לפעול למען הפסקה של עבודת ערבים. לפני כמה זמן כולם יצאו נגד אותו בנצי גופשטיין שקרא אמירות גזעניות, אבל עכשיו הציבור תומך.

הפיגוע בירושלים, השבוע
הפיגוע בירושלים, השבוע © גיל יוחנן

בנוסף, חוק שוויון הזדמנויות בעבודה קובע חד משמעית כי "לא יפלה מעסיק בין עובדיו או בין דורשי עבודה מחמת... גילם, גזעם, דתם, לאומיותם, ארץ מוצאם, השקפתם, מפלגתם...". במילים אחרות, אסור להפסיק את עבודת עובד רק מעצם היותו ערבי, בוודאי ובוודאי אם הם אזרחים. גם במגילת העצמאות כתוב בצורה חד משמעית – אנחנו חייבם לקבל את ערביי ישראל כחלק מאיתנו, אנחנו מזמינים אותם לקחת חלק בעשייה הישראלית. אנחנו גם לא נפלה בין ערבי לבין יהודי.

© משטרת ישראל

חייבים להגביר את השמירה על הילדים, זה ברור. אם אפשר גם לנתק מגע בין כל עובד חיצוני בגן לבין הילדים – מה טוב. אין שום סיבה שילדים יבואו במגע עם אנשים זרים. גם לבצע בדיקה ביטחונית בכניסה אל אתר הבנייה על ידי השומר זאת אפשרות. לחצני מצוקה בגנים זה דבר הכרחי. ניידות שיטור שיסתובבו באזורי הגנים, ויהיו בכוננות למצב חירום יתרמו רבות לתחושת הביטחון. אבל לא צריך ללכת רחוק מידי. ברוב הגנים בכלל אין אבטחה, וגם אם כן, שומר לא תמיד יכול למנוע פיגוע. יש גנים שבהם אין גדר כמעט, וגם אם כבר יש אפשר לקפוץ מעליה די בקלות. יש כל כך הרבה דברים שחייבם לעשות לפני, יש המון פתרונות שחייבים להכנס לתוקף, אבל לבטל העסקת ערבים לחלוטין? לא צריך לעשות את זה. 

 

 

תגובות