אופס, טעות: בי"ס בהרצליה תלה הכרזת עצמאות לא נכונה.

אופס, טעות: בי"ס בהרצליה תלה הכרזת עצמאות לא נכונה

מה קורה כשבמקום להדפיס את הכרזת העצמאות, מדפיסים משהו אחר לגמרי? טעות קטנה הובילה לכרזות על סחר בזונות ונשים בבית הספר - במקום מגילת העצמאות המקורית של מדינת ישראל

בבית הספר "עתיד רזיאל" בהרצליה, בסך הכל רצו לתלות את הכרזת העצמאות, דבר הנהוג בכל בית ספר. מה שהם לא שמו לב אליו, היה העניין שההכרזה שהודפסה, זו בעצם פארודיה להכרזת העצמאות שנכתבה בציניות וכוללת משפטים על האח הגדול, סמים, ליברמן, ערבים ועוד. לאחר מספר ימים שבהם אף אחד לא שם לב לעניין, מספר תלמידים חלפו על פני ההכרזה, ראו מה כתוב בה היו בהלם. טעות תמימה וקטנה שהפכה לנושא השיחה של ילדי בית הספר.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

הנה חלק מהקטעים המופיעים במגילה שבקיר בבית הספר: "בארץ ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית, השטחית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה הקים רשת בינלאומית מפוארת של סחר בנשים ובסמים... לאחר שהוגלה העם היהודי מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, אלא אם הצליח לעשות אחלה כסף בפזורה, או מצא אמריקאית שתהיה מוכנה להינשא לו ולהעניק לו גרין קארד."

"החיו את השפה העברית אך הפכו אותה לשפת רחוב וביבים, בנו כפרים, ערים וכבישים אינספור, כבשו שטחים רבים, בלאו המונין במחנות פליטים, דיכאו מיעוטים, ירו פצצות זרחן לעבר ילדי עזה, ועל הדרך הפקירו בצורה נפשעת חייל צעיר ותמים שנפל בשבי האויב."

"מדינת ישראל תהא פתוחה לעלייה היהודית ולקיבוץ גלויות, מלבד במהלך שעות העומס באיילון ולא כולל מוצאי שבת וחג או חתונות בקפריסין, תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה, בתנאי ששם המשפחה הוא עופר, דנקנר, אריסון, פרישמן או לבייב."

"אנו קוראים גם בתוך ממשלת הבלי נאמנות אין אזרחות – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל (לפחות עד שליברמן יצליח לטפל בכם) לשמור על השלום."

 

כל הדברים הללו, ועוד משפטים הזויים אחרים, הוטבעו במקום מרכזי בבית הספר, בלי שאף אחד ישים לב לדבר. כאשר התלמידים קראו את זה ודיווחו על כך למורים, המורים לא האמינו למראה עיניהם. אחת התלמידות בבית הספר אמרה: "זה ממש מצחיק שהם הדפיסו את זה, צחקנו הרבה כשקראנו את זה עם החברים. מעניין מתי יורידו את זה".

מבית הספר נמסר בתגובה: ״בתחילת השנה הוזמנו שלטים מחברת גרפיקה ודפוס מוכרת, שאנו עובדים איתה מזה תקופה. רצינו שביה״ס יקושט בשלטים רבים וצבעוניות, כשרובם מדברים בשפתו של התלמיד, הן בעיצובם והן בלשונם. אחד השלטים שהוצעו על ידם הוא תמונותיהם של נשיאי ישראל וראשי הממשלה. השלט נתלה על קיר ביה"ס, יחד עם שלטים רבים נוספים.
גילינו כי מגילת העצמאות שהיתה בשלט האמור אינה הנוסח המקורי ודרשנו להחליפו. פחות מיממה לאחר הפניה - הוחלף השלט״. 

בהכנת הכתבה השתתפה שנהב דעבול

תגובות