הטיולים חוזרים - התלמידים עדיין בחוסר וודאות. צילום: שנהב דעבול

הטיולים חוזרים - התלמידים עדיין בחוסר וודאות

ארגון המורים הודיע היום (ה') שהוא מאשר למורים לחזור ללוות טיולים שנתיים לתקופת זמן קצרה, זאת בעקבות התערבות של שר החינוך, שי פירון. ועדיין, בקרב התלמידים יש חוסר וודאות למה שיקרה בעתיד

מחזירים את הטיולים: יומיים לאחר שיו"ר ארגון המורים הוציא חוזר מיוחד הדורש ממורים לא ללוות טיולים, הוא מפרסם היום (ה') הוראה להמשיך ולקיים את הטיולים לתקופה קצרה, זאת בשל התערבותו של שר החינוך, שי פירון.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

"לאור התערבותו ובקשתו של כבוד שר החינוך לפתור את הבעיה, אנו מאפשרים, למשך תקופה קצרה ועד להודעה חדשה, לקיים את כל הטיולים שנקבעו (כולל פעולות של"ח הכוללות ימי שדה, הכנה לפולין ויציאות לפולין), זאת כמחווה של רצון טוב כלפי משרד החינוך ומתוך תקווה שהתערבות השר ומשקלו הסגולי, יפתרו את הבעיה של שמירת חיי תלמידינו ומתן חסינות מתביעות פליליות למורים המלווים את הטיולים".

© עפר אלבוים

אך הוא מוסיף ואומר: "אם הבעיה תיפתר כולנו נשמח, אך אם לא, ניאלץ להמשיך ואף להחריף את האיסור לצאת לטיולים ולפעולות אחרות מחוץ לכתלי ביה"ס".

אופיר כלב שטיולה בוטל לפני יומיים, שמחה שכרגע הטיול יתקיים, אבל מבולבלת מחוסר הוודאות: "התחושה לא משהו, עדיין יש חוסר וודאות. אם בעוד כמה ימים הטיול יבוטל סופית, אני בטוחה שיהיה מרד שכבתי. אני לא חושבת שהמהלך יהיה נכון וצודק, אבל כולם נסערים מהעניין". 

© giphy

כידוע, בשנה שעברה התקיימה מחאת התלמידים בעקבות ההחלטה של אותו ארגון לבטל את הטיולים השנתיים, אז בעקבות מחלוקת בין משרד החינוך לארגון המורים על רפורמת "עוז לתמורה" ו"אופק חדש" המיושמים במקביל בבתי ספר שש שנתיים. המחאה התחילה אז מדף שהוקם בפייסבוק, וצברה תאוצה. תלמידים הפגינו בהפסקות עם אוהלים בתוך בית הספר, ותוכננה שביתת תלמידים, שהתבטלה לבסוף. 

 

 

 

תגובות