העיצומים יופסקו - והמורים והיועצות יטפלו באבחונים. צילום: אוהד רוזנצוויג

העיצומים יופסקו - והמורים והיועצות יטפלו באבחונים

מאז הודיעו במשרד החינוך על הנחיות חדשות בנוגע לאבחונים לימודיים נמשכים כבר מספר חודשים עיצומי ארגון המורים בנושא. הערב (ב') סוכם על הפסקות העיצומים. במועצת התלמידים והנוער הארצית ממשיכים ליעד הבא: "משימתנו הבאה היא לבטל את העיצומים בנושא הטיולים השנתיים שחזרו להיות תקפים מסיבה לא ברורה"

משרד החינוך, משרד האוצר, השלטון המקומי וארגון המורים הגיעו להבנות בנושא ההתאמות לבחינות הבגרות הערב (ב'), והחליטו כי העיצומים יופסקו והמורים והיועצות יחזרו לעבודתם.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

כזכור, לפני כשלושה חודשים הציגו במשרד החינוך מסמך הנחיות חדש בנושא התאמות לתלמידים עם לקויות למידה. השינוי העיקרי הוא שרוב ההתאמות יוכלו להינתן על ידי צוות בית הספר, ללא צורך באבחון מקצועי, דבר שעלול להוביל לחסכון של אלפי שקלים לתלמידים. למשל, אם בעבר כדי להיות זכאי להקלה של תוספת זמן היה צורך בחוות דעת של המורים בבית הספר ואבחון מקצועי, בעקבות השינויים יהיה ניתן לקבל את ההקלה באמצעות דיון מתועד בוועדה הבית ספרית ללא צורך באבחון. כך גם בהקלה של היבחנות מול מחשב. על מנת לקבל הקלה של הקראה ו\או הכתבה, יתקיים דיון מתועד בוועדה בית ספרית על פי אבחון וחוות דעת מתועדת. לגבי ההקלה של היבחנות בעל פה ומבחן מותאם אין שינוי.

© אביהו שפירא

אלא שארגון המורים התנגד לשינויים אלו בטענה שהם מעמיסים על המורים, ולכן פתח בעיצומים. באיגרת שהופצה למורים באחד בפבואר נכתב: "אנחנו מתנגדים לעבודה מול ניירות. מול תלמידים כן, מול ניירות ו"טופסולוגיה " - לא!  לא מתפקידנו לעסוק באבחונים ובמתן הקלות". עד עתה התבקשו המורים והיועצות שלא לבצע את האבחונים ואת ה"טופסולוגיה" הקשורה בכך. 

דעה
מטפלים בסימפטום במקום לטפל בבעיה
עומרי גורן
עומרי גורן, חושב שמשתמשים ב"שפני הניסוי" לצורך רפורמה חדשה שתגרום לאבחונים לא מקצועיים, לחץ על מורים ושוב, לא מטפלת בשורש הבעיה >> דעה

בדיון אשר התקיים הערב (ב'), בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים סיכמו משרד החינוך, משרד האוצר, השלטון המקומי וארגון המורים, כי העיצומים אשר ננקטו בנושא ההתאמות לבחינות הבגרות יופסקו לאלתר, וכי עובדי ההוראה והיועצות יחזרו לעבודתם. עוד סוכן כי המורים ירכזו את הטיפול בתיקים של התלמידים עם ההתאמות, לקראת העברתם לדיון בוועדות המחוזיות. כמו כן, ההנחיות אשר פרסם משרד החינוך בראשית שנת הלימודים הנוכחית, תשע'ה, ימשיכו לעמוד בתוקפם, כאשר מערכת החינוך תפעל על פי הם.

מנכ"לית משרד החינוך, הגב' מיכל כהן: "אני מברכת על ההסכם. הוא מבטיח את מימוש זכויותיהם  של תלמידים ואת שגרת עבודתה של מערכת החינוך לקראת בגרויות 2015". 

במועצת התלמידים והנוער הארצית מברכים על ההסכם, אך גם נחושים להשיג כבר את המטרה הבאה: "לא נסכים שתלמידים יפלו בין כסאות המבוגרים ונמשיך לדרוש את הפתרון לעיצומים שמתרחשים על גבם של התלמידים. אנו מברכים על ההסכם שהתגבש בין ארגון המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר אך באותה נשימה מצטערים שעיצומים על גבם של התלמידים לא נפסקים והפכו לדרך של הארגון להשגת מטרות. מועצת התלמידים והנוער הארצית כאן בשביל בני הנוער בישראל, ולכן תמשיך לדחוף למציאת פתרונות לעיצומים, שלצערנו נהפכו לחוזרים ונשנים. משימתנו הבאה היא לבטל את העיצומים בנושא הטיולים השנתיים שחזרו להיות תקפים מסיבה לא ברורה". 

תגובות